Utrechtse Paarden Dagen! 23 + 24 + 25 september

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

maccie

Re: Utrechtse Paarden Dagen! 23 + 24 + 25 september

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 17:18

het was erg leuk vandaga veel leuke paarden zien lopen en ok erg leuke dingen mee naar huis genomen ( helemaal verliefd op nieuwe shabrak en deken (

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 17:22

heeeeeey
nouw het was een leuke dag
ons team heeft het ouder en kind springen gewonnen
en volgens mij heb ik Bettine zien rijden... donkerbruin paardje??
onwijs leuk paard & kür

Lon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 18:36

Ik heb genoten.
Ik heb bettine zien rijden, en patries_kip (al wist ik toen niet dat jij dat was, maar gefeliciteerd!) en wouter op ozep.

Het meest heb ik genoten van de clinic en kur van Edward Gal, al was het koetjes aaien in de andere hal ook wel erg leuk.

*tevreden*

Zazou_Murier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 18:53

gefeliciteerd patries!!!!!!!!!! En wie heeft de dressuur gewonnen?????en waren daar nog opvallende combinaties bij?(goede paarden)

anniek_uc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 19:51

heej allemaal...was een leuke dag vandaag op de upd...veel mensen gezien (bijna alle deelnemers...dus ook de bokkers )
was een geslaagde dag en ga volgend jaar zeker weer

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-05 20:50

Tsja
Joop was opzich redelijk braaf vandaag, viel me echt niks tegen
Weet niet hoeveelste ik stond met de kür maar de plaatsingen vond ik wat merkwaardig. Voor de prijsuitrijking mochten komen chirstiane goes (niet gezien, dus kan ik niks over zeggen), danielle la soe (geloof ik. ook niet echt gezien, toen was ik aan het losrijden, maar ging dacht ik wel netjes) en maakie van rijn (die heb ik dus echt met kromme tenen zitten kijken. Wàt een slecht paard, wàt een slechte proef en die amazone zat er nou ook niet bepaald flitsend op dat snap ik dus echt niet.... )
Maargoed, ik ken de jury al wat langer zal ik maar zeggen

Ik had echt 2-en en 3-en erzin zitten, zaten een paar dikke fouten in ja, maar dit was ook weer wat overdreven
Voor de wissels die Joop DIK in tweeen sprong kreeg ik dan wel weer 8-en
En een 6.5 voor de muziek :/ NJA het zal wel

Verder vond het erg leuk om te zien, heb er niet heel veel van meegekregen maar toch leuk
Vond Jeroen de Bree trouwens ook erg netjes rijden! Was ook niet in de plaatsingen terug te vinden...

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-05 20:50

patries_kjp schreef:
onwijs leuk paard & kür

Jep klopt
Met een bles

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 20:53

Neonlight schreef:
Noon schreef:
hey, ik ben vrijdag wezen kijken! heb er helemaal geen verstand van, ben een dressuur/springruiter haha maar vond het wel super leuk. was met een vriend mee die er wel verstand van heeft dus heb er weer wat bijgeleerd haha. de bodem was echt heel slecht, een andere vriend van me moest ook rijden en een kennis van me ook maar die is zo weer weggegaan en heeft niet gereden i.v.m. de bodem. ik heb volgens mij wel een friese hengst gezien die ik heb ingereden en hij was 5e dus dat was wel heel leuk.
was gewoon om 2 uur thuis...*zucht* haha

2 uur thuis, komt me bekend voor..... Jammer dat die kennis niet gereden heeft, er zijn er meer die niet ingespannen hadden. Ik zat zelf ook te twijfelen, maar vond het zo rot voor de organisatie. En de rubrieken werden maar zeer kort gereden, daardoor was het voor de paarden nog redelijk om te doen. Michael was na het damesnummer niet eens bezweet, stond wel een beetje te hijgen maar had nog ruim genoeg over. Viel me 300% mee. Ereklasse was lastiger, omdat er daar ook nog een voorselectie was, hij moest dus 2 keer lopen. Maar gelukkig doorstond hij het goed. Alleen dat gebuts van die kar achter hem vond hij niet zo leuk, maar het is een pony die gelukkig wel wil lopen, als we hem op de vrachtwagen hadden laten staan was hij zwaar teleurgesteld denk ik. Wel jammer voor je dat je het echte werk niet hebt kunnen zien, als de bodem goed is is het echt een heel spectakel.

