Concours Zilveren en Tinnen Kers 17 en 18 sept. in Zoelen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

radje

Re: Concours Zilveren en Tinnen Kers 17 en 18 sept. in Zoele

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 11:51

Ja dat klopt.
Mijn eerste proef ging ook goed.

Gefeliciteerd met je winstpunten.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 14:03

Ik had 192 en 187 punten, twee keer derde prijs.
Was er erg tevreden over.

Heb Vossie gemeet, was erg gezellig! Moeten we vaker doen.

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 14:30

ja idd, was ff leuk, was alleen vergeten doei te zeggen! Ik denk dt we elkaar nu niet meer zo veel tegen gaan komen in het binnenseizoen maar goed, we houden wel contct, zo via bokt. En we zien elkaar iig volgend jaar weer op de buiten wedstrijden, wie weet wel bij elkaar in de ring met allebei een jong beest! Zou wel leuk zijn!

Mocht het veulen van je broer heel misschien bij ons komen dan hoor je het gelijk van me, maar ik denk dat ie te duur wordt, volgens Cor Loeffen is het een van de betere zo niet het beste springveulen wat wordt geveild..... de prijs zal dus wel hoog worden!

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 19:03

Leuk dat ie dat zei! Ach, met veilingen weet je het maar nooit. Maar de vader (triomphe) schijnt wel goed te fokken.
Het maakt mij eigenlijk allemaal weinig uit, ik ben van de dressuurkant , maar ik zou het wel leuk vinden als het beestje in de buurt bleef!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 08:43

Ik heb de L2 en B gejureerd in ring 2. Wat een knollenveld zeg, zo ongelijk! Enne Saar...ik heb geen fjord gezien?? Wel een tinker en een haflinger.

Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 08:59

Ik reed in ring 5 en 6, dus dat kan wel kloppen dan. Ik wist helemaal niet dat er nog een ring met L2 was. Jammer ik had het wel leuk gevonden om door een boktjury gejureerd te worden, maar misschien komt dat nog wel een keertje

Edit: Ik denk dat ik het al snap. Ik reed in het ochtendprogramma, jij jureerde waarschijnlijk in het middagprogramma

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 11:39

Suzanne F., hoe was de haflinger? Ik zag em rijden en ik vond het er eigenlijk echt netjes uitzien.
Ik vond het terrein niet overal even goed, maar gelukkig hoefden we van de jury niet de slechte hoeken in.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 12:01

Suzanne F. schreef:
Ik heb de L2 en B gejureerd in ring 2. Wat een knollenveld zeg, zo ongelijk! Enne Saar...ik heb geen fjord gezien?? Wel een tinker en een haflinger.

Weet ze zeker dat die Haflinger geen Fjord met manen was?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 12:12

Venetia schreef:
Suzanne F., hoe was de haflinger? Ik zag em rijden en ik vond het er eigenlijk echt netjes uitzien.
Ik vond het terrein niet overal even goed, maar gelukkig hoefden we van de jury niet de slechte hoeken in.

Ja Haflinger was goed! Mega aktieve blije haflinger! Daar konden veel paarden een voorbeeld aan nemen. Hij deed het echt met plezier, meisje reed ook netjes. Ze hadden alleen 4-en voor het wijken, dat was echt nog onvoldoende, de rest was netjes. Ik heb ook onderaan nog ff neergezet dat ze daar wel aandacht aan moet besteden.

Jammer dat ik jou niet gezien heb.

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 12:24

Suzanne moest jij op het hoofdterrein jureren of op dat bijterrein bij de trailers waar maar twee ringen lagen? Indien je op het bijterrein zat heb je me denk ik wel gezien, daar heb ik een poosje losgereden voordat ik naar het hoofdterrein ging.... dat was meer rodeo dan rijden eigenlijk. Ik hoor wel of je daar zat, als het zo is zal ik ff een beschrijving van de combinatie geven dan heb je me denk ik wel gezien!

Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 12:28

CGJ12 schreef:
Suzanne F. schreef:

Weet ze zeker dat die Haflinger geen Fjord met manen was?

