[ZH]Concours hippique Colinsland (Tinte) 2005 18/19 Juni

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [ZH]Concours hippique Colinsland (Tinte) 2005 18/19 Juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 12:34

Nee ik ook liever niet hoor haha, maar soms kan het nog weleens tegen zitten, ik heb altijd haast meestal haha

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 17:50

kan je je paard niet voor een nacht ergens anders zetten? dat je eerder kan vlechten en dus eerder weggaat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 18:43

Nee ik heb het volgende bedacht, ik wil er idd rond 8 uur zijn, dus ik vlecht hem dan toch al vrijdagavond in met gel (in de hoop dat het dan niet zo gaat pluizen) op die manier hoeven we s'ochtends alleen te laden en weg te gaan, moet lukken toch?

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 19:48

idd! en gel/haarlak meenemen of een waterspuit, kun je t net voor je proef ff natmaken! vlecht je met touw of met draad? anders kun je altijd nog een extra elastiekje indoen of de extreem vern**kte vlechtjes snel overdoen, gaat vaak sneller, omdat alle plukjes nog netjes verdeeld zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 21:49

Ik vlecht met naald en draad, dus laat de draadjes zowiezo nog even hangen dat ik ze kan aantrekken. Ik vind het zo'n vreselijk gezicht, een paard met pluizige knotten! Het komt helemaal oke denk ik Knipoog

noba

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 23:33

Doe voor de eerste keer mee op het Colinsland. Hoor van heel veel mensen dat het erg leuk moet zijn. Dus we wachten met spanning af..........alvast succes allemaal dit weekend!!trouwens leuk zo'n kur op muziek!

kadir4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 16:40

ben net terug..\"*LOL*\"
de eerste proef ging opzich wel.. maar het was best warm.. dus kadir was beetje Lui.. \"Clown\" \"Vork\"
me 2e proef ging iets minder moet nog wel op me punten wachten en moet vanavond Kur Rijde..\"*LOL*\" zin in!! \"Haha!\"

xjessx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 20:48

Ik ZOU meedoen maar onze vrachtwagen wou niet starten Boos! jammer, we waren van plan kwart over 3/half 4 weg te gaan, moest pas om 10 voor 6 starten, dus wij na een half uur klote wegenwacht gebeld, daar nog op moeten wachten, met wat startkabels gekloot toen deed ie t weer, maarjaa toen was het al 10 over half 5 dus geen tijd meer voor de wedstrijd, bleek iets met de accu geweest te zijn en hij kon ons niet garanderen dat ie daar normaal startte, dus maandag naar de garage.. erg jammer had egt mee willen doen, het is niet anders, volgend weekend selectie

xjessx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 20:50

kadir4ever schreef:
ben net terug..
de eerste proef ging opzich wel.. maar het was best warm.. dus kadir was beetje Lui..
me 2e proef ging iets minder moet nog wel op me punten wachten en moet vanavond Kur Rijde.. zin in!!

Ik heb jou geloof k gezien Tong uitsteken jij had 232 en 225 punten? kan dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 21:03

xjessx schreef:
Ik ZOU meedoen maar onze vrachtwagen wou niet starten Boos! jammer, we waren van plan kwart over 3/half 4 weg te gaan, moest pas om 10 voor 6 starten, dus wij na een half uur stinkmodder wegenwacht gebeld, daar nog op moeten wachten, met wat startkabels gekloot toen deed ie t weer, maarjaa toen was het al 10 over half 5 dus geen tijd meer voor de wedstrijd, bleek iets met de accu geweest te zijn en hij kon ons niet garanderen dat ie daar normaal startte, dus maandag naar de garage.. erg jammer had egt mee willen doen, het is niet anders, volgend weekend selectie

Dat had je dan toch nog wel gehaald? Spijkenisse is dichterbij als Rotterdam wat betreft Tinte toch? Je had desnoods ook even kunnen bellen of je iets later mocht, dat is meestal geen probleem toch. Ik heb het ook weleens gehad, zou de deur van stal opengelaten worden, en dat was dus niet gedaan, dus was ik nooit op tijd, hebben we gebeld en toen kon ik als laatste starten.

Afijn, ik heb dus ook gestart, de eerste proef ging op zich wel, ik was alleen mega gespannen omdat ik zoveel starts niet gewend ben, dus dat bracht ik wel op hem over, en dat zag de jury ook. Ik had 157 punten voor de eerste proef (ik vond over het algemeen best laag gejureerd) maar ben er wel tevreden mee.

En de tweede proef was iets aan het water, en dat vond hij doodeng, bovendien stond er ook een hekkenwerk die hij heel eng vond, dus die hoek ging hij angstig kijkend doorheen, er lag een kuil op de A-C lijn die ook heel eng was, en dus met een sprong omheen ging. Resultaat 149 punten, vond ik wel tegenvallen, want buiten die schrik momenten ging het vrij goed.

