amateurs en profs scheiden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 15:27

Weet je wat het ook is, op het moment dat je de profs eruit gefilterd hebt blijf je zitten met de 'leuke amateurs'. Ik zie het wel gebeuren dat dáár dan ook weer wat aan moet gebeuren.

Citaat:
Wel kom ik regelmatig leuke amateurs tegen met goede paarden, mogen die dan straks ook niet meer meedoen? Ik ga ook zeer regelmatig met prijs naar huis, moet ik er dan straks ook tussenuit? Dan straks ook maar de koudbloeden in een aparte competitie doen, want die hebben het nou eenmaal wat moeilijker tussen de warmbloeden! En dan de volwassen ponyruiters apart, de paarden met wat extra uitstraling apart, de grote imponerende kastelen ook op aparte wedstrijden.... (ok ok, ik draaf door )

Misschien een aparte (evt. extra gesponsorde) ring waarbij het inschrijfgeld hoger ligt, en dus het prijzengeld ook, en dat je als 'amateur' de keus hebt om het te proberen of niet. De profs zullen daar bijna automatisch in inschrijven, omdat dat veel aantrekkelijker is. 'Durf' je het niet aan schrijf je je in in de 'normale' ring waarbij de eerste prijs €15,- is (ja, méér krijg je hier in de buurt niet hoor ).

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 15:29

amondi schreef:
Okee, een prof ben je als je een vergoeding krijgt om de paarden uit te brengen cq te trainen.

Laten we de pony's en profs maar buiten beschouwing laten. Die ene die met een hele handelstal onder de kont start is niet te vergelijken met wat je bij de paarden tegenkomt.

Hmmm, ik heb ook wel tegen betaling gestart, ben spontaan prof geworden
Idd een erg moeilijke scheiding want iedereen zal wel begrijpen dat ik geen prof ben als ik de tijd heb om de hele dag op Bokt te zitten ipv op een paard

Nou ja, bij het springen zie je ze letterlijk van het ene op het andere paard overstappen en de ring ingaan, dus ik mag alweer blij zijn als dressuurmuts veronderstel ik.

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 16:00

runningkawa schreef:
Ik denk idd dat het enorm per regio verschilt en vele niet weten dat er hier idd veel profs meerijden.

we moeten verhuizen Renske

Met springen is het al helemaal erg
Maar kijk eens hoeveel springstallen er zijn hier.
Die hebben allemaal 1 of meerdere stalruiters.

haha ja als voorbeeld hoogeloon, heeft amper 1200 inwoners, maar wel 3 pensionstallen, 2 springstallen en 1 dressuurstal...
en zo heeft bijna ieder dorp hier wel een proff. stal zitten...en die kom je allemaal tegen op ieder concours, hoe klein het concours ook is en hoe beroerd het terrein ook is, zeker 9 vd 10 keer kom je die profs tegen, en ja logisch dat ze bovenaan staan, ze rijden super en hebben erg gave dieren bij zich, maar gaan er wel iedere keer met het prijzengeld vandoor en ook al wn je ent je inschrijfgeld terug, t is altijd mooi meegenomen en tsja als je hier op de startlijst kijkt kan je zo de uitslag al voorspellen

JW18

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 16:01

A.U.B. niet scheiden! Wat denk je dat er straks gaat gebeuren. Als er alleen maar amateurs op een wedstrijd rijden, dan komt er geen volk meer kijken, en het krijgen van sponsoren voor een concours begint dan ook moeilijker te worden.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 16:02

Ik denk dat de meeste sponsoren geen idee hebben wie nu prof is wie niet.
Het zijn meestal maar wat plaatselijk bedrijfjes.

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 16:03

Dat zei ik ook al JW, denk dat er veel meer gevolgen aan hangen dan in eerste instantie lijkt!!!

@RK en Renske...........niet allemaal tegelijk gaan he dan schiet je er nog niks mee op

Hester

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 16:06

Ik weet niet of het scheiden wel zo verstandig is (en ook niet of deze post hier thuishoort of in 't topic waar TS 't over had ). Ik bedoel, in utopia zouden de profs de amateurs opjutten tot wat meer ambitie en "winlust", en zouden de amateurs de profs wat matigen tot meer plezier in de wedstrijden en meer ontspanning.

