Indoor Bodegraven 11/12 & 13 november

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kelliej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-05 14:02

zozo wat een gedoe haha maar gefeliciteerd!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 14:15

Ik vond dat er in alle klassen vrij laaggejureerd was! Ik zat zaterdag bij de uitslagen van vrijdag te kijken, maar het was niet veel soeps, later in het M1 is er maar 1 winstpunt uitgedeeld van de 15!!!

Maar ik vond de kwaliteit van de paarden ook zeer slecht, er liepen naar mijn zeggen echt geen goede paarden tussen!

Michelle77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 16:28

waar zijn de uitslagen te vinden Shann?

ps hoest met bobbie?

@ kate, zijn er nog foto's gemaakt?

kelliej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-05 16:35

Die hingen daar op papier, en ik denk dat ze snel op internet komen.

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 18:36

netjes van je kur Kate!!
heb helaas geen dresuur meer gezien en vandaag alleen een klein stukje L springen. (tenminste, het hele 2 fasen en de eerste 4 ofzo van het klassiek)
Viel mij ook op dat er laag gepunt was, maar veel paarden lopen ook echt niet in die ring.

Dewi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 21:31

Was tweede in het M1. Mijn laatste wedstrijd met dit paard, de eigenaresse wil haar namelijk gaan verkopen. Toch een leuke afsluiting! Jammer van de punten (154) maar als dat het ergste is...

@shannaY: bedankt he, vind zelf dat ik een leuk/goed paard heb

kelliej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-05 21:44

@ dewi dan heb ik jou gezien bij de prijsuitrijking, ik schok wel van de punten maar 1 winstpunt ja, en ik heb zat goede paarden gezien hoor daar lag het niet aan, maar de meeste vonden die bak niks en kwamen er ook niet door heen.

Kathleen_vW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 23:15

Ik heb eigelijk verder niet op de punten gelet van de andere klasses. Ik vond mijn proef eigelijk heel hoog gejureerd, ze hadden er volgens mij een beetje rekening mee gehouden dat de paarden het eng vonden ofzo. In de kür werd ook wel lekker gejureerd

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 10:36

Op zulke “grote” concoursen verwacht ik ook dat er flink gescoord word met goede paarden. Ik vond de paarden die ik zaterdag ochtend gezien heb, echt niks bijzonders, ruiters die zowel handen als benen niet stil konden houden en overal heen stuiterden, handen die bij de knieen lagen om het beestje naar beneden te krijgen, en ruiters die hun paarden niet onder controle hadden in de ring (Oke, je paard kan het twee keer eng vinden, maar 100 keer een beest zonder een keertje op zijn kop te geven gewoon jezelf in de maling laten nemen gaat toch wel erg ver). Hoeken die niet door werden gereden, en oefeningen die afgeraffeld werden. Als wij hier in de zomer grote concoursen hebben, komen er paarden en combinaties waar je bijna u tegen zegt. Misschien ligt het dan aan mij.. maar ieder zijn eigen mening natuurlijk.

Ps. Iedereen vind zijn eigen paard een goed paard, dat wil niet altijd zeggen dat ze het voor anderen ook zijn, dus je aangevallen voelen hier, is nergens voor nodig Of je moet je aangesproken voelen..

Er reed een schimmel mee, die moest als laatste (dacht ik), dat vond ik eigenlijk het enigste paard op dat moment dat ik een mooi en goed paard vond. Maar volgens mij vond hij het allemaal nogal wat spannend in de bak, en volgens mij was ook nog vrij jong.. Maar dat vond ik wel een gaaf, goed paard !!

nelis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 12:03

mag ik me even bij shanna aansluiten..
bij het springen was het niet veel anders.
en wat een gevaarlijke paal in de doorgang van 20x40 naar 20x60
je paard zou maar op dat ijzeren ding gaan staan wat er uit stak in de grond

Dewi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 12:13

ik denk dat smaken verschillen. de vos die eerste werd is naar mijn mening zeker een goed paard, jammer dat hij zo gespannen liep. Ik heb hem echter vaker gezien op andere wedstrijden. loopt de sterren van de hemel. de schimmel op het eind vond ik juist wat minder, maar heb niet de hele proef gezien. Het paard dat vierde werd vond ik ook een leuk beest.
ps: het paard dat ik rijd is niet van mij zelf, dus kan daar best kritisch naar kijken. ok, is geen super spectaculair beest maar heeft zeker potentie voor t zwaardere werk mits t rustig wordt aangepakt. Maar ik snap wel wat shannay bedoelde, had ook verwacht dat er betere combinaties aan de start zouden komen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 13:48

