Opzet v.d. bijscholing

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 23:55

nina62 schreef:
Citaat:
"CGJ12Ik vind het meestal wel gezellig.........

Ik ging als 1 van de laatsten weg en ben al een half uur thuis; wat nou gezellig?

Langer blijven hangen......... Zo moeilijk is dat toch niet?

memiro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 00:07

CGJ12 schreef:
memiro schreef:
Ow als ik het zo lees ben ik blij dat ik dit jaar niet hoef te komen, kijk natuurlijk wel de dvd Volgend jaar hoop ik dat ze het weer gewoon ouderwets doen, dan ben ik weer van de partij.

Ik vind het meestal wel gezellig.........

Vind het meestal vooral gezellig als de nascholing is afgelopen ,en dan even bij te kletsen/ discussies te voeren met de mensen die ook nog even blijven zitten. Vorig jaar zijn we met een paar mensen die ook tegelijker tijd de curus hebben gevolgd nog bij iemand thuis wat gaan drinken omdat ze ons uit de kantine gooide ( nee, dat was al 5 min na dat de bijscholing was afgelopen)

organisator

Re: Opzet v.d. bijscholing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 22:15

Ben gisteren naar de bijscholing geweest.
Vond het echt geweldig maar niet heus.

en inderdaad de combinaties die men te zien kregen waren nou niet echt op de realiteit toegespitst.
Ik wilde dat ik in de M alleen al de combinatie kreeg die op de dvd in de B reed lol
Mocht ik willen hehehe

maar goed dat is niet echt erg het is tenslotte maar een voorbeeld.

Maar dan de punten. dit varieerde tussen 7 en 8 ??????
zowel door verschillende juryleden als dus diegene die de cursus leidde. zij sprak wij gaven hier een ... voor.

Nou vraag ik je als een combinatie als deze in de B zulke punten krijgt wat moeten wij dan aan onze B recreatie ruiters geven 2/3/4 ?????
Want dat is toch werkelijk het verschil mijn inziens.

Verder kan men wel zeggen dit is vriendelijker voor het paard maar na vanmiddag eens even wat proeven uit geprobeerd te hebben met een van mijn leerlingen vind ik toch dat vooral in de B sommige onderdelen elkaar zeer snel opvolgen. Vooral voor kinderen!!!!!!
En ik denk toch dat we er vanuit moeten gaan dat we te maken hebben met een hoop kindertjes die wedstrijden rijden.

Dan de onduidelijkheid van de winstpunten regeling
kan men nu niet gewoon zeggen
180 = 1wp
195=2wp
etc etc
dieprocenten levert een hoop vragen bij de ruiters op
hoe onduidelijk kunnen we zijn.

En ik denk dan ook dat de juryleden zich nog wel redelijk kunnen redden, zelfs na een niet so inhoudelijke bijscholing.
Maar de ruiters zijn diegene die in het diepe gegooid worden.
Taak van de club om dit te doen wordt er op de bijscholing geantwoord op deze vraag.
dus de clubs krijgen ook deze bijscholing??? of niet? zij moeten het natuurlijk hebben van een jurylid die aangesloten is bij hun vereniging die zo vriendelijk is dit te doen.
En anders maar eentje zien te krijgen tegen betaling natuurlijk.

(lol dat is wat ik dan weer doe clinics voor de beginnende ruiter met wat een jury dan wel niet van je wil zien)

Nee vond het niet echt geweldig, dit hadden ze wel op een A4 met de dvd naar mij toe kunnen sturen. Dus volgend jaar weer nieuwe rondes nieuwe kansen

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 22:36

organisator schreef:
Dan de onduidelijkheid van de winstpunten regeling
kan men nu niet gewoon zeggen
180 = 1wp
195=2wp
etc etc
dieprocenten levert een hoop vragen bij de ruiters op
hoe onduidelijk kunnen we zijn.

Dan schat je de ruiters blijkbaar in op een IQ van 70...........
Elke ruiter telt zijn eigen coupon na volgens het 6-en schema met PLUS en MIN..........
Dan ben je wel erg debiel als je niet beseft dat PLUS aan het eind een winstpunt is, en MIN niet..........

