Beste bokkers.
Ik doe een onderzoek naar de rol van ouders op de prestaties van kinderen en heb een vragenlijst gemaakt. Graag zou ik jullie willen vragen deze zo goed mogelijk voor me te beantwoorden. Voor de duidelijkheid de enquête is gemaakt voor jonge pony- en of paardensporters tot 25 jaar die als hoogste niveau in ieder geval al Z zijn geweest.
Alvast heel hartelijk bedankt voor de tijd die je erin gestopt hebt. Natuurlijk zal er terzijne tijd een uitslag van de enquête komen.
1. Wat is je leeftijd?
16
2. Wat is het hoogste niveau wat je hebt bereikt?
[/b]
Z1 bij de paarden..
en Z springen bij de pony's
3. Hoe heb je dit niveau kunnen bereiken?
door veel trainen, en door fijne paarden, en met hulp van mijn moeder!4. Hoe oud was je toen je begon met paardrijden?
45. Ben je op een manege begonnen of had je meteen een eigen paard?
op een manege tot mijn 8e6. Als je een eigen paard had, was je eerste paard/pony een ervaren pony?
onervaren7. Heb je altijd ervaren pony’s /paarden gereden of leid je ook wel jonge pony’s / paarden op?
Ik heb een paard een beetje ervaren gehad, mijn moeder reed hem in de M1, maar hij had niet eerder gesprongen, de rest van mijn paarden en pony'sheb ik allemaal van jongs af aan opgeleid en sommige zelf zadelmak gemaakt, niet allemaal!8. Rijden je ouders ook paard?
Ja mijn moeder9. Wat is het hoogste niveau van je ouders?
Z210. Scheelt het dat je ouders zelf ook hebben gereden? Waarom wel / niet?
Ja absoluut, anders had ik nooit een fijne start kunnen maken. 11. Heb je les van je ouders gehad?
Ja mijn moeder helpt me vooral op wedstrijd en vooral met dressuur.12. Betalen je ouders de kosten voor het paardrijden?
Ja, de meeste wel.13. Helpen je ouders mee met de verzorging?
Nee14. Zijn je ouders je voorbeeld?
Beetje, qua dressuur is mijn moeder wel een beetje mijn voorbeeld, en qua doorzettingsvermogen zeker.15. Zijn je ouders je coach?
Ja...beetje wel maar ik heb ook wel priveles16. Zijn je ouders je grooms?
Nee17. Vind je het leuk om op concours te gaan? Waarom wel / niet?
Ja helemaal geweldig, das het leukste wat er is, al die mensen, de kik van het rijdne van een parcours (dressuurproef is minder!) en natuurlijk het winnen:D18. Vind jij het fijn als je ouders meegaan en/of helpen op concours of thuis?
Ja heel fijn19. Gaan je ouders altijd mee?
Ja mijn moeder gaat altijd mee, moet vaak zelf ook rijden20. Heel vaak hoor je ‘zonder mijn ouders had ik dit nooit gered’. Geld dat voor jou ook?
Nee, dat niet, we wonen op een boerderij dus opzich als hun niet hadden gereden en ik had wel een pony ghemogen was het ook gelukt, maar inderdaad niet helemaal zo gemakkelijk als dat het nu si gegaan.21. Beschrijf in het kort wat je ouders allemaal voor je doen met betrekking tot het paardrijden.
Eigenlijk alleen mee naar les en wedstrijden.22. Wat zeggen je ouders altijd als je de ring in moet?
… succes, en doe je best.… winnen he, anders kunnen we beter thuis blijven
… iets anders, namelijk ……………………
23. Hoe staan jouw ouders langs de zijlijn als je moet rijden?
… aanmoedigend
…
coachend…
iets anders, namelijk …………………..
...
Voorlezend
24. Beschrijf jouw ideale ouder met betrekking tot de paardensport?
Een vader die internationaal springt en ene handelstal heeft

en een hele grote vrachtwagen, instructietalent, en heel veel verstand van paarden, en een goed oog voor een goed paard
25. Wat is voor jou de ‘drive’ om aan paardrijden te doen? (Wat vind je zo leuk aan paardrijden?)Uh..[b]Eigenlijk...is het er toch wel een beetje met de paplepel ingegoten, de kik vind ik het rijden van een parcours,en naja eigenlijk is alles wel leuk.