Een bodyprotector verplicht laten worden bij het springen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Neverhere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 21:36

Nog even en we gaan allemaal weer in een blikken harnas.
Als je helemaal geen risico wilt nemen moet je niet op een paard/pony kruipen.

ushi

Re: Een bodyprotector verplicht laten worden bij het springe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 21:46

Citaat:
Inderdaad! Risico's horen erbij, en die blijven ook, hoeveel laagjes harnas je ook aantrekt. Maar of het daar nou leuker van wordt?
Als je paard schrikt en heel raar bokt of totaal niet uitkomt op een hindernis kun je ook een klap in je rug krijgen waardoor je dagenlang niks kunt, dus -> "Waar blijft het zadel met springveren en hé, misschien is een waterbedfunctie ook wel leuk". Get real!

Sommige mensen die van hun paard vallen kunnen dat nooit mee navertellen, een klap in je rug van een zadel krijgen is geen vergelijking.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 21:49

sommige mensen die van de trap vallen, kunnen dat nooit meer na vertellen

en zo ken ik 2 vershillende vrouwen die zo hun man zijn kwijt geraakt.

dus maar cap en bp in huis aan?

amber2588

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 00:08

ushi schreef:
Sommige mensen die van hun paard vallen kunnen dat nooit mee navertellen, een klap in je rug van een zadel krijgen is geen vergelijking.

Ik heb het over de gemiddelde val, niet over een dodelijke...
Als met dammen je stoel te hoog is kun je er ook dodelijk afvallen.

Geloof me, als die klap in je rug maar raar genoeg aankomt zit je ook zo drie maanden met een rug waar de fysio helemaal niks mee kan. En dan heb ik genoeg val-situaties meegemaakt die ik liever nog een keer zou hebben dan weer zo met zo'n rug te zitten.

Maar dit gaat een beetje ver richting off-topic...

Paardrijden doe je voor je plezier, voor sommige mensen betekent dat dat ze zich graag van top tot teen in allerlei harnassen heisen, voor andere mensen betekent het dat ze daar juist geen zin in hebben, en zich gewoon lekker vrij willen voelen. Of dat nou gaat om een cap, een bp, of wat mij betreft een complete kooi-constructie. Doe waar je je goed bij voelt en laat waar je geen zin in hebt. Verplicht stellen, nee, we komen al genoeg om in de regeltjes.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 14:20

Ik ben er voor .
Tuurlijk, iedereen denkt dat hij kan rijden en niemand valt ongelukkig hier op Bokt, maar er gebeuren echt een hoop ongelukken. Mij maakt het niks uit als iemand een gebroken rug of iets heeft door eigenwijs geen BP aan te doen, wat erger is dat wel mijn belastingcentjes naar dit soort mensen gaan...
Nu zullen mensen zeggen: "ja maar thuis hebben mensen dit ook niet aan...", prima, mogen ze van mij ook verplicht stellen. Of anders gewoon geen uitkering meer, eigen keuze inderdaad.
Zelfde als met autorijden, gordels zijn verplicht. Dit omdat we anders nóg meer belasting zouden moeten betalen voor eigenwijsjes "vrije keuze"!
Dit is mijn mening, elk ongeval wat voorkomen/ verminderd kan worden, is er één die heel veel geld scheelt .

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 14:24

maar dan verwacht ik ook van jou dat je je bp te allen tijde draagt, ook met de dressuur. En met fietsen een helm op en bp aan, je weet maar nooit.

Franciska15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 20:05

ik heb ook zo'n bp aangehad..maar ik vind het maar pokke zitten..en ja ik had wel een passende.. als met elk ongeval wil voorkomen..kunnen we beter met zn allen kniebeschermers, elleboogbeschermers en weet ik veel wat aan doej..mss ook besherming voor je benen? voor wanneer je langs de paal schaaft? ik vind het echt onzin. Oke, als je het nou zelf wil..goed leuk ! maar om nou iedereen perse met zon ding te laten rijden vind ik echt onzin.

Equira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 14:40

Kom op zeg, niet nog meer verplichtingen. Als je met een bodyprotector wilt rijden, dan rijdt je met een bodyprotector, als je dat niet wilt, rijdt je zonder. Simpel toch, als we zo doorgaan met onze verplichtingen in de paardensport wordt het over 20 jaar gewoon verboden om uberhaupt nog op een paard te gaan zitten..... De bodyprotector is een prima uitvinding en het is goed dat je het steeds meer gaat zien, maar het is volgens mij niet nodig om te gaan verplichten.

Fox1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 15:37

Van mij hoeft het niet verplicht te worden.
Als je pony heel gemeen weigerd zou ik er misschien 1 aanschaffen, maar het lijkt me helemaal niet fijn zitten
en je stapt zelf op een paard, dus het is je eigen risico lijkt me..!

nikyta34

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 17:21

CGJ12 schreef:
melody2 schreef:
.