Nou, die kennis van me is gisteren wel geweest en heeft ook gereden. heb net gehoord dat hij Nederlands Kampioen is geworden bij de 4 jarigen!

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-05 20:56

Welk paard had Edward mee eigenlijk?

Op de terugweg op de snelweg kwamen we hem tegen met zn vrachtautootje

Lon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 21:52

Uh...eentje uit met een o of een p geloof ik....ik moet er even diep over na denken...kan het opportunity zijn? *peinst nog even verder*

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 22:02

Ik was er vandaag ook weer met Cow_Horse. Het was Opportunity (Ofzoiets) idd. Ik heb ook foto's gemaakt van de dressuur, zal eens kijken of een van jullie erbij zit:P

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 22:10

Bettine schreef:
patries_kjp schreef:
onwijs leuk paard & kür

Jep klopt
Met een bles

hij is leeeeeeeuk

er was 1 kür waar ik de muziek echt onwijs gaaf van vond...
die had "Grease" muziek

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 22:14

Laatst bijgewerkt door Eline op 26-09-05 00:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: link ipv img ivm grootte, max formaat is 640 bij 480

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 08:40

Goh, wat weinig publiek op zondag! Ben wel wat anders gewend op de UPD, maar ja, ik ga altijd op vrijdag en zaterdag, zijn toch de topdagen.

@Noon: wat goed, kampioen bij de 4-jarigen! Ben nu wel erg nieuwsgierig wie het is en welk paard!

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 09:51

patries_kjp schreef:
hij is leeeeeeeuk

er was 1 kür waar ik de muziek echt onwijs gaaf van vond...
die had "Grease" muziek

Dat was Annette vd Knaap
(en ik vond het nou net van die karaoke-muziek )
Wel een erg leuk paard had ze trouwens!

Margo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 11:19

Hallo allemaal!!

Nou zo'm heftige UPD heb ik nog nooit meegemaakt!! Iedereen is ook helemaal kapot (zit hier stiekem een beetje te dommelen op me stage en medelijden te hebben met de mannen die vandaag de hele hal nog leeg mogen halen).
Vrijdag was natuurlijk de bijna grootste ramp uitgekomen die je je als organiatie voor kunt stellen. Gelukkig hebben de mannen van agterberg samen met een aantal van ons de bodem op kunnen knapper door er een nieuwe in te leggen. De bodem was dus niet geheel van agterberg maar een deel en een deel van van doorn.

Wel raar hoor als je er vrijdag om 2 uur 's nachts weggaat en er grote graafmachines in de baan staan te ploeteren en als je er om 6 uur weer bent dat ze er nog steeds staan. maar gelukkig is het goed gekomen.
Zaterdag was het weer onwijs gezellig en zondag was het ook een succes. Zelf heb ik weinig meegekregen van het programma maar volgens mij ging dat allemaal prima.

Nou ga maar snel weer wat doen anders komt me plan van aanpak nooit af.

Rhythm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 11:22

Komen alle uitslagen ook nog ergens te staan..???

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 11:47

Jaaa UPD was echt geweldig. Erg geslaagd, ik had het zelf wel groter verwacht, maar toch was het gezellig

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 12:38

Neonlight schreef:
Goh, wat weinig publiek op zondag! Ben wel wat anders gewend op de UPD, maar ja, ik ga altijd op vrijdag en zaterdag, zijn toch de topdagen.

