Wie rijdt FNRS-proeven?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Flippertje

Re: Wie rijd FNRS-proeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 23:03

liberty schreef:
Maare zullen we een fnrs clubje oprichten in de HK?

Lijkt mij ook wel een leuk idee, zo te zien zijn er aardig wat mensen die regelmatig een FNRS-proef rijden.
Veel succes trouwens met je wedstrijd zondag, maar dat komt vast wel goed!

Lopeja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 08:50

Hoi dit is Pegasus4ever, ik wil me aansluiten bij de kudde maar dan komt er een error-melding. Dus ik kan niet in de huiskamer posten.

Pegasus4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-05 22:09

weten jullie wat ik nu kan doen??? Clown

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 09:32

Pegasus4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 16:41

ja heb ik al gedaan, sorry voor de off-topic Bloos Bloos Bloos Verdrietig

Pegasus4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 15:53

Nog mensen wedstrijden gereden???
Ik heb 20 maart wedstrijd gereden.
in de F11, 1ste plaats met 218 punten!!!! ben helemaal blij!
Nog 1 pp en dan f12 Haha!

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 16:49

Ik rijd F8... ik heb 10 april wedstrijd.... F8b.... hebben jullie daar tips voor? Mijn hoogste aantal punten is 234 in de F6b

Gr. roos

Pegasus4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 16:58

dondahsteen schreef:
Ik rijd F8... ik heb 10 april wedstrijd.... F8b.... hebben jullie daar tips voor? Mijn hoogste aantal punten is 234 in de F6b

Gr. roos

hey leuk ik heb ook 10 april wedstrijd Haha! en uuhmhm voor tips.... ja goed je best doen Knipoog lol

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 08:41

haha ja dat zal ik doen! jij dan ook hé Haha! Tong uitsteken 1 tipje voor jullie met de rijbaan verlaten extra op je zit letten... het schijnt dat ze nog ff de houdings punten ezo nog ff na gaan.

Succes allemaal!

Gr. Roos

Pegasus4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 19:25

dondahsteen schreef:
haha ja dat zal ik doen! jij dan ook hé Haha! Tong uitsteken 1 tipje voor jullie met de rijbaan verlaten extra op je zit letten... het schijnt dat ze nog ff de houdings punten ezo nog ff na gaan.

Succes allemaal!

Gr. Roos

Bedankt voor de tip!!!

Ik had vandaag wedstrijd, F11, had 207 punten, maar hij wou niet wijken dus had ik er 2 drieen voor Tong uitsteken maar wel een 8 voor me middenstap Vingers aflikken Haha!

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 13:30

Hey! Jammer!!
Nou ik had 209 punten!!! echt balen... me paard was te druk en nog een paar dingen...

wat bedoelen ze eigelijk met algemene indruk?

Gr. Roos

Pegasus4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 19:04

dondahsteen schreef:
Hey! Jammer!!
Nou ik had 209 punten!!! echt balen... me paard was te druk en nog een paar dingen...

wat bedoelen ze eigelijk met algemene indruk?

Gr. Roos

Dat is heel erg balen dat je net dat ene puntje niet heb! heb ik ook eens gehad...
Nou over die algemene indruk, volgens mij was dat, dat ze een cijfer geven over de gehele proef. Dus hoe je proef verliep in het algemeen Haha!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 14:12

SharirBobby schreef:
Volgens mij (ik weet het wel bijna zeker), mag je dan met elk paard L1 starten.
Of je daar dan echt klaar voor bent is natuurlijk wat anders, maar als het goed kan je als je je F12 diploma hebt een paard netjes nageeflijk rondrijden, middenstap/draf/galop, paar passen achterwaarts, op de letter overgangen rijden, wat wijken, enz. Dus als dit gewoon goed beoordeeld wordt ben jij dan ook klaar voor de L1.