Daarbij komt dat die 300 voor de B/L/M wel héél erg gemakkelijk rekent. Gewoon het eindtotaal door 3 (DRIE) delen, en je hebt je percentage........

organisator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 22:42

oke helemaal mee eens
Wat ik bedoel: waarom heter niet achter zetten in het boekje Wat was er mis met de wijze waarop het stond vermeld voorheen. Alleen het aantal is veranderd meer niet.
Het is niet zo dat ik iedereen voor dom verslijt, zeker niet.
lol

organisator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 22:46

btw: schat vele ruiters juist hoger in als sommige mensen bij de bond, daar zij toch de mensen zijn uit de praktijk.

Maar nu zal ik wel hier en daar op een paar tenen gaan staan lol (niet dat me dat echt interesseerd)

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 23:03

Jammer dat niet elke proef een ANDER totaal kent.
Dan gingen de mensen (en secretariaten!!!) in procenten denken in plaats van punten.
Die Z2-pony's is al jaren een drama bij de secretariaten. Nog steeds zie je uitslagen in de krant van Z2-pony's ZONDER procenten, maar met punten. Daar heeft geen hond dus iets aan..........

(Hetzelfde geintje flikt teletekst ook steeds weer als Anky 1803 punten rijdt in de GP........ kun je gelijk je boeken erbij slepen hoeveel procent dat nu weer is............. )

organisator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 23:14

lol

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 08:43

organisator schreef:
Maar dan de punten. dit varieerde tussen 7 en 8 ??????
zowel door verschillende juryleden als dus diegene die de cursus leidde. zij sprak wij gaven hier een ... voor.

Nou vraag ik je als een combinatie als deze in de B zulke punten krijgt wat moeten wij dan aan onze B recreatie ruiters geven 2/3/4 ?????
Want dat is toch werkelijk het verschil mijn inziens.

Dit vind ik wel gek, want bij ons op de bijscholing hadden ze het wel over 8-en en 9-s? Dat er dus ook niet op alle bijscholingen hetzelfde wordt verteld?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 23:29

Ik ben vanavond geweest en na alle negatieve berichten vond ik het nog niet eens tegenvallen
Maar misschien hadden wij een geschikte bijscholer.

Op sommige punten sprak hij zichzelf wel tegen.
Ik snap nog steeds niet waarom iemand een 7 moet krijgen voor houding en zit 'omdat de gehele proef niet geweldig was'.
Het cijfer voor houding en zit is toch niet afhankelijk van de rest van de proef of ben ik nu
Zuiverheid van de gangen moest eerst beoordeeld worden in de grijze zones, maar even later toch weer niet.
En zo waren er nog wel wat dingetjes waar ik zo mijn vraagtekens bij had.
Overigens werd er ook bijgezegd dat er voor degenen die al 'goed' jureerden er niets veranderde per 1 april en die gedachte had ik dus ook al.

Amondi. jammer dus voor jou, maar van de mail die je gekregen had komt weinig terecht.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 23:56

Fitzroy schreef:
Ik ben vanavond geweest en na alle negatieve berichten vond ik het nog niet eens tegenvallen
Maar misschien hadden wij een geschikte bijscholer.

Op sommige punten sprak hij zichzelf wel tegen.
Ik snap nog steeds niet waarom iemand een 7 moet krijgen voor houding en zit 'omdat de gehele proef niet geweldig was'.
Het cijfer voor houding en zit is toch niet afhankelijk van de rest van de proef of ben ik nu
Zuiverheid van de gangen moest eerst beoordeeld worden in de grijze zones, maar even later toch weer niet.
En zo waren er nog wel wat dingetjes waar ik zo mijn vraagtekens bij had.
Overigens werd er ook bijgezegd dat er voor degenen die al 'goed' jureerden er niets veranderde per 1 april en die gedachte had ik dus ook al.

