Rabobank dekje invloed op score???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Demini

Re: Rabobank dekje invloed op score???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 18:22

Seraja schreef:
Je moet mensen/dingen/dieren niet over één kam scheren dus kan je nooit een goed antwoord op deze vraag geven.
Iedereen is verschillend en dus zullen mensen om verschillende redenen met zo'n dekje rijden en zullen jury's om verschillende redenen hoge of lage punten uitdelen.
En ja dat zal soms eerlijk zijn en soms oneerlijk maar is dat niet met alles in de wereld zo.

En dan komt deze oneerlijkheid wat mij betreft wel heel erg onderaan de lijst van oneerlijke dingen....

En nee ik vind dit hiermee geen domme/stomme vraag. Ik snap het wel maar ik denk dus dat er niet echt een antwoord op is.

Ik denk wel dat je gelijk hebt ja! Was het maar zo dat alle jury's hetzelfde waren, dan was er nooit meer een probleem met puntenverschillen en dat zou vooral op de EK's en WK's enorm belangrijk kunnen zijn, maar aan de andere kant verliest de sport dan wel iets.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 19:36

Het zal me werkelijk een zorg zijn met wat voor dekje iemand in de ring verschijnt (zolang het maar heel en schoon is)...

sassie22 schreef:
Ik weet het niet. Ik heb een paar weken geleden bij een onderlinge wedstrijd een rabobank zweetdeken gewonnen, die ga ik als ik strakkies officieel ga starten niet gebruiken. ben toch bang dat ze bepaalde verwachtingen hebben als ik met zo'n deken aankom.

Ook onzin. Wie zou er verwachtingen van je moeten hebben? De jury? Die ziet toch niet met wat voor deken je paard in de trailer staat?

saskia23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 21:13

Kan zijn, maar het werd mij afgeraden en aangezien ik nog geen (officiele) wedstrijdervaring heb ben ik nog wat aan het shoppen van hoe en wat.
Als ik straks meer ervaring heb zal ik mijn eigen weg wel vinden.

Lynne81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 22:13

Desire schreef:
Vind echt dat er hele banketstaaf reactie bij zitten!
Het enige wat ik vroeg was jullie mening of het dekje wel of geen invloed kan hebben op de score. Ik heb het dekje gewonnen en ben er pas mee gaan rijden toen de dekjes van mijn sponsor niet meer onder mijn zadel passen (en ja daar MOET ik echt mee rijden, want het zijn ook ZIJN paarden)
Het is helemaal niet zo dat ik me eigen stoer voel met zo een dekje hoor, absoluut niet!
Jullie kunnen toch gewoon zeggen of jullie denken dat de punten hoger worden, lager worden of dat het geen enkele invloed heeft? Dat was mijn vraag hoor, maar blijkbaar mag je gewoon al niet eens meer iets vragen hier op bokt! Gelukkig zijn er ook mensen die wel gewoon normaal antwoord kunnen geven en niet gelijk mij de grond in gaan stampen om niks!
Ik zal nog eens iets vragen zeg!

Hey Desire,

Heb zelf ook een paar keer het Rabobank dekje gewonnen, heb er twee keer mee gereden op de Hippiade.. toevallig 2x reserve kampioen van Nederland in het M1 en Z1.. Of het door mijn dekje kwam?? Denk het niet.. Had bij alle jury's bijna gelijke punten. Maar nu heb ik het over een groot concours!! Met meestal zzgp juryleden.. Maar ik denk dat sommige jury leden wel degelijk naar dat soort dingen kijken. Dat vind ik bijvoorbeeld ook met een Nederlandse vlag op je jas!! En als iemand al een bekende naam heeft in de sport! Maar dat soort dingen blijf je houden in de dressuursport.

Ik vind jouw vraag helemaal niet stom!! En sommige reacties hierop wel. Het is een goeie vraag en zeker een discussie punt waar veel mensen het over hebben. Er zijn een hoop bagger juryleden en ook al heeft een man 40 jaar ervaring wil nog niet zeggen dat hij een goed jurylid is!

Als je voor jezelf goed rijd is dat meer waard dan wat iemand anders in zo'n hokje ervan vind, anders moet je geen wedstrijden rijden. Je blijft het altijd houden.. Het is niet alleen een dekje, maar als jij een super knol onder je kont heb die ff binnenkomt draven dan kan je ook niet veel fout doen!!

Goed punt!!

Groetjes, Lynne

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 08:09

Ik zelf denk dat een Rabobank dekje geen invloed heeft op je score, maar als er iemand mee rijdt dan vraag ik me altijd wel af, zo heeft diegene dat dekje gewonnen of gekocht.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 17:09

narrator schreef:
OemmiejO schreef:

ze kwam dus na de wedstrijd even melden dat ze waarsch. had gewonnen omdat we op de vereniging reden waar zij een dekje van ophad.. en ik reed voor een andere vereniging...
ik vond het heel eerlijk van der dat ze had had gezegd..

huh? snap ik niet helemaal..

we reden bij een stal en zij had een dekje op met pc "naam stal" erop en ik niet..
Iedereen dacht dat ik beter had gereden dan haar en zij eindigde beter, toen zei ze dat het kwam omdat ze een dekje van die vereniging ophad.. snap je?
Maar ik weet niet of dat ook waar is.. waarsch. vond de jury gewoon dat zij beter had gereden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 19:35

stom dat hier mensen zijn die echtd enken dat een jury niet te beinvloeden is door uiterlijke verschijningen... Hoevaak zie je niet dat een haflinger, fires, trekpaard en de hele mikmak wordt benadeelt omdat ze geen warmbloed paard hebben... Ik weet niet in hoeverre dit het geval is met dekjes.

