Wedstrijdjasje "nieuwe stijl"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

develsgirl

Re: Wedstrijdjasje "nieuwe stijl"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 03:11

de hogere klassen dressuur is elite sport m 2 niet nee

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 04:13

We moeten eens denken een de sport betaalbaar en toegankelijk te houden. Wedstrijdrijden kost al zo veel. En zo'n jasje kan gewoon in de wasmachine, scheelt ook stoomkosten... Dus ik zou zeggen: ieder zijn keus. Ik had hem ook gezien en ik vind hem leuk.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 10:58

Fitzroy schreef:
Ik kan me echt niet voorstellen dat dit toegestaan is als wedstrijdjas. Dit is imo een gewoon vrijetijdsjasje. Dan kan iedereen wel in zijn gewone jack gaan starten.

Ben het hier mee eens, vind het jasje niets voor wedstrijden.

De rijjasjes van tegenwoordig hoeven echt niet meer stug te zijn. Zelfs cashmirwol in een fatsoenlijke snit is prettig draagbaar.
Bovendien zijn er al rijjasjes te koop van 35-45 euro. Deze gaan zo 10 jaar mee. Ik denk niet dat dit franse jasje goedkoper is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 11:01

Ik zag hem gisteren op wedstrijd hangen van Eurostart 69.95... (Dat is geen geld, vergeleken met de 234 euro die ik voor mijn huidige betaald heb!)
Ik vind het meer een sport jasje, wel een erg fijne stof overigens!

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 12:38

Even een update, heb er nog eens met de KNHS over gehad, en het is toch echt toegestaan:

HH Rijjasje: De disciplinecommissie dressuur is van mening dat het huidige reglement niet volledig genoeg is om het dragen van de door u genoemde rijjas te verbieden. Er wordt binnenkort ook gesproken over andere dan de voorgeschreven kleuren van rijjassen. Als we dit soort rijjassen niet willen zullen we een duidelijkere omschrijving moeten opnemen in het reglement. Dus conclusie: het is toegestaan.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Zie ook: viewtopic.php?f=29&t=466763&p=10518321#10518321 pagina 7

Cil_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 12:37

Het jasje is door de KNHS toegestaan! Vorige week zag ik een amazone (off. dressuur paarden) rijden met het nieuwe jasje, de stof ziet er niet mooi uit, veel deuken en plooitjes en ik mis het witte accent van de plastron die bijna onzichtbaar is. Inderdaad een jas voor "slanke dennen", maar zelfs dan vind ik het niet mooi staan.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 12:48

astridastrid schreef:
Even een update, heb er nog eens met de KNHS over gehad, en het is toch echt toegestaan:

HH Rijjasje: De disciplinecommissie dressuur is van mening dat het huidige reglement niet volledig genoeg is om het dragen van de door u genoemde rijjas te verbieden. Er wordt binnenkort ook gesproken over andere dan de voorgeschreven kleuren van rijjassen. Als we dit soort rijjassen niet willen zullen we een duidelijkere omschrijving moeten opnemen in het reglement. Dus conclusie: het is toegestaan.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Zie ook: viewtopic.php?f=29&t=466763&p=10518321#10518321 pagina 7

Het mag dan toegestaan zijn omdat het huidige reglement er niet in voorziet om 'slimme' fabrikanten voor te zijn..
Hoezo wordt het boek der reglementen steeds dikker

Je zult toch enig 'lef' moeten hebben om met dit 'jackje' (want meer lijkt het mij niet) op dressuurconcours te verschijnen..

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 13:00

Zet dat Slim maar idd tussen aanhalingstekens. Ik kan me niet voorstellen dat dit jasje een succes kan worden.

Het zal maar weinig mensen mooi staan vanwege de snit, het lijkt meer op een vrijetijdsjack dan op een rijjasje. Stof kreukt al in de folder.

Het voegt dus helemaal niks beters toe aan de orginele outfit.

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 15:19

astridastrid schreef:
pol013 schreef:

Ik denk inderdaad dat het ook zeker een kwestie van wennen is. Hopelijk komen ze niet in modekleuren, want het zijn ook heerlijke trainingsjasjes, dus dan moet ik ze kopen .

Goh, mijn trainingsjasje koop ik bij de scapino voor een paar euro en een trainingsjasje van 60 euro vind ik niet leuk meer.

Ik zal dit nieuwe jasje niet snel kopen, ik blijf bij mijn oude vertrouwde eurostar rij jas, deze zit heerlijk en kan nog jaren mee !

esziiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 15:20

Kvind hem heel stoer!
Alleen misschiej knapt de jury er idd op af..
Maar kam me voorstellen dat het veel lekkerder zit.