@Noon: wat goed, kampioen bij de 4-jarigen! Ben nu wel erg nieuwsgierig wie het is en welk paard!

eigenlijk heb ik geen idee met welk paard haha! zit niet echt in de tuigpaarden e.d. maar ik hoorde gisteren dat hij nog wel meer had gewonnen. het gaat trouwens om Lambertus Huckriede uit Usselo.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 13:58

Margo schreef:
Hallo allemaal!!

Nou zo'm heftige UPD heb ik nog nooit meegemaakt!! Iedereen is ook helemaal kapot (zit hier stiekem een beetje te dommelen op me stage en medelijden te hebben met de mannen die vandaag de hele hal nog leeg mogen halen).
Vrijdag was natuurlijk de bijna grootste ramp uitgekomen die je je als organiatie voor kunt stellen. Gelukkig hebben de mannen van agterberg samen met een aantal van ons de bodem op kunnen knapper door er een nieuwe in te leggen. De bodem was dus niet geheel van agterberg maar een deel en een deel van van doorn.

Je bedoelt toen de bodem tussen 16 uur en 18 uur opgelapt werd dat het toen een mengsel was? Of de geheel nieuwe bodem die erin gelegd was?
Het opknappen was overigens totaal mislukt. Jammer maar helaas, ze hebben er alles aan gedaan, maar het is alleen maar erger geworden daarna. Wij hadden het geluk dat de sportmerrie-rubriek de eerste was op de "opgknapte" bodem, die rubriek was nog om te doen en hebben we ook winnend af weten te sluiten. Maar 's avonds was zo erg, die vlokken hadden het er echt niet beter op gemaakt. En jammergenoeg wers er iedere keer na de hackney's gewalsd, terwijl die kleine pony'tjes het meeste last van de bodem hadden en het miste schade aan de bodem berokkende. Maar nogmaals, ik neem mijn petje af voor die snelle actie om de bodem er 's nachts uit te halen.

@Noon: Oooh, Lambertus. Die ken ik wel. Wie niet trouwens.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 14:29

JA jammer van de bodem inderdaad.
Heb begrepen dat het zondag al een stuk beter was, maar erg goed was hij helaas nog niet
Daardoor helaas ook wat fouten in de proef (wat onregematigheden in de eerste uitgestrekte draf bv), maar in de dressuurring lag hij er gelukkig al beter bij dan op het stuk losrijden ernaast

Margo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 15:26

Ik bedoelde dat ze hem er 'snacht bijna helemaal uitgehaald hadden (alleen niet het middenstuk hier was geen genoeg leem en tijd voor)

De reden dat ze steeds na de hackney's sleepte was dat die kleine hoefjes van de hackney's hele diepe rottige gaten opleverde..
En het opknappen tussen 16 en 18 uur met die vlokken was het enige redmiddel wat zo snel uitgevoerd kon worden, Het was de bedoeling dat de vlokken het vocht op zouden nemen waardoor de bodem droog werdt maar de bodem was te vochtig om het hiermee alleen op te kunnen lossen. na een half uur was het dan ook weer knudde.

en bettine het stuk losrij ring was idd slecht zo was vrijdag de hele bak zeg maar en dan nog erger want er hadden de hele dag karretjes over gereden dan kan je je er wel iets bij voorstellen denk ik.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 15:31

Echt waar, waren het de hackney's die de ergste gaten maakten? Goh, dat is dan voor het eerst, normaal gezien zijn het juist de tuigpaarden en de friezen die de gaten erin maken en de bodem nog slechter maken, vanwege hun grotere hoeven, groter gewicht en dubbel beslag.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 18:27

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 21:34

@Noon: Oooh, Lambertus. Die ken ik wel. Wie niet trouwens. [/quote]

Haha...idd onze stal staat namelijk een kilometer van die van hem, en die vriend van me loopt al jaren bij hem rond...