Een goede jury is niet te beïnvloeden. Maar ik kan me niet voorstellen dat elk jurylid een goed jurylid is.

Lynne81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 20:05

Menino schreef:
stom dat hier mensen zijn die echtd enken dat een jury niet te beinvloeden is door uiterlijke verschijningen... Hoevaak zie je niet dat een haflinger, fires, trekpaard en de hele mikmak wordt benadeelt omdat ze geen warmbloed paard hebben... Ik weet niet in hoeverre dit het geval is met dekjes.

Een goede jury is niet te beïnvloeden. Maar ik kan me niet voorstellen dat elk jurylid een goed jurylid is.

Mee eens!!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 21:47

Niet mee eens, veel Haflingers/Friezen/Tinkers etc. etc. bewegen gewoon anders waardoor ze minder punten krijgen. Als ik met een simpele warmbloed tegen een superbeweger start en we rijden exact hetzelfde, word ik daar ook onder geplaatst. En terecht. Bij zo'n superbeweger gaat het gewoon allemaal wat soepeler en vloeiender. Als je rijdt voor de sport is het dus zaak om aan zzo'n superbeweger te komen, zo niet, doe als de rest en leg je erbij neer dat jouw paard wat minder capaciteiten heeft op dat vlak. Wordt hij echt niet minder lief om.

Er zullen echt wel jury's zijn die het niet graag zien, er zijn ook jury's die geen bonten of schimmels or whatever willen zien. Goed, dat is een concours met minder punten dan normaal. Volgende week beter. Maar elke keer de schuld erop gooien dat je een jury hebt die haflingers/friezen/tinkers/fjorden/kleinere maten/bonten/schimmels/vossen/paarden met bepaalde papieren niet graag ziet? Dan moet je toch eens reeel naar jouw rijden en de mogelijkheden van je paard kijken.

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 22:05

hihi geinig topic
Ik had ook zo'n dekje (gewonnen, rustig maar), maar ik voelde me er maar ongemakkelijk mee, had toch het idee dat mensen met een ander oog naar je kijken, alsof je jezelf een talent voelt ofzo. En toen het me ook nog eens opviel dat elke ezel met omhooggevallen ruiter er tegenwoordig een op heeft heb ik hem maar verkocht (voor 50 euro )

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 22:07

Lenn schreef:
hihi geinig topic
Ik had ook zo'n dekje (gewonnen, rustig maar), maar ik voelde me er maar ongemakkelijk mee, had toch het idee dat mensen met een ander oog naar je kijken, alsof je jezelf een talent voelt ofzo. En toen het me ook nog eens opviel dat elke ezel met omhooggevallen ruiter er tegenwoordig een op heeft heb ik hem maar verkocht (voor 50 euro )

Ai, riskante opmerking! Het gaat niet om wat voor dier je hebt blijkbaar, maar om hoe jij hem presenteert en door de ring heen laat sjouwen! Dus zelfs een ezel behoort te kunnen winnen wanneer hij een "nette"proef weg zet!

Ben het overigens wel met je eens!

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 22:10

haha.. kommaneuker.. de spreekwoordelijke ezel

leoniebos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 22:41

hoi hoi

Ik rijd zelf ook altijd met een rabobank dekje en heb nog nooit gehad dat het invloed heeft op de punten.

bootjuh93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 13:19

haaj
t lijkt me niet dat dat invloed heeft op je score
ik rij zelf met een anky dekje en krijg ook niet meteen hogere punten omdat anky alles wint. ik vind dat t niks uit mag maken en dat i ook zo want ik heb al zat mensen gezien met zoon dekje. je kijkt tog naar de proef niet naar t dekje. iedereen moet llkr zelf wete wat voor dekje die eronder doet
nou
daaag

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 13:29

bootjuh93 schreef:
ik rij zelf met een anky dekje en krijg ook niet meteen hogere punten omdat anky alles wint.

whaha.. wat maakt dat nou weer uit? gaan we nu ook al op merk beoordelen.. ?

p.s. geen msn- taal aub..

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 22:18

OemmiejO schreef:
bootjuh93 schreef:
ik rij zelf met een anky dekje en krijg ook niet meteen hogere punten omdat anky alles wint.

whaha.. wat maakt dat nou weer uit? gaan we nu ook al op merk beoordelen.. ?

p.s. geen msn- taal aub..

