Chagerijnige jury>ring uitgestuurd>wedstrijd verpest

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Karl66

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 00:34

daantjuhhh schreef:
idd Karl.
zo was ik het een x niet met de cijfers eens van een jury en heb toen gezegd.
ik ga zo erg mijn best doen en zo hard werken aan de dingen die zij minder vond en als ik haar weer heb zal ik laten zien dat ik samen met mijn paard 170 punten waard ben.
dan zet ik me daar toch een proef neer dat de mondjes open vallen...

Helaas ben ik haar nog niet weer tegen gekomen, maar die dag gaat heus nog komen en dan zal ik laten zien wat ik waard ben!
Tjakka...

hahaha..

Dan rijdt je tenminste voor je eigen plezier , als je er chagrijnig van wordt, dan moet je volgens mij heel gauw gaan springen of zo

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 01:51

hahaha..
ik moet toegeven dat ik daar ook weleens over nagedacht heb hoor.
Dat is meestal mijn eerste reactie naar een klote commentaar, maar vaak kom ik er wel op terug.
Ik moet zeggen dat ik tot nu toen eigenlijk nog niet ben beoordeeld zoals ik het zelf waard vond.
Vond ik het 165 punten waard kreeg 155/156
Vond ik het 140 punten waard kreeg ik 165...
Ik heb tot nu toe nog geen een x een proef gehad van waar ik zei dat ging lekker en dan ook die punten erna kreeg.
Maar ook geen een x gehad van dat ging echt slecht en dan ook slechte punten kreeg.

heb tot nu toe nog niet veel wedstrijden gereden met Olly.
maar na 9 winstpuntjes verwacht je toch wel een x de zelfde punten als dat je denkt gereden te hebben.

Maar goed.
Het is best grappig als je met een lang gezicht naar de jury gaat.
En de jury zegt: goh dat was eindelijk weer een lekker proefje.
Ik heb er van genoten..
Ik: eh?? ECHT???
Ja! zei ze. Of vond je zelf van niet?
Ik: eeh, nee niet echt.

Karl66

Re: Chagerijnige jury>ring uitgestuurd>wedstrijd verpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 02:05

Als ongelofelijke recreatieruiter verbaas ik me regelmatig over de manier waarop er over de jury gepraat wordt. Vandaar dat ik maar een keer reageerde.

Hoorde daar laatst nog wel een hele treffende opmerking over van een eigenaresse van een manege, die het helemaal niet meer leuk vond om een dressuurwedstrijd te organiseren. Als ze al die strakke koppen zag als er weer geen winstpunt gehaald was, dan zou je volgens haar denken dat ze voor straf minstens een week niet te eten kregen

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 02:10

ja hahha. dat hebben we hier ook op de manege.
Ik heb dinsdag nog geholpen met een onderling wedstrijdje.

er was een meisje bij die echt niet lekker reed.
de pony schrok een x ergens van en begon toen nogal overhaast te krabbelen van voor.

En ze was me toch kwaad op de persoon waarvan hij schrok.
(ze rijd overigens ook echte wedstrijden)
Dus ik heb ook maar een x gezged dat ze zich niet zo aan moet stellen, op echte wedstrijden gebeurt dit ook en dan moet je paard er ook tegen kunnen.
Kan die dat niet heb je pech.

Ze was zelfs al kwaad dat ze met z'n 11en in moesten rijden.
Ik zei al: denk je dat er op wedstrijden ook maar 4 ruiters inrijden??

Sommige brrr...
Er waren echt ook leuke ruitertjes bij.
1tje deed het trouwens in de broek van de zenuwen.
Maar goed al met al was het een geslaagde dag ondanks wat boze koppen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 02:28

Ik heb in ieder geval heel veel respect voor juryleden die een hobby beoefenen, waarbij ze vantevoren weten dat ze het nooit goed doen.

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 02:30

ja idd, er is altijd wel iemand die er niet mee eens is.
En dat is vaak degene die zelf een slechte proef neerzet.
ik heb ook zeker respect voor ze hoor.
ik zou het niet willen doen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 09:49

Jammer van je diskwalificatie, maar in principe is het gewoon terecht. Je hebt dit keer de pech gehad dat het een jury was die zich aan de regels hield, de andere keer heb je geluk gehad. Maar om nu een jury zwart te maken die zich aan de regels houdt, dat is niet netjes. Dan moet je geen wedstrijden gaan rijden.

Verderheeft denk ik niemand in de gaten hoeveel 45 seconden is. Dit gaat in vanaf het moment dat de jury een teken geeft, kun je nog wel 2 rondjes rijden in die tijd!