Hmm, ik neem aan dat Suzanne wel het verschil kan zien tussen een haflinger en een fjord

Overigens zou mijn fjord met lange manen er al helemaal niet uitzien als een haflinger, ze heeft namelijk bijna geen wit in de manen, wel megaveel zwart

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 12:57

vossie schreef:
Suzanne moest jij op het hoofdterrein jureren of op dat bijterrein bij de trailers waar maar twee ringen lagen? Indien je op het bijterrein zat heb je me denk ik wel gezien, daar heb ik een poosje losgereden voordat ik naar het hoofdterrein ging.... dat was meer rodeo dan rijden eigenlijk. Ik hoor wel of je daar zat, als het zo is zal ik ff een beschrijving van de combinatie geven dan heb je me denk ik wel gezien!

Ja bijrijveld bij de trailers. Heb maar 1 paard zien flippen en dat was aan de longe tussen de trailers, die was echt gruwelijk aan t bokken, een vos.

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 13:07

Dat kan die van mij zijn geweest, een vos zonder wit ongeveer 170 hoog, jazz afstamming en lijkt er verdacht veel op. Heb eerst gelongeerd en daarna daar nog wat losgereden, waar mogelijk laag en rond op ontspanning maar een aantal keer was ik haar kwijt en ging ze aan de kletter, kwam eenmaal bijna in de ring terecht die aan de straatkant lag en eenmaal kreeg bijna iemand een klap van haar, ja ja leuk paard! Alles was donkerblauw met creme. Uiteindelijk was de spanning en energie er af en ging ze echt fijn lopen toen ben ik naar het hoofdterrein gegaan.......

leonora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 13:39

Ik heb op het hoofdterrein gereden, in de Z2, maar de bodem was super daar. Ben nog wel even wezen kijken bij een kennis die in de B moest, vooral de ring onder de bomen was slecht. Eigenlijk is het ook leuker op een terrein, denk ik en de wedstrijd niet verdelen over twee terreinen. Mijn kennis had net geen winst, heb nog wel de laatste B-combinatie gezien, dat zag er wel netjes uit en volgens mij deed dat beest met losrijden ook heel raar! Ik heb dus ook zo'n vos aan de longeerlijn zien bokken en weet nog dat ik blij was dat ik daar niet op hoefde!!

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 13:53

Dan heb jij bij venetia in de ring gereden.....

Ik weet niet of dat de kennis van jou was, toen ik daar bezig was was er eentje met donkerbruin/zwart paard aan het losrijden met een beetje een rampshoofd, niet heel erg maar het was niet echt een sjiek koppie om het zo te zeggen. Dat paard was gespannen en redelijk lastig maar de persoon die er op zat zat het dier zo te sarren, schoppen, slaan en trekken, onder de bomen bij de straatkant stonden haar "begeleiders" die zeiden af en toe dat ze rustig moest doen dan kregen die ook weer een grote bek, zag er allemaal erg gezellig uit!

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 14:34

ik ben zelf niet geweest, maar iemand hier uit de kring heeft de mountainbike bij de pony's gewonnen! (ze springt D/M)

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 15:43

Leonora2: vond jij de ringen super? Ik vond die eerste ring op sommige plekken echt niet super.
Wie was je? Misschien heb ik je wel zien rijden.
Wat waren je punten?

leonora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 17:39

had lage punten, dus schaam me nog liever even in m'n eentje! Degene waarbij ik ging kijken, had alleen maar haar moeder bij zich en zij deed echt niets gemeens! zelfs toen het paard bokte, ging ze verzitten en gewoon weer verder! Heb nog wel een leuke tinker gezien!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 18:54

vossie schreef:
Ik weet niet of dat de kennis van jou was, toen ik daar bezig was was er eentje met donkerbruin/zwart paard aan het losrijden met een beetje een rampshoofd, niet heel erg maar het was niet echt een sjiek koppie om het zo te zeggen. Dat paard was gespannen en redelijk lastig maar de persoon die er op zat zat het dier zo te sarren, schoppen, slaan en trekken, onder de bomen bij de straatkant stonden haar "begeleiders" die zeiden af en toe dat ze rustig moest doen dan kregen die ook weer een grote bek, zag er allemaal erg gezellig uit!

Ja diegene heb ik na de proef even bij me geroepen, even gezegd wat ik er van vond.

Die laatste combinatie in de B die jij gezien had die had 2 x gewonnen trouwens.

LolaTFB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 19:11

Suzanne F. schreef:

@ Suzanne F. : Had je 's ochtends de B gejureerd (bij de paarden)?

Ik heb 's ochtends B gestart en was in beide proeven eerste. Had 173 en 176 punten.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 19:44

Nee het middagprogramma, ring 2 om 13.00 uur.