Over wedstrijdruiters en hun vervoer naar de westrijd...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 10:44

Mijn vader heeft gelukkig een goede auto, die een trailer kan trekken. Hij gaat dan ook mee op wedstrijd. Onze trailer stelt niks voor hoor Maar hij doet het

gerdy

Re: Over wedstrijdruiters en hun vervoer naar de westrijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 10:52

ik heb ook van die lieve ouders , we hebben twee auto's met twee trailers er achter , we gaan dan ook wel meestal met 3 0f 4 paarden op concours, me twee zussen rijden ook paard.
maar onze trailer is ook te huur voor onze pensionklanten, en als er een plekje over is rijd er ook wel is iemand mee. dus denk dat er altijd wel wat te regelen valt.

Melanie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 11:48

Wij hebben een trailer en een tweepaardsvrachtwagen.
Dus mijn vervoer is iig geen probleem ( tenminste als ze me willen brengen )

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 11:51

Wij hebben een stationwagen van toyota, 2e hands en
een 1,5 paard trailer (heb ik de helft van betaald)

Alleen mijn vader wil bijna nooit mee...
Gelukkig heb ik buren met dezelfde hobby, die graag met me meewillen

Sharonaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 16:40

wij krijgen aankomende zaterdag een nieuwe auto met trekhaak, en heb een trailer die ik altijd kan/mag lenen. ik heb dus vervoer genoeg

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 18:11

omdat zowel mijn zus als ik geen e-rijbewijs en geen grote auto hebben, hebben we samen een oldtimer wagentje gekocht en (laten) opgeknapt. ideaal ding, veel ruimte en fijn reizen.

Afbeelding

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 18:16

Ik ben een echte luxe poes De eigenaar van Otto brengt me altijd naar wedstrijd, soms wel 2 of 3 keer per maand. Vroeger toen ik nog op een manegepaard startte, kon ik soms weleens meerijden met iemand, maar verder reed ik altijd mee op de wedstrijden die op de manege werden georganiseerd.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 19:00

Voor mij niets geen luxe. Ik rij in een bestelbus en ik heb een oud gebakje van een trailer, die overigens nog tip-top in orde is. De trailer heb ik helemaal zelf bij elkaar gespaard en met de auto heeft mijn man me flink geholpen.

Overigens, ik las in je profiel dat je zelf 18 bent. Op die leeftijd was ik al dolblij dat ik mijn manegeles van 1 keer in de week kon ophoesten. Pas op mijn 32ste ben ik wedstrijden gaan rijden, toen had ik zelf vervoer voor mijn paard.

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 13:11

Vroeger bij de pony's had niemand van mijn vereniging nog een eigen trailer, dus we gingen met z'n allen met de vrachtwagen. Toen ik later bij de paarden ging rijden, bracht de pensionstaleigenaar mij tegen betaling.

Gelukkig ben ik nu zelfvoorzienend en heb ik eindelijk waar ik altijd al van droomde : een 4x4 en een knappe tweedehands trailer. Dankzij de hulp van mijn vriend, in mijn eentje had ik dat nooit kunnen betalen.

estherL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 22:00

ik heb hele lieve ouders die altijd mee gaan en me voorlezen en groomen... kan niet beter dus..

Angeliek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 01:36

Ik heb een vrachtwagentje. Kan maar 1 paard in, maar ik kan tenminste weg.
Wel lastig als ik 2 paarden op 1 dag moet starten. Maar dan kan ik altijd wel de 2 paardstrailer van de iegnaar van Ixo regelen, en hij heeft een range-rover, dus als hij tijd heeft gaat hij ook weleens mee.

Nu is het wel lastig, we zijn de sleutel van de vrachtwagen kwijt.. Maar we moeten opnieuw aan laten maken met het Chassis-nummer. Gelukkig waren er nu wedstrijden bij mij op stal, en anders kan ik van mensen op stal wel een trailer lenen.
Mijn vader heeft beloofd om zn vrachtwagen rijbewijs te halen, en ooit (over een paar jaar ofzo, weet ik veel) een grotere vrachtwagen kopen, voor 3 paarden ofzo. En hij beveeld bij als ik mn rijbewijs heb meteen voor vrachtwagen op te gaan. (volgens mij heeft ie er genoeg van, van de hele tijd meegaan op wedstrijden.. :P)

Als het echt niet anders kan, leent mijn vader een trailer bij Pierre Kennis, in Valkenswaard.

maar even een antwoord op jouw vraag; op internet wordt vaak een paardentaxi aangeboden.. Je kunt dan kiezen per vrachtwagen of per trailer. Best handig als je ECHT weg moet, en geen vervoer hebt.
Je kunt ook bij Anemone een 2 paards vrachtwagentje huren die je kunt rijden met B-E rijbewijs.