Maarja, de L1 tijd breekt aan!

xjessx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 23:36

ShannaY: Ten eerste gefeliciteerd met je winstpunt Haha!
Enneh ik had het nummer van Tinte zo snel niet, het stond ook niet in het boekje.. maarja jammer, volgend jaar beter Knipoog dan hadde we ook stiften moeten draaien enz. ik ben al niet zo snel Tong uitsteken

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 10:29

Zoveel later had ze niet kunnen starten, de laatste startte om iets over 6! Wel jammer dat het niet lukte!

Ik heb zelf ook gereden en was niet echt enorm tevreden, wat kleine slordigheidjes enz. Helaas hebben die me net de parade gekost! Die was alleen voor 1 tm 3 en ik was 2x 4! helaas! met weinig verschil, bij de eerste proef had de nummer 3 161 en ik 160...... bij proef 2 had ik 166 en nummer 3 ook... maar zij zal dan wel in het onderste deel een 8 hebben gehad, ik nl 4x7! Helaas.

Maar ach, met mijn (na ja mijn...) tank 2x 4e worden van ruim 20 starters EN 2x netjes winst (er waren er ook genoeg in de 140 en zelfs onder de 140) dus ben prima tevreden. Als hij nou volgende week met de 2e selectie ook gewoon goed loopt maken we zelfs nog kans op de ZuidHollandse!

Jammer Shanna dat het wat minder ging, maar toch een puntje gepakt! Hoe vond je het concours verder? Welke jury had je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 12:35

Ik heb geen idee welke jury ik had, ik mocht mijn protocollen niet meenemen, die zouden opgestuurd worden?

Ik vond het een heel leuk concours, goed geregeld, en leuke faciliteiten erom heen. Ga je nog naar de Papendrechtse of Oud-Beyerlandse dagen?

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 16:56

Papendrechtse niet, maar wel naar Oud Beijerland, alleen de zaterdag dan, 1e keer M2........ Flink trainen!!!!!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 18:14

Nou, Duvel vond alles weer eng en spannend, op hte losrijterrein gisteren met de dressuur was het ff erg hard rennen. Gelukkig kon ik op het stuk terrein langs de ringen wel beter losrijden, maar nog zat er behoorlijk wat spanning in de proeven, wat resulteerde in veel 4-en, maar ook nog best wel wat 7-s! Ik had 148 en 152 punten in het M2, wel jammer dat hij zo druk was, wat dat heeft me wel wat punten gekost, helaas. Duvel is een beetje een scheitlijster, en dit was pas de tweede keer dat hij op een grasconcours liep (de vorige keer was 2 jaar geleden) dus ben op zich wel tevreden. Volgende keer beter, hoop ik.

Vandaag het springen was wel 1 grote mislukking. Duvel wilde amper springen, alleen maar hard hard hard over het losrijterrein scheuren en zelfs voor 40 cm blijven staan!!!
Ben tijdens inspringen nog gevallen, toch maar gestart, maar tevergeefs, hij bleef 3x staan voor hindernis heen, helaas... Nog meer oefenen, maar ja, hij kan best springen, hij was alleen te erg in de stress om dat nu dus ook nog te durven... Ook daarvoor geldt: volgende keer beter!
Nu ga ik weer hard leren, heb morgen tentamen...

boytjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 21:38

ik ben er ook geweest waar ik stage loop die moest starten hij moest springen in het b l en z we hadden 7 paarden bij was echt super warm.Ik was met jan van beek mee ben ook super verbrand grr

hardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 21:48

Marije duvel was niet de enige die het een beetje spannend vond. Hier nog iemand die zich meld met een paard die het in het begin heel erg spannend vond. Niwi heeft mij ook alle hoeken van het veld laten zien en zat er ook met tranen in mijn ogen op met losrijden. De angst nam op dit moment een beetje de overhand en dan vergeet ik te rijden. wilde ook bijna afstappen. (zag het al voor me dat ik mijn nek brak). Toen kwam iemand van de manege en die heeft me verschrikkelijk goed geholpen zodat ik Niwi toch fijn aan het lopen kreeg. Resultaat 1ste proef 163 en 2e proef 156. mijn zus (droefje) had 163 1ste proef en 151 2de proef.

Zondag heeft mijn zus gesprongen. Het losrijden ging super en Niwi vrat het hout op. In de ring zelf ging het niet helemaal vlekkenloos. Sprong een stond Niwi stil, Poging twee sprong het paard met veel twijfel met als gevolg dat ze half in de sprong tercht kwam en mijn zus op haar hals belande. zo het halve veld over en toch weer in het zadel. Oke sprong twee stond het paard weer stil. Poging twee eroverheen en toen waren paard en ruiter eigenlijk door (nog iets terughoudend) en sprong drie en vier gingen dus goed. Op naar vijf. Mijn zus reed daar tekort door de wending met als gevolg dat ze het paard dat eigenlijk voor het mooie nog iets te terughoudend was niet genoeg weg kon rijden, dus stond ze weer stil.
Terug op het inspringterein nam mijn zus nog even een steilsprong van 1.00/1.10 en dan vreet het paard de sprong bijna op. Het zijn dus echt die rare sprongen. nu gaan Niwi en mijn zus gewoon een stapje terug en eerst wat meer parcourservaring opdoen in oefenparcoursen.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 11:43

ik mag het waarschijnlijk niet zeggen maar ik vind toch dat er 9 van de 10 keer zeer slecht word gesprongen op tinte.

