Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Bombarie schreef:Hoe doen jullie wedstrijdruiters dat nou allemaal, hebben jullie écht állemaal ouders met een sterke dure auto én een eigen trailer?
!
Dressuurgek schreef:gekke_koei schreef:ik heb ook geentrailer. mijn schoonouders hebben wel een auto die er 1 kan trekken, maar wijzelf hebben geen BE rijbewijs. quote]
Als het hele spulletje onder een bepaald gewicht is mag je ook zonder E rijbewijs een trailer trekken, (dit lukt meestal alleen als er een 1,5 paards trailer achter hangt en er geen Jeep voor staat, maar het kan wel) je kunt het bij de politie of bij een trailer-dealer wel ff navragen.....
tizra schreef:tizra schreef:
Als het laadvermogen van de trailer en trailer gewicht hoger is als gewicht auto moet je rijbewijs BE hebben. Laadvermogen is max. gewicht wat toegestaan is voor de trailer. Dus ook al doe je een shetlander in dan nog moet je rijbewijs E hebben. 1,5 paard trailer is laadvermogen zeker 1100 kg (staat vermeld in papieren van trailer), daarop komt nog trailer gewicht van zeker 650 kg, dus da's opgeteld inde meeste gevallen meer dan dat de auto weegt. e.e.a. staat ook op CBR vermeld. Eigelijk is het dus altijd nodig om een rijbewijs E te hebben voor een paardentrailer.
Samsam schreef:omdat zowel mijn zus als ik geen e-rijbewijs en geen grote auto hebben, hebben we samen een oldtimer wagentje gekocht en (laten) opgeknapt. ideaal ding, veel ruimte en fijn reizen.