Fleurtje100

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 01:54

Wij hebben een VW golf (nouja mijn vader dan), auto mag 1300kg trekken en dat gaat dus prima met de meeste 1,5 en sommige 2-paards trailers. Zwaardere uitvoering van de golf is niet echt goedkoop maar 2ehands moet dat wel te doen zijn denk ik. En het is wel zuinige auto in verbruik. Een trailer heb ik (nog) niet, dus die huur ik van een stalgenoot voor 20€. Ben hard aan het sparen voor een trailer, maar wil wel meteen een goede dus dan komt er een volpolyester met 15 jr garantie op de bodem. Verder zijn er best wat pensionstallen waar bv iedere 2 weken wedstrijd is. Als je zo'n stal zoekt kun je heel fijn altijd thuis op wedstrijd!

Dela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 14:14

wij hebben een volvo, een een 1,5 paards trailer, maar heb ouders die niet bijna niet mee willen.... en ik mag niet alleen op pad ook al ben ik 19!!
nu heb ik mijn vader zo ver dat ik de trailer mag verkopen en een 2paards vrachtwagen mag weer kopen, zodat ik zelf op pad kan!

meestal zorgde ik dat als iemand op stal ergens heen ging, dat ik dan mee kon!

wendely

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 16:10

Eigenlijk altijd gaat de eigenaar van Berber mee op wedstrijd gewoonweg omdat ie dat harstikke leuk vind
Hij heeft dus 1 auto en 2 bussen tot zijn beschikking voor het rijden. 2 2paardstrailers en 2 1.5 paards trailer hebben we staan.
En tsja mijn vader moet heel af en toe ook wel eens rijden. En dan hebben we altijd mijn vaders auto er voor dat is de nieuwste toyota avensis 2 liter.. ohja en die van mijn moeder kan ook nog wel een trailer trekken.
Best wel verwend dus

Bombarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-05 21:55

Zozo, bedankt voor alle reacties tot nu toe, ook wel prettig om te lezen dat er ook nog mensen zijn die gewoon te voet naar de wedstrijd zouden moeten enzo. En natuurlijk ook hele verwende luitjes Nouja zodra ik zelf de mogelijkheid heb.. dan komt het er van, maar een auto houden is gewoon ZOOO duur!!! Ik heb trouwens al een heel lief mailtje gehad van iemand met wie ik eventueel mee zou kunnen rijden dus daar ben ik al heeel blij mee, eigenlijk moeten we daar nogeens een appart forumdeel voor maken.. het grote "lift" forum haha!

Useful

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 17:25

Ik heb ook lieve ouders
Wij hebben een auto ( Nissan Teranno 2 ) die kan onze trailer trekken.
Ja Wij hebben ook een trailer. Geen mooie hoor!
Een 2 paardstrailer van Westfalia uit 1987.
De trailer hadden wij gratis van iemand over kunnen nemen, omdat er 4 nieuwe banden onder moesten en nieuwe remmen
En mijn moeder, vader, en stiefvader mogen allemaal met een trailer rijden ( Alleen m'n moeder durft het niet )
Meestal gaat een paard van iemand anders die dan ook wedstrijd heeft met ons mee.
Wij hebben toch een 2-paardstrailer en ik heb maar 1 paard.

Tienn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 18:52

Ik heb ook een hele lieve mama!
Eerst huurden we altijd een trailer bij een manege, maar nu ga ik officieel starten van af ong 1 januari gaan we onze eigen trailer kopen, omdat het anders erg veel gedoe is ivm trailer heen en weer brengen naar de manege, waar we de trailer huren ( en als je vaak op wedstrijd gaat tikt die huur ook wel aan... )

talented

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 15:28

Tot nu toe hebben de eigenaren van de paarden wie ik rij altijd nog gezorgd voor vervoer, dus dat is ideaal ! Ik denk dat dat ook 1 van de eisen is die je kan stellen wanneer je een andermans paard gaat trainen:dat zij ervoor zorgen dat jij hem kan uitbrengen en er dus voor zorgen dat je op concoursen komt!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 09:56

Bombarie schreef:
Hoe doen jullie wedstrijdruiters dat nou allemaal, hebben jullie écht állemaal ouders met een sterke dure auto én een eigen trailer?

!

Eeeeh nee mn ouders niet maar ikzelf wel. Was al het huis uit toen ik Tjo kocht en besloot daar later meer mee te willen doen, dus vrij kort daarna ook trailer aangeschaft en de dikke auto hadden we al

Vroeger ging ik gewoon onder de man naar wedstrijden, maar toen startte ik ook alelen maar bij de mangee om de hoek, de rest was te ver weg (en knollie te onbehouden).

Sizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 10:44

Ook ik heb lieve ouders.

Wij hebben een vrachtwagen voor 5 paarden, zadelkamertje met bankje erin.