Door dit soort overbezorgde moeders moet de rest van hippisch nederland over een paar jaar weer ernstig bloeden.]
Doe dat kind alsjeblieft op dammen........ hele diepe zucht (ik blijf aan het zuchten hiero.....).

Sorry hoor,maar dit soort dingen kun je niet zeggen)je hebt zelf zeker geen kids??)
Mijn dochter gaat ook verder in het springen,ze is 10 en de eerst volgende keer dat ze gaat springen heeft ze er 1 om!!!!!

dat een volwassene zelf beslist vind ik prima, maar een kind moet nog beschermd worden!!!

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 19:08

Ik ben het er niet mee eens, ik spring een keer in de zoveel tijd een wedstrijdje en om daarom nou een bodyprotector voor aan te gaan schaffen. Ik ben een keer echt goed gevallen maar toen had ik mn arm gebroken dus had een bodyprotector me ook niet geholpen . Ik snap het wel dat als je kind gaat springen je als ouder zijnde hem/haar een bodyprotector wil laten dragen maar als ze het met springen verplicht maken
wordt dat dan volgend jaar ook zo bij dresuur want ja daar kan je ook goed
van je knol kletteren. Als je aan veiligheid denkt kan je de hele dag wel zo'n BP gaan dragen op de fiets, in de auto, op school.
Van mijn moeder hoef ik geen BP te dragen vindt ze een beetje onzin.
Ik vind dat het gewoon je eigen keuze moet blijven!

cactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 14:36

het hoeft van mij niet perse verplicht te worden maar de dag dat ik mijn rug heb gebroken met een val van een paard had ik er maar wat graag een aan gehad

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 15:19

Mijn ergernis neemt weer toe.
astridastrid schreef:
Ik ben er voor .
Tuurlijk, iedereen denkt dat hij kan rijden en niemand valt ongelukkig hier op Bokt, maar er gebeuren echt een hoop ongelukken.

Ja, echt. Dát is ook echt de reden waarom mensen kiezen om niet met de rage van overdreven veilig mee te doen... Die hoop ongelukken. Vertel eens, van de hoeveel ongelukken had het letsel verminderd kunnen worden door het dragen van een cap en bp? Onder welke omstandigheden vond het allemaal plaats? Had er iets gedaan kunnen worden om de oorzaak van het ongeluk te laten voorkomen?

Als je me hierop gedegen antwoord kan geven, mag je me ook weer betuttelen.

astridastrid schreef:
Mij maakt het niks uit als iemand een gebroken rug of iets heeft door eigenwijs geen BP aan te doen, wat erger is dat wel mijn belastingcentjes naar dit soort mensen gaan...

Mag ik dan de door mij aan jou betaalde belastingcentjes terug? Kinderbijslag? AOW premies? De opbouw van pensioenfondsen? De verhoogde ziektekostenpremie? De verhoogde energienota's?
Jaaa, aan die kosten daar draag jij namelijk ook bij, alleen door te bestaan en te leven in Nederland.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 22:03

nikyta34 schreef:
Sorry hoor,maar dit soort dingen kun je niet zeggen)je hebt zelf zeker geen kids??)

Mijn dochter gaat ook verder in het springen

,ze is 10 en de eerst volgende keer dat ze gaat springen heeft ze er 1 om!!!!!

Zeker dáár verder gaan waar je zelf niet verder kwam..........
Dat kind is pas tien....... je praat er over alsof ze 15 is en al in de A-selectie zit......

nikyta34 schreef:
dat een volwassene zelf beslist vind ik prima,
maar een kind moet nog beschermd worden

!!!

Daarom stuur jij die van jou zeker ook naar een "witte school".........
In ieder geval niet naar de disco sturen de eerste 8 jaar dacht ik zo...... (en voor de laatste zekerheid morgen maar alvast condooms meedoen.... die jeugd van tegenwoordig.....)

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 22:23

Doe mij een lol. Ik heb een BP en gebruik hem ook sinds drie maanden op de rotbokken.Ben toen vrij hard gevallen en heb mijn rug gebroken.
Het ding zit verschrikkelijk (en ja, hij past en was duur!) omdat ik door de flap die mijn stuitje moet beschermen niet meer in mijn zadel kan zitten.
Ik ga alleen op concours met paarden waarvan ik weet dat ze het aankunnen en ik zoek geen ongelukken op.
BP aan tijdens wedstrijd is dus eigen keus!

nikyta34

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 19:24

CGJ12 schreef:
nikyta34 schreef:

Mijn dochter gaat ook verder in het springen

,ze is 10 en de eerst volgende keer dat ze gaat springen heeft ze er 1 om!!!!!

