Vonnie84 schreef:Juco schreef:Sporen zijn in álle klasse verplicht. Alleen heb je in de B en L dispensatie om zonder te rijden.
Dat is dus echt hele grote onzin!
dat is geen onzin,
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Vonnie84 schreef:Juco schreef:Sporen zijn in álle klasse verplicht. Alleen heb je in de B en L dispensatie om zonder te rijden.
Dat is dus echt hele grote onzin!
AlexandraM schreef:maar vind eigenlijk dat je zelf moet beslissen waarmee en HOE je je paard rijd!
oosterhoff schreef:Hoe vaak hebben jullie nou daatwerkelijk je spoor aan je paard tijdens een proef? Daar ben ik wel benieuwd naar!!!
xjessx schreef:Ik vind het ook onzin, ik rijd veel liever zonder sporen en dan met een zweep als alleen met sporen zonder zweep.. maarjaa heb dan ook tot het M zonder sporen gereden, ik zou ook gewoon willen weten waarom je niet zonder een spoortje mag en wel met de zweep er dan bij, ik zie genoeg mensen in t M die tegen die buik aan zitten te trappen met een spoor dan zie ik dat toch liever zonder spoor en met een zweepje erbij, lijkt me ook fijner voor t paard en duidelijker