Waarom zou je niet tegen je paard moeten praten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tollie

Re: Waarom zou je niet tegen je paard moeten praten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 13:13

voor het vertrouwen van het paard is het juist goed om te praten

miepmiep91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 21:58

Ik praat ook altijd tegen het paard waarop ik rjid ( manege ) met belonen bijvoorbeeld

mrdw

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 07:11

Ik praat ook altijd tegen het paard. Tijdens het rijden ook. Inderdaad bij belonen maar vaak ook tijdens uitstappen. Gezellig toch?

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 07:19

Als beloning ga ik altijd lief praten tijdens het rijden en geef ik een aai ofzo .. Als een paard ergens bang voor is, kan het helpen om af en toe rustig te praten. Soms ook niet hoor. Daar niet van. Met je stem kan je ook heel makkelijk waarschuwingen geven als het paard iets doet wat niet mag, anders zou je misschien meteen meppen in het rond moeten delen. Hij verstaat niet wat je zegt, maar hij hoort het wel! Bij VD worden er veel stemhulpen gebruikt, zo ook bij mennen en longeren. En ze luisteren gewoon [ of niet natuurlijk ]

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 17:18

ik praat ze altijd de oren van de kop
ik word er rustig van, en zij ook

Bij springen en crossen kan ik net met me stem het laatste zetje geven om ze wél over de hindernis te krijgen, dus ik zou zeggen: gewoon praten tegen je paard. Hij word er nooit dommer van, en nog een ander voordeel: Hij zal het ook niet doorvertellen

_rosita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 20:15

ik zou niet weten waarom niet....
ik klets maar aan tegen mn beessie, tijdens het rijden, rijdens het borstelen, eigenlijk de hele tijd:)als ze ergens bang voor is ga ik neurieen, datwerkt erg goed:P

Antistar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 23:03

Ik praat altijd tegen mijn paard, sommige mensen vinden mij ook gek.
Hij word er ontspannen van, dus ik praat lekker door.

marleenje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 20:04

hoi

ik ben het helemaal met je eens
als diegene die zegt dat je niet met je paard moet praten daar mee door gaat dan is het mischien zelefs beter dat je bij die manege weg gaat
mischien is dat niet wat jij wil maar ik sta niet in jou schoenen dus ik weet niet hoe dat voor jou zal zijn want ik zou zelf het heel moeilijk vinden om zo van de ene manege weg te gaan want je kent alle pony's en paarden maar waarscheinlijk zou het wel beter zijn want iedereen wil goed leren rijden toch????

Phillipa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 20:07

Ik praat ook altijd tegen paarden, maar ook tegen mn hond hoor!
Dan vragen mensen: wat zei je? Ehh ik had het tegen mn paard. Staan ze wel ff gek te kijken hahaha!
Maar ze reageren op je stem, dus ik zie niet in waarom je neit tegen je paard zou praten

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 20:08

Ik vertel soms mijn hele leven tegen mijn paard
soms lijkt het of hij de enige is die mij verstaat haha en hij vind het leuk ook!

magicrover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 09:49

Ik hang hele verhalen op dat begint al rond 7 uur met voeren, het gaat door met mesten, naar de wei brengen, rijden, verzorgen etc en ik stop na de laatste contole. Ze reageren wel degelijk op de stem, 1 brul en de hele kudde is allert. Tijdens een oefening ook belonen met je stem.

Mijn vader heeft wel eens gevraagd toen ik nog klein was tijdens de laatste ronde: denk je nou echt dat ze wat terug zeggen? Mams liep erbij en zei: gelukkig niet 1 kwebbel in huis is al meer dan voldoende!

Ik heb altijd geleerd dat ze woorden niet verstaan, maar de toon des te beter!