Dat vosje was inderdaad ook niet verkeerd, iets wat gespannen, maar liep wel netjes! Het paard wat 4e werd vond ik dus persoonlijk helemaal niks, dit meisje reed continu met haar handen wijd en op haar knieen.. IN de proef zelf had ze het paard helemaal niet onder controle toen die schrok.. En met losrijden dacht ik eigenlijk.. wat doet die hier.. maar goed, ik wil natuurlijk niemand tegen het hoofd stoten, maar ik had er zeker meer van verwacht!

kelliej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 14:01

ShannaY schreef:
Op zulke “grote” concoursen verwacht ik ook dat er flink gescoord word met goede paarden. Ik vond de paarden die ik zaterdag ochtend gezien heb, echt niks bijzonders, ruiters die zowel handen als benen niet stil konden houden en overal heen stuiterden, handen die bij de knieen lagen om het beestje naar beneden te krijgen, en ruiters die hun paarden niet onder controle hadden in de ring (Oke, je paard kan het twee keer eng vinden, maar 100 keer een beest zonder een keertje op zijn kop te geven gewoon jezelf in de maling laten nemen gaat toch wel erg ver). Hoeken die niet door werden gereden, en oefeningen die afgeraffeld werden. Als wij hier in de zomer grote concoursen hebben, komen er paarden en combinaties waar je bijna u tegen zegt. Misschien ligt het dan aan mij.. maar ieder zijn eigen mening natuurlijk.

Ps. Iedereen vind zijn eigen paard een goed paard, dat wil niet altijd zeggen dat ze het voor anderen ook zijn, dus je aangevallen voelen hier, is nergens voor nodig Of je moet je aangesproken voelen..

Er reed een schimmel mee, die moest als laatste (dacht ik), dat vond ik eigenlijk het enigste paard op dat moment dat ik een mooi en goed paard vond. Maar volgens mij vond hij het allemaal nogal wat spannend in de bak, en volgens mij was ook nog vrij jong.. Maar dat vond ik wel een gaaf, goed paard !!

Dat was mijn schimmel

Kathleen_vW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 15:57

@ kelliej: heey! Is dat even leuk Toevallig!

Zijn er trouwens nog mensen geweest die de küren hebben gezien, ik kon ze helaas niet allemaal kijken, maar ik heb hier en daar opgevangen dat niet iedereen het er mee eens was Ben benieuwd!

Josfoto

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 01:37

kendilover schreef:
even een vraagje... Zijn er fotograven aanwezig (paardenfoto.nl of andere) ?

Ja; alleen op zaterdag 's avonds was er onvoldoende licht om nog te fotograferen de foto's staan al op internet www.picturelifestyle.nl

Kathleen_vW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 08:20

M'n foto's vallen nog mee, op de eerste heb ik wat slechte houding Kendi loopt er wel uit, maar dat deed ze de hele proef Ik heb ergere foto's van mezelf gezien

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 09:47

Die van me vriendin zijn wel leuk geworden
De tweede is erg mooi (De eerste 3 foto's van de vos!)

kelliej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 13:32

de 4e foto is van mij haha beetje appart

marienu

Re: Indoor Bodegraven 11/12 & 13 november

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 15:44

Hallo Allemaal Ik ben nieuw op bokt.nl en ik was opzoek naar uitslagen voor indoor bodegraven en kwam hierop terecht. Ik heb daar ook gereden en ik vond het weer fantastisch. In de Z2 was ik 5e!! Echt super want mijn paard is dus ook altijd erg kijkerig, maar heeft zich hier super gedragen. De kur was voor mij de eerste keer en ik was erg nerveus hoe het zou gaan. Voor de eerste keer vond ik het super gaan, maar ik had mijn paard iets rustiger moeten voorstellen. Helaas zijn er altijd mensen die de muziek niet waarderen en dat telt natuurlijk erg zwaar in een kur. Daar zat ik dus niet in de prijzen, maar dat heeft voor mij de pret niet gedrukt!! Echt super gewoon.
Ik heb nu ook gezien dat er foto's gemaakt zijn. Erg jammer dat het niet van de avond was. Ik had het erg leuk gevonden maar helaas. Niet alles kan perfect zijn. Ik had trouwens een box gehuurd op Bodegraven en dat is mij ook super goed bevallen. Kon mijn paard lekker plassen en rustig eten, en kon ie gewoon zijn eigen gang gaan ipv van 3 uur op de trailer staan. Kan ik echt aanraden voor volgend jaar. Kost € 10 maar je paard heeft even lekker rust. Ik hoop volgend jaar er niet bij te zitten, want dit voorjaar zou ik erg graag ZZlicht willen starten. Nog 3 winstpuntjes te gaan!!!!!!

Josfoto

Re: Indoor Bodegraven 11/12 & 13 november

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 19:50

Welkom Marienu
hopelijk ga je een volgende keer op de foto.