Nee je mag alleen L1 starten met het paard waar je F12 mee bent geworden en niet met gelijk elk ander paard.
Verder mag je met F8 diploma instromen in de B en met je F12 diploma in de B of de L1. Je vraagt dan met dat paard een zogenaamde manegestartkaart aan bij de KNHS.
Je mag ook niet even voor de leut B starten om daarna waneer je zelf wilt over te stappen naar de L1, je moet dan in de B eerst 10wp rijden.

Overgang hoeft opzich niet groot te zijn van de F12 naar de L1, immers als jury ga je ook naarmate de proeven hoger worden ook strenger jureren en gaat het totaalbeeld meespelen en niet meer alleen de zit van de ruiter.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 14:16

Heike schreef:
Als je F8 hebt gereden mag je in de B starten met iedere willekeurig manegepaard. je hebt dan een FNRS startkaart en mag dus steeds wisselen van paard. In de L1 moet je wel een combinatiestartkaart hebben. Dus mag je maar op een paard starten.

.

Voor zover mij bekend mag je in de B niet zomaar een paard uit de stal plukken, immers je hebt ook dan een officiele startkaart, zal het morgen even navragen.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 14:21

Pegasus4ever schreef:
messchien kunnen we beter een mailtje sturen.... Tong uitsteken want nu word het wel vaag Pling

Ik zal het morgen even navragen want ik doe de cursus op dit moment en over de overstap is veel onduidelijheid.
Aangezien je bij de KNHS alleen als combinatie ingeschreven kan staan, en "open" startkaart (waar je dus verschillende paarden mee kunt starten) is heeeeeelll erg duur en lijkt me niet dat die geschikt zijn voor manegeruiters.
Ik kom er op terug.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 14:26

Ik doe ook de cursus op dit moment (leuk he Vippie, waar doe jij 'm??) Wat ik er gisteren over hoorde is dat als je na de FNRS-proeven naar de KNHS overgaat, je een startkaart krijgt die aan de ruiter gebonden is (en dus niet aan het paard). Je mag dan op elk willekeurig manegepaard (en dus ook elke keer een ander paard) starten. Je komt wel in aanmerking voor winstpunten, maar NIET voor het kampioenschap.

DanielleJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 14:49

Hee, wat leuk dat er zoveel mensen meedoen aan FNRS wedstrijden. Dat wist ik helemaal niet !
Ik heb een tijdje geleden een topic gestart omdat ik ook eerst met de FNRS wilde beginnen en als het goed gaat misschien later 'officieel' bij de KNHS.
('Mijn' topic staat hier ook. Een link ervan)
Ik rij nu een jong Belgisch trekpaard wat erg veel moeite heeft met vreemde terreinen enzo. Ik had me eigenlijk opgegeven voor een wedstrijdje in maart (F2)
Dat is niet doorgegaan omdat Sam (paard dus) er nog niet klaar voor was.
Nu zijn we heel hard aan het oefenen en hoop ik 5 juni te starten met een F3 proefje.
Ik ga nu eens in de HK kijken naar dat topic. Hardstikke leuk !

Pegasus4ever

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-05 16:07

DanielleJ schreef:
Hee, wat leuk dat er zoveel mensen meedoen aan FNRS wedstrijden. Dat wist ik helemaal niet !
Ik heb een tijdje geleden een topic gestart omdat ik ook eerst met de FNRS wilde beginnen en als het goed gaat misschien later 'officieel' bij de KNHS.
('Mijn' topic staat hier ook. Een link ervan)
Ik rij nu een jong Belgisch trekpaard wat erg veel moeite heeft met vreemde terreinen enzo. Ik had me eigenlijk opgegeven voor een wedstrijdje in maart (F2)
Dat is niet doorgegaan omdat Sam (paard dus) er nog niet klaar voor was.
Nu zijn we heel hard aan het oefenen en hoop ik 5 juni te starten met een F3 proefje.
Ik ga nu eens in de HK kijken naar dat topic. Hardstikke leuk !