ik heb vorig jaar zelf mee gehobbeld en dit jaar heb ik niet kunnen rijden door zwangerschap maar ik heb wel even gekeken.

heb altijd beetje het idee dat mensen hun paard nog niet uit de wei rukken zo van 'vandaag gaan we maar ff springen'
terwijl de mensen qua dressuur altijd goed voor mekaar hebben

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 12:07

nelis schreef:
ik mag het waarschijnlijk niet zeggen maar ik vind toch dat er 9 van de 10 keer zeer slecht word gesprongen op tinte.

ik heb vorig jaar zelf mee gehobbeld en dit jaar heb ik niet kunnen rijden door zwangerschap maar ik heb wel even gekeken.

heb altijd beetje het idee dat mensen hun paard nog niet uit de wei rukken zo van 'vandaag gaan we maar ff springen'
terwijl de mensen qua dressuur altijd goed voor mekaar hebben

Ik ben dat niet met je eens. Deze 2 mensen die hier hun verhaal hebben neergezet springen regelmatig met de paarden alleen niet op zulke concoursen. Voor beide paarden was dit vrij nieuw, dat speelde dus vooral mee. Bovendien zijn van alle starters die meegedaan hebben zij volgens mij de enige van Tinte(oja nog iemand met een haflinger). Vorig jaar weet ik t niet, maar toen deed er volgens mij zelfs niemand mee. Dit concours is een hele happening, voor iedereen van de manege en vereniging. Eens moet de eerste keer zijn om je paard op een concours te laten starten.

hardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 15:36

Er waren er inderdaad maar drie die meesprongen van Tinte. Die haflinger heeft het toch aardig gedaan, maar kon de tweede manche niet starten door problemen met een van zijn ijzers.

Wat Michelle 77 ook zegt is waar. Er wordt met deze paarden regelmatig gesprongen, maar niet op zulke concoursen. Dit was voor beiden de eerse keer. Van fouten moet je ook leren en alle eerste keren zijn moeilijk. Met mijn zus was het ook een probleem dat zowel paard as ruiter beiden weinig of geen parcours ervaring hebben. (alleen van onderlinge wedstrijden op een hoogte van 90 cm). Dan gaan ze fijnloos rond. Het paard vindt die rare borden wat eng en is dus te terughoudend naar de sprong toe en als je dan een ruiter hebt die het net iets telaat aanvoelt staat het paard stil.

In mijn vorige bericht gaf ik al aan dat mijn zus samen met het paard een stapje terug doen en meer oefenparcoursen gaan springen voor het echte werk. Het is dus een kwestie van kilometers maken en elkaar nog beter aan leren voelen.

MarijkeBun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 16:29

Yep akkoord met Michelle en Hardi. Ik kan het weten, want ben 1 van de 3. Ik zeg ook eerlijk we hebben het geprobeerd en we gaan inderdaad meer parcours ervaring opdoen. ik spring met mijn paard 2 x in de week en heb regelmatig wedstrijden gesprongen op ander terrein, maar altijd onderling en in een binnenbak. eens moet je een x gaan proberen. ik weet van mezelf en het paard, dat het de hoogte niet is, maar nu puur nog iets meer vertrouwen en ervaring opdoen. dus inderdaad wat michelle al zei, dat de mensen uit tinte slordig springen is onzin, want elk jaar spring er maar 1 combi mee en dat is die Haflinger. Bloos

we komen er wel door indedaad veel kilometers te maken.
Knipoog

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 20:16

ik bedoel niet de mensen van manege tinte
ik bedoel de mensen op het concours tinte

sorry sorry voor de verwarring

hardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 22:24

Okey dan. Knipoog

er is ook niet al te best gesprongen moet ik zeggen, maar het parcours stond ook best pittig opgesteld. waren rare lijnen.

volgende x beter en oefening baart kunst. Tong uitsteken

Groeten Droefje (zit ff onder de login van mijn zus)

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 22:27

nelis schreef:
ik bedoel niet de mensen van manege tinte
ik bedoel de mensen op het concours tinte

sorry sorry voor de verwarring

Ah dat verklaart een hoop haha! Tja daar kan ik niet over oordelen, ben er niet geweest dit jaar met springen. Maar als ik naar veel van de namen kijk, zijn er toch behoorlijk wat stallen bij, die met meerdere paarden starten en veel ruiters die toch behoorlijk wat ervaring hebben! Maar hoe groter het deelnemersveld, hoe meer mensen die niet goed rond komen denk ik altijd!

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 22:35

nou de bekende namen reden wel leuke rondjes op een enkeling na
maar in het b en l zater er scht mensen tussen waarvan ik dacht "wat doen jullie hier"
geen afstand kloppend paard er door drukken en dan nog het paard af slaan ook als het niet sprong