MariseLover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 20:15

Jeetje waarom zou je niet tegen je paard praten? Marise wordt er rustig van, behalve als ze te hard gaat met rijden en ik zeg rustig "hoo", dat heeft ongeveer hetzelfde effect als een harde klap met de zweep

Yaavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 20:46

[b]Natuurlijk moet je tegen een paard praten!!!!!
Is toch alleen maar gezellig en paarden reageren er goed op.
Snap dat je tijdens het rijden geen hele verhalen moet ophouden tegen je paard want dan denkt ie ook.. Waar gaat het over?

SisLeone

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 20:46

Hihi ik klets ook altijd de oren van mijn paard zijn hoofd. Hij verstaat dan misschien niet letterlijk wat ik zeg maar hij reageert wel degelijk op mijn stem. Als hij weer eens schrikt van dingen kan ik hem op mijn stem er langs loodsen.

Rare kerel die instructeur. Gelukkig rijd ik niet op een manegepaard maar ik zou zo de bak uitgaan.

Yaavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 20:49

Wat wilde die instructeur doen? Je mond snoeren? Nou lijkt me niet, lekker blijven praten!!! Ookal zing je tegen hem, heb ik vaak genoeg gedaan als ik weer eens lang een heeeeel eng vliegend plastic zakje moest.

Danah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 19:00

haha wat n vreemde man idd!

ik vertel hele verhalen tegen mn pony, aan de ene kant om ze kwijt te zijn ( problemen met vriendinnen, jongens, school enz.enz.) maar stiekem ook om hem een beetje gerust te stellen. vooral op buitenritten met enge bomen en grassprietjes bijvoorbeel doen mijn verhalen wonderen

livo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 14:20

Zo vreemd is het toch niet....als je met 4 of 5 mensen in een les rijdt en iedereen is tegen zn paard aan het praten staat je instructeur een beetje voor nop in het midden nietwaar. Je mag van hem echt wel tegen je paard praten...maar niet in zijn les...en het is ook niet meer dan normaal om niet door zijn les heen te praten denk ik dan....

Barroco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 15:47

Ik praat ook vaak zat tegen mijn paard.
Ik heb ook wel het idee dat je hiermee vertrouwen opbouwt.
En om je paard te kalmeren.

mijSacha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 14:15

Ik praat heel vaak tegen mijn paard,
ze horen je wel niet maar het lijkt bij mij toch of die het begrijpt,
hij herkent wel je stem hoor

mijSacha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 14:16

michelle ik ben weer weg heb nl les:P

margot123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 14:20

het is toch juist gezellig als je aan het babbelen bent onder het poetsen/rijden met je paardje.

Maris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 20:54

wat een onzin zeg
ik praat ook gewoon tegen mn paard

Paardenl0ver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 20:58

Ik doe het zeer vaak..
Ik ben de beste maatjes met me paardje en ik vertel hem alles, ik snap heus wel dat hij me niet zal antwoorden..
Maar je kan tenminsten praten, zonder gezeik terug te krijgen.

Tegen je paard praten kan ook werken om hem te kalmeren wanneer hij iets eng vind of gespannen is.

Praten leidt ook tot een betere band! Je paard herkent je wanneer je hem roept..
Ik heb het bij mijn vorige paardje gehad, dat ik een keer in boeren kostuum even haar vliegenetje goed wilde doen (hing helemaal scheef).
Ze schrok zich een hoedje en schoot een eindje achteruit toen ik de wei in kwam.. Ik praatte: Hoo maar, rustig meisje.. toen kwam ze dus wel mooi dichterbij en rook aan me en liet me haar vliegenetje goed doen..

Yaavie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 10:07

Ik ben het wel eens met livo. Waarscheinlijk wilt je instructeur geen hele verhalen horen tijdens zijn les, dat begrijp ik. Je mag best wel wat zeggen waardoor je paard rustiger word als hij iets eng vind of om een andere reden maar lijkt me niet dat je op zo'n moment je liefdesleven gaat bespreken.

Quidou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 22:10

ik vertel altijd hele verhalen tegen mn paard haha
gezellig toch

maar idd niet als k les heb, maar als k gewoon aan het poetsen ben, of een stukje aan t wandelen ofsow...
als ik aan het rijden ben, ben k wel stil... haha