Als je de boel zou scheiden, zou je dus of bij de groep zitten die 't liefst elkaars paarden de kliniek inhelpen, of bij de groep die maar een beetje halfbakken op hun knol zitten omdat ook dat genoeg is voor het blik.

Nou noem ik natuurlijk uitersten, maar we leven in een wereld van uitersten. Dus wie zegt dat 't niet tot deze situaties zou komen?

Plus dat er nog de kwestie is van waar nou de grens ligt. Misschien moeten we de mensen die zelf laten trekken? Dat je zelf mag zeggen of je jezelf prof vind of amateur? Dan is in ieder geval iedereen tevreden. (Behalve die hoogmoedige, die vond dat ze prof was, maar ineens niets meer wint )

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 16:21

Lielle schreef:
Jippie, je mag ook met springen maar maximaal 6 paarden uitbrengen op een dag.

Weet je dat wel zeker? Ik sta op zo'n springstal en wat mij verteld is , is dat je max. 3 combinaties per klasse starten. Er rijden regelmatig 2 vrachtwagens naar concours en dan gaan er vaak >12 paarden mee en die worden allemaal door dezelfde ruiter gereden. Een deel van de paarden start HC maar het is vaak het volgende lijstje: 3*L; 3*M; 3*Z; 2*ZZ en dan nog wat jong spul dat HC mee loopt.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 16:31

ik wist het zeker, had nl een stalgenoot die daarmee te maken had, maar ik heb het even opgezocht, en ik kan het niet vinden, dus ik zal het wel verkeerd onthouden hebben.

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 17:16

Lielle schreef:

ik wist het zeker
, had nl een stalgenoot die daarmee te maken had, maar ik heb het even opgezocht, en ik kan het niet vinden, dus ik zal het wel verkeerd onthouden hebben.

Nog steeds in de war dunkt me...........

Vonkie2009

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 17:23

Jippie schreef:
oversized schreef:
Ik rijd ook meerdere paarden, maar zie mezelf echt niet als prof! De meesten zijn Z en worden dan verkocht.

Als je thuis de accomodatie hebt om meerdere paarden te trainen en al diverse paarden naar het Z hebt opgeleid om ze vervolgens te verkopen ben je toch ook geen echte amateur meer.

Wie heeft het daar nou over. Ik RIJD meerdere paarden dat wil niet zeggen dat ze van mij zijn en dat ze thuis te trainen zijn en dat IK ze verkoop toch??

Vonkie2009

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 17:25

Lielle schreef:
ik kan me overigens helemaal niets bij de opmerking voorstellen dat je als Z ruiter al professional bent.

Dat bedoel ik Lielle! Thanx

amagun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 17:37

Als je de "profs" zou bannen voor regioconcoursje komt er geen jury meer dunkt me, die "profs" maken menig rubriek nog leuk om naar te kijken (of ze nou winnen of niet )

KarinvdM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 17:58

oversized schreef:
Ik rijd ook meerdere paarden, maar zie mezelf echt niet als prof! De meesten zijn Z en worden dan verkocht. Daar komt bij dat ik naast de paarden nog een baan heb en alles thuis zelf moet doen. Profs hebben daar hun personeel wel voor dacht ik... Mooi zo laten, alleen bij de kampioenschappen zou ik graag eens andere mensen aan de top zien.

Toch denk ik dat iemand die 1 paard rijdt en af en toe voor de lol met z'n paard in het L start jou geen amateur meer vindt.

Daarom denk ik ook niet dat er een grens te trekken valt. Van mij hoft dat overigens ook helemaal niet.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 18:05

Ik denk dat je in het springen een makkelijker onderscheid kunt maken dan in de dressuur. Ik vind er overigens wel wat voor te zeggen om bijv mensen die ZZGP dressuur of nationaal springen starten uit te sluiten van de basiskampioenschappen.

Alle "profi's" die het Z2 nog niet uitgekomen zijn mogen zich wat mij betreft nog gewoon een amateur noemen.