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 12:14

GeJe schreef:

Ja.. maar je moet niet altijd het reglement zou nauw nemen hoor...

Wellicht duurde het omdraaien en wegspurten in in gedachten van Nadia_Mocca echt maar 10 sec. Ik heb nog nooit een jurylid gezien met een stopwatch. Maar als de pony steeds maar wegrent en er geen (beetje) normaal proefje gereden kan worden, zit er al jurylid echt maar 1 ding op.. tja, uitsluiten

Juist!

In Emmen zijn er verscheidenen Z-ruiters geweest met meer dan 20 seconden verzet. Als ik daarvan nu de uitslagen bekijk kun je zien dat die deelnemers uit de uitslag verwijderd zijn.............
Er zijn dus ook andere manieren dan uitsluiting. Zolang je maar een jury treft die zélf weet hoe moeilijk paardrijden is.............

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 13:23

willem is gelukkig niet kijkerig, maar kan dus wel aan de steiger gaan alsie daar zin in heeft en gewoon niet wil lopen.

mijn L1 debuut de 2e proef begon al met 2 keer steigeren. dus heb voor mezelf de proef verlaten, want ik weet dat willem daar niet mee stopt. nadat ik mijn verhaal op bokt had geplaatst hoorde ik van de schrijver dat ik door had moeten gaan, omdat de jruy ineens zag datie toch wel pit in zijn donder had... en ik had toen officieel gezien al 2 fouten..w at dan.. verder met mijn proef en bij het volgende onderdeel toch gediskwalificeerd worden? zover laat ik het echt niet komen. nou had ik mazzel dat je niet verder dan L1+0 kan dus geen 2 verliespunten gehaald, maar toch, ik vind het niet meer dan eerlijk dat een jury je uitsluit als je paard niet gehoorzaam is, of het nou steigeren of wegrennen is.

ik snap best at je het rot vind, het beesie moet het tenslotte ook leren, maar doe dan mee aan onderlinge ofzo.. waar de regels doorgaans niet zo streng zijn en leer hem daar aan het wedstrijdelement wennen.

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 15:21

CGJ12 schreef:

Juist!

In Emmen zijn er verscheidenen Z-ruiters geweest met meer dan 20 seconden verzet. Als ik daarvan nu de uitslagen bekijk kun je zien dat die deelnemers uit de uitslag verwijderd zijn.............
Er zijn dus ook andere manieren dan uitsluiting. Zolang je maar een jury treft die zélf weet hoe moeilijk paardrijden is.............

Ik deel je mening wel en misschien zijn de Z-ruiters erg collegiaal onderling in Drenthe, maar ik kan me zo enkele collegaruiters voorstellen die dat absoluut niet zouden pikken.
Daar heb je dan als jurylid ook weer rekening mee te houden.

Suzanne F.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 16:15

CGJ12 schreef:
Als ik daarvan nu de uitslagen bekijk kun je zien dat die deelnemers uit de uitslag verwijderd zijn.............

Ja daardoor heb ik ook weleens 2 verliespunten misgelopen....

Maar niet dankzij de jury maar dankzij een heel lief secretariaat....

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 16:15

Fitzroy schreef:
Ik deel je mening wel en misschien zijn de Z-ruiters erg collegiaal onderling in Drenthe, maar ik kan me zo enkele collegaruiters voorstellen die dat absoluut niet zouden pikken.
Daar heb je dan als jurylid ook weer rekening mee te houden.

Degene die in een dergelijk geval een protest tegen de uitslag indient komt in ieder geval Petrus niet voorbij.

Het soort ruiters dat zoiets flikt is echt van het laagste soort.
En als de jury er gewoon keihard "kreupel" op zet is er echt totaal geen enkel protest mogelijk..........

Ik mag zelf dan wel niet de gulste jury zijn, maar om iemand doelbewust -op niet-rijtechnische gronden- even 2 verliespunten in de maag te splitsen moeten ze maar iemand anders inhuren....
Laatst bijgewerkt door CGJ12 op 30-12-05 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 16:16

Suzanne F. schreef:
Ja daardoor heb ik ook weleens 2 verliespunten misgelopen....

Maar niet dankzij de jury maar dankzij een heel lief secretariaat....

Coupon spontaan zoek zeker.........
Zoiets komt bij de beste secretariaten voor!

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 16:25

gezien de toon van TS en het feit dat het inmiddels wel off topic gaat dit topic op slot.