Jij typt zelf "whaha". Ga eerst maar bij jezelf te raden voordat je anderen hierop gaat verbeteren

Ontopic: Ze bedoelde juist dat dat niet het geval was, dus wat jij zegt, beweert zij precies het zelfde! Het is dus niet zo dat er op merk wordt beoordeeld, volgens jou en volgens haar!

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 11:44

oke..

Wilke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 16:50

Ik vind dat jury's het geheel moeten beoordelen , en niet moeten kijken wat er op t dekje staat (wat ook nie gebeurd denk ik!)
Ik hou er nie zo van als mensen met een rabobank dekje rijden! Maarja

wendela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 17:00

Beste wilke , mijn vraag aan jou is : waarom je niet zo van mensen met een rabo dekje houdt??Ik vind dit echt een achterlijke opmerking.De mensen die met een rabo dekje rijden hebben deze gewonnen en zijn hier misschien hartstikke trots op er zullen ook heus wel mensen bij zitten die het interessant vinden,maar dat zijn er niet zoveel.En nog wat onze nederlandse teams rijden ook met een rabo dekje!!jou antwoord zal wel zijn "dat is anders" ,of voel je daardoor misschien niet bedreigt omdat die niet in jou klasse rijden??Sorry hoor dat ik misschien zo heftig reageer maar ik vind niet dat je mensen kunt beoordelen die met een rabodekje rijden.

groetjes wendy

narrator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 17:04

wendela schreef:
Beste wilke , mijn vraag aan jou is : waarom je niet zo van mensen met een rabo dekje houdt??Ik vind dit echt een achterlijke opmerking.De mensen die met een rabo dekje rijden hebben deze gewonnen en zijn hier misschien hartstikke trots op er zullen ook heus wel mensen bij zitten die het interessant vinden,maar dat zijn er niet zoveel.En nog wat onze nederlandse teams rijden ook met een rabo dekje!!jou antwoord zal wel zijn "dat is anders" ,of voel je daardoor misschien niet bedreigt omdat die niet in jou klasse rijden??Sorry hoor dat ik misschien zo heftig reageer maar ik vind niet dat je mensen kunt beoordelen die met een rabodekje rijden.

groetjes wendy

helemaal mee eens!!!

Wilke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 17:19

Dus jullie vinden dat mensen hun menig niet mogen geven! Er zijn ook zeker mensen die m gewonnen hebben en moeten er zeker trots op zijn! Maar er zijn ook mensen die m kopen en daar hou ik nie van!

Maar iedereen moet t voor zich weten of hij er mee rijdt of niet!

En ik snap idd niet da je zo overdreven moet reageren, voel je je aangeproken! Ik mag gewoon mn menig geven en daar kun je egt nix aan veranderen

narrator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 17:29

Wilke schreef:
Dus jullie vinden dat mensen hun menig niet mogen geven! Er zijn ook zeker mensen die m gewonnen hebben en moeten er zeker trots op zijn! Maar er zijn ook mensen die m kopen en daar hou ik nie van!

Maar iedereen moet t voor zich weten of hij er mee rijdt of niet!

En ik snap idd niet da je zo overdreven moet reageren, voel je je aangeproken! Ik mag gewoon mn menig geven en daar kun je egt nix aan veranderen

natuurlijk! ieders zijn eigen mening!!! Maar.. om nou meteen mensen die alleen met een rabodekje rijden meteen te zeggen van ik mag ze niet of iets dergelijks... 1 rabodekje verteld niet over hoe diegene is!!

Maar je mag wel natuurlijk je mening geven! maar.. daar gaat het eigenlijk niet over in dit topic.. het gaat erover of jury's daar invloed op hebben

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 17:49

Ieder zijn eigen mening gelukkig

Ik heb alles nog even nagevraagt over het kopen van de dekjes en niemand hoeft nu meer argwanend te zijn naar iemand met een fluweel achtig dekje met een oranje/witte koord eromheen en het rabobank teken met dat mannetje erop zeg maar!
Deze dekjes zijn niet te koop bij de rabobank of bij divoza en er staat ook bovenop een labeltje met "Rabobank talentenplan"
De dekjes die je wel bij de rabobank kunt bestellen (en ook via divoza) zijn gewone katoenen dekjes met in de hoek zo een grote rabobank munt voor de helft zeg maar, als jullie begrijpen wat ik bedoel.
Dus de dekjes die lijken op de team dekjes kunnen alleen gewonnen zijn in een talentenrubriek!
Ook de dekens die bij de rabobank te koop zijn zijn niet dezelfde als de dekens van teamleden en de dekens die je soms kunt winnen op een wedstrijd. die zijn namelijk oranje en die je kunt bestellen zijn blauw!

Nu weer even on-topic

Wilke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 18:00

Ik denk dat sommige mensen mij verkeerd opgevat hebben of ik t een beetje banketstaaf neer gezet heb, Ik bedoel er nix mee. Ik bedoel niet da ik mensen die ermee rijden dom vind of iets maar ik vind gewoon dat je zon dekje moet verdienen, zoals de meeste m winnen!

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 18:45

wendela schreef:

groetjes wendy

Je hoeft iemand met een andere mening echt niet meteen achterlijk te noemen, daar maak je geen vrienden mee...