Vonkie2009

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 18:06

KarinvdM schreef:

Toch denk ik dat iemand die 1 paard rijdt en af en toe voor de lol met z'n paard in het L start jou geen amateur meer vindt.

Daarom denk ik ook niet dat er een grens te trekken valt. Van mij hoft dat overigens ook helemaal niet.

Hmmm dat zou betekenen dat mensen die 2 paarden rijden en in de hogere klassen al een prof zouden zijn.

Mijn indruk van een professional is iemand die zijn maandelijkse inkomsten uit het rijden en uitbrengen van paarden haalt. Daar hoor ik dus niet bij (jammer genoeg). Ik vind niet dat je iemand een prof kunt noemen omdat hij/zij nu eenmaal meerdere paarden heeft gereden en dat over het algemeen wel netjes kan doen.
Wat maakt iemand dan prof??
Laatst bijgewerkt door Vonkie2009 op 05-01-06 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

KarinvdM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 18:07

Wat wou je zeggen Oversized?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 18:12

Wouter24 schreef:
Als je de "profs" zou bannen voor regioconcoursje komt er geen jury meer dunkt me, die "profs" maken menig rubriek nog leuk om naar te kijken (of ze nou winnen of niet )

Vooral als ze met een stakende Gelderse de baan in moeten

Vonkie2009

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 18:13

KarinvdM schreef:
Wat wou je zeggen Oversized?

haha dat ging even verkeerd geloof ik, maaaaar het berichtje staat er nu toch... haha

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 18:37

Nou, ik heb op zich niets tegen profs en semiprofs, zolang ik als echte amateur (en mijn paardje is ook een echte amateur ) gewoon ook kan starten, zonder dat meteen mensen roepen dat het wedstrijdrijden, zelfs in de laagste klasses, eigenlijk alleen voor sporrrtpaarden (uitgesproken met zo'n Gooise rrr ) is weggelegd.

Ja, lach er maar om maar dat gebeurt dus...

amagun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 18:38

Zep schreef:
Vooral als ze met een stakende Gelderse de baan in moeten

Emilia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 18:41

Op zich ben ik er niet tegen. Als je ook bij ons in de regio kijkt zijn het altijd dezelfde die winnen. Die mensen beschikken gewoon over goede paarden en doen gewoon de hele dag niks anders als rijden. De 'gewone"ruiter heet het behoorlijk moeilijk om tegen die anderen op te boksen. Maarja, als men dat echt zo gaan doen zou ik niet weten waar de grens ligt tussen een prof en een amateur. Dat maakt het nou net weer zo moeilijk.

Amarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 19:10

De scheiding maken tussen wie er wel en niet zijn geld mee verdiend is niet mogelijk. Ken genoeg ruiters die de hele dag rijden maar bij de sponsor of vader of kennis op de loonlijst staan als medewerker.
En dat van een bepaald aantal startkaarten is natuurlijk per jaar bedoeld, dus 3 of zoals gezegd 5 startkaarten per jaar.
Ander ben ik inmiddels een hele dikke prof, nou dus echt niet!!!!

Pytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 19:19

van mij hoeft het ook niet gescheiden te worden. vind het juist wel leuk om te kunnen zeggen wie je eruit gereden hebt .
ha haaa deze wedstrijd was ik lekker beter dan (bekend persoon)

KarinvdM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 19:22

oversized schreef:
Wat maakt iemand dan prof??

Ik had gehoopt dat Beantsje, als Topicstarter daar een antwoord op zou geven. Ik weet daar geen antwoord op te geven.

beantsje schreef:
Nou, ik heb op zich niets tegen profs en semiprofs, zolang ik als echte amateur (en mijn paardje is ook een echte amateur ) gewoon ook kan starten, zonder dat meteen mensen roepen dat het wedstrijdrijden, zelfs in de laagste klasses, eigenlijk alleen voor sporrrtpaarden (uitgesproken met zo'n Gooise rrr ) is weggelegd.

En wat is dan een "semiprof" en wat is een "echte amateur"?