Ik vond het juist jammer dat hij er stond...
Denk dat iemand anders een veel duidelijker, bondiger en positiever verhaal had kunnen maken, en niet omver zou (kunnen) worden gekletst door het publiek.

Die man is zó onduidelijk in zijn verhaal, mixt alles door elkaar (waar hij M1 bedoelde zei hij M1, waar hij houding en zit bedoelde zei hij effect vd hulpen, enz enz enz) en ik heb hem geen enkel fatsoenlijk antwoord op een vraag kunnen stellen. Er kwam wel een respons, maar de vraag liet hij grotendeels open. En zoals je in je voorbeelden an aangeeeft sprak hij zich behoorlijk tegen, precies die dingen waren mij ook al opgevallen.

Verder ga ik wel met je mee dat ik alle negatieve verhalen die ik hier eerder hoorde vandaag niet terug zag in de bijscholing.
Vond de opzet niet tegenvallen zo. Ook op de proefjes die vanavond werden vertoond ging genoeg mis, ondanks de topruiters. Het beeld is natuurlijk niet representatief voor de gemiddelde wedstrijdruiter, maar er werd duidelijk gemaakt door de beelden wát er verwacht werd, en daarbij toegelicht waar op gelet moest worden, en wat te doen als het mis ging.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 09:44

Bettine schreef:
Die man is zó onduidelijk in zijn verhaal, mixt alles door elkaar (waar hij M1 bedoelde zei hij M1, waar hij houding en zit bedoelde zei hij effect vd hulpen, enz enz enz) en ik heb hem geen enkel fatsoenlijk antwoord op een vraag kunnen stellen. Er kwam wel een respons, maar de vraag liet hij grotendeels open. En zoals je in je voorbeelden an aangeeeft sprak hij zich behoorlijk .

Volgens mij haal je zelf nu ook een en ander door elkaar
Gebeurt dus niet alleen bij bijscholers

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 19:22

Het was laat

of betekent dit juist dat ik ook bijscholing zou kunnen geven?

Luci

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 00:20

Ben deze avond voor het eerst als pas geslaagd IL-letje naar een bijscholing geweest. Na alles wat ik hier de laatste weken las zat ik, cynisch als ik ben, helemaal klaar voor alle ellende.

Tot mijn grote schok en vreugde moet ik echter stiekem bekennen dat ik het verhaal van de meneer (op onderdelen ) best oke vond. Ik kon me iig steeds goed vinden in zijn beoordeling van de proeven en meestal ook in de cijfers. Het geeft de groene jury toch weer een beetje zelfvertrouwen, zo behoorlijk op één lijn zitten met de, eeuh ja met wie eigenlijk? Natuurlijk valt er van alles aan te merken op die hele 'bijscholing' opzich, van mij mocht het allemaal nog véél inhoudelijker en wat concreter, vond ik ook van de opleiding, brr.

Any way, om eens geen foutenkijker te zijn wilde ik maar zeggen dat ik toch ook wel weer heldere dingen gehoord heb en dat ik vond dat de meneer (grmbl kan maar niet meer op z'n naam komen) het allemaal heel vriendelijk en ontspannen deed.

MAAR, veel meer kreeg ik de kriebels van het 'niveau' van sommige opmerkingen in de zaal waarbij ik me afvroeg of het groepje dames aan de ja sorry hoor, ja maar, sorry dat ik het zeg maar..- tafel überhaupt wel iets van de dressuursport heeft begrepen. En dan ook nog na een zoveelste verontwaardigd 'hoe kom je nou toch bij een 7'...erachter komen dat we het al over twee onderdelen vérder hadden dan ze dachten. *zucht*

Maar goed, de koffie was wel lekker. Enzo.

Mies7

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 10:11

Ik ben gisteravond naar Westerbork geweest en vond het ook niet tegenvallen hoor! We hebben proeven gezien waarin wel het een en ander misging en waarbij de cursuleider best zinnig commentaar gaf. Ik had niet het gevoel dat het een nutteloze avond was.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 10:16

Nou ik vond het een 1 grote onzin. Had echt totaal geen nut en heb er niks van opgstoken. Stom gedoe.