Iets dat gewoon zonder twijfel goed is -> goede punten
Iets dat zonder twijfel slecht is -> slechte punten
Twijfelproefje -> proefjes waar veel jury's geen raad mee weten (drastisch uitgedrukt

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
DaniellevA schreef:Ik heb het pas nog meegemaakt, twee jury's die bij C zaten, boven elkaar wel te verstaan. Ik had ruim 20 punten verschil, waar de ene jury een 8 voor gaf, gaf de ander een 4 voor en niet bij een onderdeel nee bij wel een stuk of vier. Dan denk ik wel bij me eigen dat kan niet, het is goed of fout maar niet en goed en fout tegelijk.
![]()
DaniellevA schreef:Ik heb het pas nog meegemaakt, twee jury's die bij C zaten, boven elkaar wel te verstaan. Ik had ruim 20 punten verschil, waar de ene jury een 8 voor gaf, gaf de ander een 4 voor en niet bij een onderdeel nee bij wel een stuk of vier. Dan denk ik wel bij me eigen dat kan niet, het is goed of fout maar niet en goed en fout tegelijk.
![]()
KarinvdM schreef:Je kan ipv eeuwig de fout bij de jury te leggen ook eens goed naar jezelf kijken...
RanouK schreef:Het is je passie of het is het niet.
Bij springen spring je toch gewoon over balken.![]()
En de hindernis wordt enkel hoger en breder.
Wat is daar nu aan?
Naja daar teld de ''kick'' vooral.
yentle01 schreef:Dressuur is ook mijn passie, alleen ik moet toegeven dat het af en toe ook wel enige frustratie met zich mee brengt, als een jury een beoordeling geeft waar je het niet mee eens bent.
Maar het weegt zeker niet op tegen al de mooie dingen die de dressuursport met zich mee brengt.
DaniellevA schreef:Waar ik wel bijna altijd last van heb, dat ik bij mannelijke jury's hoger scoor als bij vrouwelijke jury's.
En dan voornamelijk voor het onderdeel houding en zit etc. Grappig
saffier schreef:ik had van de zomer in andijk, ik vond dat ik mn proefjes slecht had gereden (allebij mn proefjes, wel verschillende jury), mn paard kwam best veel tegen de hand..... sprong zelfs een keer bij F over de hekjes (ik er dus snel weer in bij A) dit had de jury niet gezien?? resultaat 154 en 152 en 2x2e!!! en ik vroeg me maar af hoe slacht de rest dan wel niet had gereden????? (aangezien ik niet veel in de prijzen val met mijn paard, wat toch naar mijn idee bewijst dat er niet vaak naar het paard wordt gekeken.... omdat ik zelf mijn paard erg mooi vind, zie profiel, en ik denk dat wel meer mensen dat vinden......)
WWWiske schreef:ja natuurlijk is dressuur een jurysport, hoe had je het anders willen beoordelen? met een stopwatch of zo
Unika schreef:Ik heb een keer gehad dat iemand van de eigen vereniging werd voorgetrokken!!!
*lang verhaal*