Marije1984 schreef:Toch raar dat ik met een doodsimpele merrie die gewoon goed loopt en helemaal niets extra's heeft met 2 x 165 thuis kwam.
Ik heb heel wat 'mode' paardjes achter mij gelaten.
Dus ik vindt het onzinnig om te zeggen dat je met een boeren knol er niet komt!!
Ik heb mijn vorige ruin (lomp, op de voorhand weinig uitraling)
toch binnen 1.5 jaar M1 gekregen. Als je gewoon goed rijdt lukt je dat echt wel. Ik stondt ook niet altijd achteraan. Streker nog ik kwam altijd wel met een prijs thuis als ik tevens een winstpunt had!!
Dus zelfs nu met de erg kortzichtige jury's kan je met een vrijwel ongetalenteerd paard, maar die rijtechnisch perfect voor elkaar is een heel eind komen.
Ik denk ook niet dat het probleem bij jury's ligt wat hier wordt gezegd, maar aan de ruiters.
Met de nieuwe proefen moeten de ruiters rijtechnisch beter gaan rijden en ja de jury zal anders naar de proeven moeten kijken maar daar wordt allemaal aan gewerkt.
er staat ook bijna letterlijk dat ze minder paarden bij de fysio en DA willen wat door slechte rijkunst daar terecht is gekomen.
Ik vindt het nog steeds een goed streven en we zullen medio April wel zien hoe het allemaal gaat lopen.
O ja ook de travers komt in de M1 terug!!
Dát vind ik dus echt belachelijk. Travers is een van de moeilijkste oefeningen van de basissport wil je hem correct uitvoeren, totaal niet te vergelijken met schouderbinnewaarts of wijken. Ze kunnen dit nog beter pas vanaf het Z1 vragen ipv het M1!!