Geldprijzen versus bekers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 11:15

Een meisje van onze club is vorig jaar speciaal in de auto gestapt en naar de wedstrijd gereden om te vertellen dat haar paard kreupel was en dat ze dus niet kon starten. Inschrijfgeld was dus duidelijk dat dat niet terug zou komen, maar de borg kreeg ze ook niet terug. Ik ga eens even in het wedstrijdreglement zoeken....

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 11:18

Mijn instructrice had vorig jaar in Annen vier eerste prijzen, een tweede prijs en een derde prijs.
Ze ging met zes bekers en rozetten naar huis. Ze baalde er behoorlijk van omdat normaal gesproken een eerste prijs toch al gauw 30 euro is.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 11:26

Tot zover gevonden dat borg voor paarden max. 5 euro mag zijn, en voor pony's 2,50.

Verder staat er dit:
Waarborgsom dient terugbetaalt te worden als de deelnemer gestart is. Bij gebleken overmacht mag de organisatie besluiten dit terug te betalen (hoeft dus niet)

Art. 36

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 11:30

Kortom: je bent zelf niet in orde, huisarts weigert een verklaring af te geven (dat komt voor!) en je meldt je keurig een week van tevoren af bij de vereniging. Dat kan je dus je inschrijfgled, je borg en een boete kosten!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 11:38

Ik heb het hier van de week nog met iemand over gehad. Ik wilde inschrijven voor een dressuurwedstrijd in december, maar ik zag dat er borg was. Natuurlijk heb ik de intentie om te gaan, maar je weet nooit of je 's morgens niet ziek wakker wordt, of je paard.

Ik had wel een oplossing bedacht. Ik trek mijn paard gewoon smerig van stal, stap de ring in en groet meteen af. Dan ben ik gestart en krijg ik mijn borg dus terug. Alleen wel 2 minpunten. Maar daar is ook wat aan te doen: gewoon binnen komen, met de peeskappen om en een borsttuigje (dat zijn 2 vergissingen) en een volte stappen voordat je gegroet hebt (3e vergissing). Vervolgens wordt je uitgesloten, krijg je geen verliespunten en kun je je borg weer terugvragen.

Ik heb zelf 2 starts, dus dan loont het wel om dat toch maar even te doen
Natuurlijk is het een noodscenario, ik hoop niet dat het nodig is. Haha!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 11:39

Een (huis)arts mag strikt gezien niet eens een gezondheidsverklaring afgeven. Dat weet ik omdat ik voor een landelijk opleidingsinstituut heb gewerkt en wij hier regelmatig mee te maken kregen als het ging om examens. Dus dan ben je sowieso je inschrijfgeld kwijt EN je borg kwijt.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 11:40

Lielle schreef:
Kortom: je bent zelf niet in orde, huisarts weigert een verklaring af te geven (dat komt voor!) en je meldt je keurig een week van tevoren af bij de vereniging. Dat kan je dus je inschrijfgled, je borg en een boete kosten!

Klopt, en hetzelfde probleem met veearts. Die gaat echt geen briefje schrijven dat ik niet mee kan doen. Bovendien wil ik niet altijd een DA erbij hebben als mijn paard iets heeft. Dat kost me meer dan de borg.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 11:41

En als je pecht hebt een boete aan de knhs omdat je je niet schriftelijk hebt afgemeld Karin.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 11:42

Ja dat idd ook nog. Scheve mond

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 11:50

nog simpeler:

Citaat:
Een combinatie die wegens uitsluiting de ring moet verlaten of deze vrijwillig verlaat, krijgt 2 verliespunten, met uitzondering van in geval van kreupelheid van het paard of (vrijwillige) verlating ten gevolge van breuk in onderdelen van het harnachement en overtredingen van de bepalingen m.b.t. het harnachement en hulpmiddelen.

hele oude teugel pakken en kapot trekken bij het halthouden op X Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 11:53

Ik zie het al helemaal voor me. Doodziek op je smerige paard zittend, te wachten tot de jury het teken geeft dat je mag beginnen. Je stapt de ring binnen naar x en trekt aan de teugel die knapt.... Daarna de ring weer uit en je borg ophalen.