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 17:37

Voor de gewone trainig vind ik hem wel leuk, maar als wedstrijdjas niet. Komt ook omdat ik het gewoon erg chique vind staan en dit zit er meer casual uit

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 18:50

Ik vind hem wel erg mooi, maar om ermee in de dressuur ring te verschijnen niet. Ik hou het wel gewoon bij mijn Pikeur jasje van € 160,-

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 19:37

Ik vind hem echt afschuwlijk...

Ik zou er nooit mee starten, ook niet met springen...
Nee, geef mij maar gewoon mijn "normale" concoursjasjes

AMMieJLoveR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 19:46

ik vind het er wel gewoon heel netjes uitzien.
maar een jasje heeft tog iets...kwee niej maar...dit is alleen maar zwart zeg maar dr staat niej egt iets op ofzo :S

Het is gewoon iets chiquer..

maar voor de rest ziet het er wel mooi een netjes uit.
Wel beter dat ie waterdicht is ook
Ik zou dr gewoon mee gaan rijden hoor je hoort het vanzelf van de juty

IK wou wel ff zeggen dat dat setje je fjord echt super super cool staat

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 21:54

Ik vind het een mooi jasje.... voor thuis in de training, naar les of naar een clinic. Maar niet in de wedstrijdring hoor. Imo geen gezicht.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 14:25

Ik kan me een stukje in de paard en sport (dacht ik) herrinneren, waarin stond dat het eigenlijk vreemd is dat we in zulke onpracktische kleding sporten. en dat erover gedacht wordt de kledingvoorschriften aan te passen.

Ik denk dat een kwestie van gewennig is dat iedereen nu zo verknocht is aan het oude jasje.

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 15:57

Alina schreef:
Ik vind hem echt afschuwlijk...

Ik zou er nooit mee starten, ook niet met springen...
Nee, geef mij maar gewoon mijn "normale" concoursjasjes

Sorry maar hier ben ik het mee eens.. Ik vind de gewone veel mooier

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 16:35

Wees maar gerust... volgend jaar staat er gewoon in het wedstrijdreglement hoe een rijjasjes eruit moet zien volgens de kNHS. Zal wel iets worden als:... rijjas: op een colbertjasje gelijkend jasje met 3 tot 5 knoopsluitingen in de uni kleur zwart of donkerblauw. Zie ook bijlage x voor een afbeelding...

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 22:26

GeJe schreef:
Wees maar gerust... volgend jaar staat er gewoon in het wedstrijdreglement hoe een rijjasjes eruit moet zien volgens de kNHS. Zal wel iets worden als:... rijjas: op een colbertjasje gelijkend jasje met 3 tot 5 knoopsluitingen in de uni kleur zwart of donkerblauw. Zie ook bijlage x voor een afbeelding...

Conservatieve Nederlanders ... Eerdaags in heel Europa toegestaan (nu al zelfs in Frankrijk) maar Nederland zou weer stil blijven staan door conservativiteit. Jammer, stilstaan is achteruitgang.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 22:41

Een verandering is niet altijd een verbetering...
Bij de dressuur vind ik een bepaalde mate van stijl horen, inclusief een mooi jasje met een plastron. En vergeet vooral de hoed niet!

Rhona17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 20:08

Ik vind em wel leuk, maar zal em nooit op wedstrijd aantrekken denk ik!

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 21:02

Super leuk jasje voor training, clinic of iets dergelijks, maar niet voor wedstrijden.
Ik als jurylid ben er niet van gecharmeerd als er iemand in de baan zo verschijnt.
Dat is mijn mening....

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-05 22:20

KarinvdM schreef:
Een verandering is niet altijd een verbetering...

Typisch Nederlandse uitspraak . Het is en blijft een lekker calvinistisch land, haha. Een verandering, en het hele Nederlandse volk staat op z'n kop .
En ach, aan een cap zijn we nu toch ook allemaal wel gewend, toch?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 22:45

Ik niet hoor, geef mij maar de enige echte dressuurhoed. Ik vind die Casco dingen nog steeds geen porum in de dressuurring.

Overigens: calvinistisch betekent hardwerkend Dat zul je wel niet bedoelen.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 05:56

Ik denk dat je de helm bedoelt? Daar is iedereen aan gewend( i.p.v. de cap, zeker niet de hoed!)) omdat het een hele verbetering is. Comfort, uitstraling, pasvorm, en niet te vergeten veiligheid( alleen al door de sluiting).
Dat is dan ook een verbetering, dit jasje voldoet m.i. niet aan het kriterium verbetering.

Zeer slank snit, 1 vetrol en je band blijft erop steken. Kreukels die een rijjasje normaal niet heeft, uitstraling van een vrijetijdsjasje dat ik voor € 25 bij de C en A koop.

Er is geen enkele verbetering, alleen smaken verschillen en dus zullen sommigen dit jasje leuker vinden. Persoonlijk vind ik de bodywarmer met taillering veel sportiever staan. Dus als er toch iets anders kan worden gedragen op wedstrijden, zou ik voor de aloude bodywarmer gaan.