Stem mee!!!! Wanneer zomertenue?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_10_

Re: Stem mee!!!! Wanneer zomertenue?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 09:29

Ik ben een echte dressuurruiter en rij met wedstrijden eigenlijk altijd met jasje, hoe warm het ook is.
Wel vind ik het redelijk als de jury aan zou geven dat zodra het boven de 25 graden is het zomertenue is toegestaan, maar dan zou ik dus gewoon mijn jasje aandoen Haha!

Arabendu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 09:34

Vanaf 30 graden vind ik dat het reglementair verplicht moet worden toegestaan om in zomertenue te rijden (zelfs de mussen donderen dan dood van het dak). Verder heb ik totaal geen problemen met zomertenue, het gaat er toch niet om hoe mooi je eruit ziet, maar hoe goed je je paard kan rijden. Met alleen een blouse aan kun je dan nog beter de houding en zit van de ruiter beoordelen.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 09:42

helemaal met corine eens.

Paardrijden gaat er om om op een harmonieuze manier je paard door de rijbaan te sturen. Sommige hier maken er een sport van om er zo net mogelijk uit te zien en nog veel erger:
een sport er van maken wie het beste tegen hitte kan. beetje krom naar mijn idee

robinbeekink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 15:49

wie zegt dat????

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 16:56

sommigen hier zeggen dat je maar gewoon moet doorbijten als jet het heet hebt. Daar zie ik de lol niet van in.

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 18:58

Ik vind ook dat bij 25 graden de keuze bij de ruiter moet worden neergelegd, of hij in zomertenue wilt rijden of met een jasje. Ik rijd liever vanaf 25 graden met een blousje of (vroeger toen ik nog lager reed dan Z) met een poloshirtje. Als ik die keuze heb, dan kies ik toch echt voor het zomertenue, die cap is al erg genoeg, want ik krijg hartstikke koppijn. Daarom probeer ik alles te vermijden om koppijn te krijgen.
Ik merk wel dat er sommige wat ouderwetser denken en niet moet zeuren om die hitte, maar als het 35 graden is en je bent op een open veld waar de gevoelstemperatuur nóg hoger ligt én ook nog een jasje aan, dan vind ik dat je dan echt stom bezig bent, in de zuidelijke landen houdt men dan siësta en zijn wat dat betreft wel wat slimmer bezig. Voor je het weet lig je naast het paard, bewusteloos.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 19:18

ik vindt idd dat de ruiter het zelf mag weten bij ongeveer 20 graden en hoger!! ik krijg het zelf ook altijd bloed heet als het al 20 graden is. en net als ze zeggen het gaat er eigenlijk om hoe je je paard rijd en nie of het nou mooier is met jasje dan zonder jasje!

Anora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 21:50

Met dressuur vind ik het niet erg om tijdens mijn proef even mijn jasje aan te doen.

Maar met springen vind ik het toch wel erg fijn om in een gewone blouse te springen. Ik vind dan dat het bij 25 graden mag Knipoog

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 10:38

Ik dacht dat hier de vraag gesteld was wat iedereen vind mbt het zomertenue. Nu schijnt het hier alweer de SPORT!!!!!te zijn om te reageren op wat een ander vindt. Iedereen heeft zijn eigen mening toch. IK vind het dus duidelijk wel bij de sport horen hoe warm of koud het ook is. Als een ander loopt te kotsen na de proef omdat ie dr niet tegen kan is dat zijn zaak! (zou natuurlijk niet aan het jasje hoeve te liggen.... ) en het feit dat het jasje een onderdeel is van de sport kan wel omstreden worden door bepaalde mensen, maar het is een blijft het tenue van de paardensport!!! Ga dan maar op basketbal dan kan je een korte broek aan met een hempie!! Cool

robinbeekink

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 10:48

oversized schreef:
Ik dacht dat hier de vraag gesteld was wat iedereen vind mbt het zomertenue. Nu schijnt het hier alweer de SPORT!!!!!te zijn om te reageren op wat een ander vindt. Iedereen heeft zijn eigen mening toch. IK vind het dus duidelijk wel bij de sport horen hoe warm of koud het ook is. Als een ander loopt te kotsen na de proef omdat ie dr niet tegen kan is dat zijn zaak! (zou natuurlijk niet aan het jasje hoeve te liggen.... ) en het feit dat het jasje een onderdeel is van de sport kan wel omstreden worden door bepaalde mensen, maar het is een blijft het tenue van de paardensport!!! Ga dan maar op basketbal dan kan je een korte broek aan met een hempie!! Cool

Ja af hockey of voetbal in de winter Haha!