Maarja, ze vragen erom. Haha!

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 12:25

*LOL* Ik zou dan echt niet serieus die ring in kunnen gaan.
Maar toch wel raar dat je zo'n toneel moet gaan spelen om die paar euro borg terug te krijgen.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 14:20

Borg doen ze hier in de buurt niet aan zover ik weet. Op zich heb ik het niet zo op geldprijzen, er komt altijd een bepaald soort mensen op af met grote vrachtwagens en grote, dure paarden. Kleine kans dat ik dan wat win, terwijl het inschrijfgeld vaak wel een stuk hoger is als er geldprijzen zijn.

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 21:36

Borg doen ze bij ons ook niet aan, maar geldprijzen meestal ook niet, meestal krijg je gewoon een beker mee of als je geluk hebt n waardebon

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 22:49

peeky schreef:
Nou, niet hier in de buurt dan, want dat betaal ik op diverse locaties waar ik nog geen geldprijs voorbij heb zien komen

in ons gedeelte brabant is er volgens mij niet een concours zonder prijzengeld!maar dan heb ik het wel over springen, ik weet niet hoe het zit met dressuur.

Er zijn hier wel veel concoursen die met een borg-systeem werken, maar daar zie ik het nut niet zo van, omdat de meeste ruiters op het concours bij het secretariaat betalen en dan dus al aanwezig zijn.
En als je dan veel paarden moet rijden zit je aan het einde van de dag met een stuk of 9 vijfjes in je broekzak Lachen

Franske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 22:51

Haha naast de vele enveloppen die jij altijd wint Knipoog

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 20:19

Franske schreef:
Haha naast de vele enveloppen die jij altijd wint Knipoog

Doe maar ruig Haha!
kan ik ook hoor............ Schijnheilig

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 22:48

de boete hoef je alleen te betalen als je niet op komt dagen.... en als mensen niet komen opdagen, is dat erg lastig, zo had ik afgelopen zondag ook wedstrijd, kwamen een aantal mensen niet, gevolg..... ik moest een half uur eerder starten!!!! en door die borg, wordt het voor een vereniging wel zekerder dat je op komt dagen!!! maar als je paard kreupel is, of jij bent dood ziek, dan moet je wel die borg terug kunnen krijgen!!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 22:52

nee, die boete hoef je alleen niet te betalen als je afmeldt met verklaring vande HA of de DA. Kijk maar na in het reglement Knipoog

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 23:07

Hier in Limburg heb je op de pony wedstrijden altijd bekers en lintjes. Er is naar mijn weten maar 1 wedstrijd -->grenslandtreffen dressuur en springen, die waardebonnen geeft.

Voor paarden is het hier ik geloof altijd prijzengeld.

Ik zelf zou ook veel liever prijzengeld hebben, want naja een paar bekers zijn leuk, maar het kunnen er ook teveel zijn natuurlijk! Maar goed ik ga toch bijna bij de paarden starten, is dat probleem weer opgelost.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 23:09

ik had zondag 85 euro (1e en 5e), dat was mooi meegenomen

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 00:03

Dat tikt idd lekker aan!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 00:09

inschrijfgeld was ook 35 euro Knipoog

pientje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 09:40

Bij ons krijgt de winnaar (Klasse B dressuur paarden) meestal zo rond de 35 euro én een beker of iets anders Lachen Afgelopen zondag had ik geluk had 50 euri en een shabrakje! Bij de pony's krijgen ze beker bij de paarden prijzengeld.

Keesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 12:23

Ik rijd zelf geen paarden op wedstrijd maar ga wel vaak mee, en bij ons krijgen ze bijna overal wel prijzengeld en ze zijn er ook een stuk blijer mee dan met bekers en logisch

bij de pony's krijg ik behalve bekers ook weleens een dekje of een deken Lachen