Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
fransheijs schreef:Ik ben ook een tricker!! klinkt wel stoer hahaha
Katja schreef:Zolang ik nog met een niet zo sterk bewegend paard 3 winstpunten per proef kan halen denk ik dat twee ook wel haalbaar moet zijn.
CGJ12 schreef:
Mocht jij trouwens elke twee jaar een nieuw paard hebben waarmee je consequent 182 scoort in de M2 of 210 in het Z dan kun je wel gaan stoppen met "werken".....
runningkawa schreef:overdrijf je nu niet een beetje?
Citaat:Pony's:
Klasse A, B en L Minimaal 4 jaar
Klasse M Minimaal 5 jaar
Klasse Z en ZZ Minimaal 6 jaar
steffiej schreef:
regeltjes zijn er om overtreden te wordenniet dan
Zoro schreef:He waarom kennen wij jouw dan nog niet als jij altijd boven de 70 % uit komt? vind ik namelijk heel knapheb paar keer meegemaakt hier in het noorden maar komt heel weinig voor en CGJ12 dus als ik met mijn paard de proef in kom heb ik gelijk allemaal 6jes en 7tjes op mijn proefje omdat KWPN vind dat mijn paard niet goed genoeg is alleen omdat ie voor fokmerrie niet goed is??
want kwpn doelt op kleine gepropte paardjes daar heb je niet veel aan in het zwaardere werk maar is dat niet een beetje te bevooroordeelt gezegd?
runningkawa schreef:Wie bedoel je?
Katja?
Zoro schreef:.......... en CGJ12 dus als ik met mijn paard de proef in kom heb ik gelijk allemaal 6jes en 7tjes op mijn proefje omdat KWPN vind dat mijn paard niet goed genoeg is alleen omdat ie voor fokmerrie niet goed is??![]()
CGJ12 schreef:En als de amazone zelf ook nog en sterwaardig is
KarinvdM schreef:Ik vind een 5 jarige in het Z helemaal niet zo raar. Vaak zijn dat de betere ruiters met de betere paarden. Maar ach, het is ook nooit goed. Als een ruiter die meerdere paarden naar het Z gereden heeft in de L begint krijgt hij gezeik omdat hij alle prijzen voor de "amateurs" weg kaapt. Gaat hij versneld promoveren of direct Z starten, dan is hij een "tricker". Volgens mij is het gewoon jaloezie.
Afgelopen voorjaar sprak ik een clubgenoot met een 5-jarige in de B. Ze reed meestal hoog in de 160 of rond de 170 punten. Ik zei dat het tijd was dat ze eens overging naar het L met zulke punten. Ze vond dat zelf noet zo'n goed idee. Haar paard was "pas" 5. Als ik iemand in de ring heb die ik met punten rond/boven de 170 naar huis stuur, dan geef ik daarmee aan dat het tijd wordt om te promoveren.