Zeker dáár verder gaan waar je zelf niet verder kwam..........
Dat kind is pas tien....... je praat er over alsof ze 15 is en al in de A-selectie zit......

nikyta34 schreef:
dat een volwassene zelf beslist vind ik prima,
maar een kind moet nog beschermd worden

!!!

Daarom stuur jij die van jou zeker ook naar een "witte school".........
In ieder geval niet naar de disco sturen de eerste 8 jaar dacht ik zo......
(en voor de laatste zekerheid morgen maar alvast condooms meedoen.... die jeugd van tegenwoordig.....
)

Ik vind wel dat jij hele kinderachtige nietzeggende dingen vertelt, joh rij lekker hoe je wilt rijden en laat iedereen dat lekker doen!!!En nee mij kids zitten zeer zeker niet op witte scholen en de rest slaat ook nergens op,als ik de keuze heb om mijn dochter tijdens het springen en BP om doe om haar wat meer bescherming te bieden dan doe ik dat en wat een ander doet intresseert me geen bal.
En mijn dochter vind het ook geen bezwaar om er 1 aan te doen

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 23:41

nikyta34 schreef:
Ik vind wel dat jij hele kinderachtige nietzeggende dingen vertelt, joh rij lekker hoe je wilt rijden en
laat iedereen dat lekker doen

!!!..........

Maar waarom post jij dan een nieuw topic om het VERPLICHT te laten worden?
Dan doe je het toch vrijwillig en maak je verder geen slapende honden wakker...........

Je geeft namelijk al antwoord op je eigen vraag door nu te stellen "joh rij lekker hoe je wilt....."
Je wilt het gezien deze uitspraak zélf óók NIET verplicht laten worden........

simonezorro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 23:43

runningkawa schreef:
Verplichten zie ik ook niet zitten
als je als ouder het nodig vind, koop je er toch wel een

Ben ik het ook mee eens

melody2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-05 00:44

CGJ12 schreef:
nikyta34 schreef:
Ik vind wel dat jij hele kinderachtige nietzeggende dingen vertelt, joh rij lekker hoe je wilt rijden en
laat iedereen dat lekker doen

!!!..........

Maar waarom post jij dan een nieuw topic om het VERPLICHT te laten worden?
Dan doe je het toch vrijwillig en maak je verder geen slapende honden wakker...........

Je geeft namelijk al antwoord op je eigen vraag door nu te stellen "joh rij lekker hoe je wilt....."
Je wilt het gezien deze uitspraak zélf óók NIET verplicht laten worden........

Volgens mij wordt hier iets door elkaar gehaald. Ik had het topic gestart en niet degene waarop hierboven gereageerd wordt. Of heb ik iets gemist?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 00:53

melody2 schreef:
Volgens mij wordt hier iets door elkaar gehaald. Ik had het topic gestart en niet degene waarop hierboven gereageerd wordt. Of heb ik iets gemist?

Ik wordt hier ook veel te oud voor...........

nikyta34

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 14:29

[

Maar
waarom post jij dan een nieuw topic om het VERPLICHT
te laten worden?

nee ik heb zeker die topic niet geopend en ik gaf alleen mijn mening!!
Maar vergissen is menselijk hoor
grtjes

[/quote][/quote]

Abaigeal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 15:20

Ik vind het wel goed als bescherming, maar zulke dingen zitten echt niet lekker en dan is het alleen maar vervelend. Ik heb sinds ongeveer 3 maanden ook springles maar mijn ouders willen gewoon graag dat ik een goede goedgekeurde cap heb. Maar een BP hoef ik niet aan.

marijkuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 14:51

ik zou ook niet blij wezen als een bp verplicht werd, een sport brengt nou eenmal risico met zich mee en zon bp lijkt me ook nog eens niet lekker zitten...

je kunt je been ook verbrijzelen als je van je paard valt en dan heb je niks meer aan je been maar daar doe je toch ook geen bescherming om?

ik vind die nieuwe caps ook verschrikkelijk, thuis rijd ik nog met de oude waar nu ineens van word gezegt dat het niet vertrouwd is.. waarom een paar jaar geleden dan nog wel?

er worden steeds meer dingen gezocht voor bescherming en soms denk ik wel eens het gaat allemaal maar om het geld...

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 15:13

Als ik jullie even mag samenvatten: Als je een bodyprotector draagt ben je dus:
1: een houten klaas,
2: een angsthaas,
3: overbezorgt
4: kan dus niet rijden en is altijd bang te vallen?

Kom op zeg...

lovelynutia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 18:55

ik heb gelezen dat het gevaarlijk kan zijn voor je nek. Als je geen echt goede hebt. En kinderen jonge volwassenen hebben een soepele rug (meestal) dus heel nodig.