Nee, ik hou het wel uit.

tizra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 23:10

Dressuurgek schreef:
gekke_koei schreef:
ik heb ook geentrailer. mijn schoonouders hebben wel een auto die er 1 kan trekken, maar wijzelf hebben geen BE rijbewijs. quote]

Als het hele spulletje onder een bepaald gewicht is mag je ook zonder E rijbewijs een trailer trekken, (dit lukt meestal alleen als er een 1,5 paards trailer achter hangt en er geen Jeep voor staat, maar het kan wel) je kunt het bij de politie of bij een trailer-dealer wel ff navragen.....

Als het laadvermogen van de trailer en trailer gewicht hoger is als gewicht auto moet je rijbewijs BE hebben. Laadvermogen is max. gewicht wat toegestaan is voor de trailer. Dus ook al doe je een shetlander in dan nog moet je rijbewijs E hebben. 1,5 paard trailer is laadvermogen zeker 1100 kg (staat vermeld in papieren van trailer), daarop komt nog trailer gewicht van zeker 650 kg, dus da's opgeteld inde meeste gevallen meer dan dat de auto weegt. e.e.a. staat ook op CBR vermeld. Eigelijk is het dus altijd nodig om een rijbewijs E te hebben voor een paardentrailer.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 23:30

Mijn ouders hebben een renault Laguna 1.9 tdi en die kan dus makkelijk de trailer trekken. En samen met mijn ouders heb ik 1 3/4 paards trailer. Voor de lessen en wedstrijden mag ikaltijd hun auto gebruiken en laat ik mijn eigen auto (vw polo zonder trekhaak) achter voor mijn ouders zodat ze niet aan huis vastzitten omdat ik weg ben met hun auto. Eerst hadden mijn ouders altijd auto op gas (opel vectra oa gehad) maar toen ik begon met wedstrijden hebben we er in 4 jaar 2 gasauto's doorgejaagd (kleppen kapot enz) en zijn we overgegaan op diesel omdat die gewoon veel beter kunnen trekken.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 01:48

Bij mij op stal zijn 2 amazones( + paarden) die altijd rijdend naar wedstrijden gaan . De 3 aangrensende dorpen zijn allemaal goed te doen "te voet" en dan kunnen ze gemiddeld toch wel minstens 1x per maand op wedstrijd.

Stalgenootje en ik willen daar in het voorjaar ook mee starten

Weet niet of er bij Nijmegen veel georganiseerd wordt wat "te voet" haalbaar is

Ging vroeger met verzorgpony ook altijd 'te voet" was ongeveer half uurtje stappen, goed te doen (ca 8x per jaar)

Op stal is ook in iedergeval 1 vrouw waar je ook trailer van kan lenen/ huren. Kost geloof ik €10 per keer.
Ik doe dat niet zo snel omdat het natuurlijk lastig wordt als je paard iets kapot maakt of je een ongeluk krijgt of zoiets en weet ook niet in welke staat de trailer is ...
Kan veel geld kosten als er iets kapot gaat of zo ... is natuurlijk niet de bedoeling en 9 van de 10 x gebeurd er niks, maar wat als ....

Dressuurgek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 12:39

tizra schreef:
tizra schreef:

Als het laadvermogen van de trailer en trailer gewicht hoger is als gewicht auto moet je rijbewijs BE hebben. Laadvermogen is max. gewicht wat toegestaan is voor de trailer. Dus ook al doe je een shetlander in dan nog moet je rijbewijs E hebben. 1,5 paard trailer is laadvermogen zeker 1100 kg (staat vermeld in papieren van trailer), daarop komt nog trailer gewicht van zeker 650 kg, dus da's opgeteld inde meeste gevallen meer dan dat de auto weegt. e.e.a. staat ook op CBR vermeld. Eigelijk is het dus altijd nodig om een rijbewijs E te hebben voor een paardentrailer.

Ik weet de regels niet precies uit mijn hoofd maar toen we trailer kochten is het exact uitgerekend en ik kan met deze combinatie van auto en trailer (VW Passat en een Humbaur Single Alu Plus) kan ik straks als ik mijn rijbewijs heb en nog geen E-rijbewijs met nood met de trailer mogen rijden zonder dat ik ervoor wordt aangehouden omdat ik geen E-rijbewijs heb. Maar dan moet ik thuis ff op de papieren kijken hoe de exacte regel is omschreven........wordt vervolgd

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 13:00

Samsam schreef:
omdat zowel mijn zus als ik geen e-rijbewijs en geen grote auto hebben, hebben we samen een oldtimer wagentje gekocht en (laten) opgeknapt. ideaal ding, veel ruimte en fijn reizen.

Dat heb ik dus ook gedaan (bijna oldtimer dan ). Vroeger had ik ook zulke lieve ouders, maar die trappen er vast niet meer in. Dit is mijn groene monster :
Afbeelding

Die van SamSam is nog wel een stukje mooier . Maar van het voorjaar gaat deze ook een nieuw likje verf krijgen .