Succes Vingers aflikken Hoe rijd dat ene belgisch trekpaard?? Haha!

Vippie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 19:39

Anoeska schreef:
Ik doe ook de cursus op dit moment (leuk he Vippie, waar doe jij 'm??) Wat ik er gisteren over hoorde is dat als je na de FNRS-proeven naar de KNHS overgaat, je een startkaart krijgt die aan de ruiter gebonden is (en dus niet aan het paard). Je mag dan op elk willekeurig manegepaard (en dus ook elke keer een ander paard) starten. Je komt wel in aanmerking voor winstpunten, maar NIET voor het kampioenschap.

Ik doe het dresuur gedeelte in stad ad haringvliet en springen en CBR in Nieuw Vennep.
Heb het idd nagevraagd en idd mag je tot de L2 met elk willekeurig paard starten (wat een luxe), vanaf de L2 moet je met 1 paard uitkomen.
Dus mensen neem het ervan want gelijk welk andere ruiter die niet bij de FNRS rijdt moet honderden euri betalen voor een dergelijke startkaart.

Pegasus4ever

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 16:39

Vippie schreef:
Anoeska schreef:

Ik doe het dresuur gedeelte in stad ad haringvliet en springen en CBR in Nieuw Vennep.
Heb het idd nagevraagd en idd mag je tot de L2 met elk willekeurig paard starten (wat een luxe), vanaf de L2 moet je met 1 paard uitkomen.
Dus mensen neem het ervan want gelijk welk andere ruiter die niet bij de FNRS rijdt moet honderden euri betalen voor een dergelijke startkaart.

bedankt voor de info Haha!

Debb_nOeff

Re: Wie rijdt FNRS-proeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 16:44

Hallo

Sorry dat nog zo laat reageer Knipoog maar zie het nu pas dit onderwerp..
Ik rij met mijn eigen pony ook F-proefjes 16 april had ik wedstrijd met mn pony voor het eerst (met haar) en het ging goed ik zat ik F7 en was 2de met 215 punten! en nu ga ik naar F8 Haha!

Maar : Pegasus4ever : ik zag dat je op poelenburgh rij
Ik was daar vorgjaar met ponykamp is wel leuk daaro en bij het strand was het helemaal leuk ! Pling

Groetjes

Pegasus4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-05 19:59

Debb_nOeff schreef:
Hallo

Sorry dat nog zo laat reageer Knipoog maar zie het nu pas dit onderwerp..
Ik rij met mijn eigen pony ook F-proefjes 16 april had ik wedstrijd met mn pony voor het eerst (met haar) en het ging goed ik zat ik F7 en was 2de met 215 punten! en nu ga ik naar F8 Haha!

Maar : Pegasus4ever : ik zag dat je op poelenburgh rij
Ik was daar vorgjaar met ponykamp is wel leuk daaro en bij het strand was het helemaal leuk ! Pling

Groetjes

Ja tis heel leuk daar Haha! Gefeliciteerd en succes!!

Wie doet hier ook mee met de zitcompetitie??? Ikke wel
In de groep van 17 jaar en jonger;F8 en hoger

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 15:09

Bij ons op de manege doen ze dan niet Boos!

gr. roos

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 15:15

Pegasus4ever schreef:
Wie doet hier ook mee met de zitcompetitie??? Ikke wel
In de groep van 17 jaar en jonger;F8 en hoger

ik doe niet mee, maar onze manege wel, wij hebben ook bij ons de regiofinale Haha!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 18:58

correctie, koester je startkaart als je overstapt naar de KNHS want ik hoorde op cursus dat je dus met elk paard kunt starten wat je wilt, pas vanaf de L2 moet je met 1 paard starten als combinatie.
Wauw ik ga ook F proefjes rijden, vraag ik ana Tyrz of ik daarna in de L Tolstoi ff mag lenen Haha!