Wat denk jij tijdens een dressuurproef?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 18:37

winst winst winst winst winst winst winst winst.. dat denk ik dan!!
of ik denk aan de figuren die ik moet rijden!!

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 18:49

Ik begin ook erg kritisch te denken, alles moet perfect, wat dus lang niet altijd gaat, en waardoor ik me begin t ergeren....Niet goed...
En verder herhaal ik elke oefening in mijn hoofd die de voorleester zegt, om vooral niet verkeert te rijden (links, rechts vooral Haha!)..

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 19:01

ik let heel erg op wat rikky doet en denk aan wat de volgende oefening is. (leer proef uit mn hoofd) en als ik proef iet ken, denk ik wat gaat ie nu zeggen, ik versta het niet Tong uitsteken

ajbdhrtls138

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 20:10

ik ben nu aan het rijden Verward Haha!

maar dat was alweer een hele tijd geleden heb al een eeuw geen proefjes meer gereden.[/quote]

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 21:57

Ik heb al een tijd geen wedstrijd meer gereden maar ik denk dat ik als ik op mijn paard zit alleen maar denk, ik moet spugen, ik moet spugen, ik moet spugen. Ik ben echt veel te zenuwachtig voor dat soort dingen volgens mij.

Met de keuring deze zomer was ik ook al zo zenuwachtig... dan word ik echt hardstikke hyper!

Stom eigenlijk want daar schiet je niets mee op. Maar ja... misshien dat het nog wel overgaat.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 23:48

Ik denk aan mijn onderdeel (voorbereiding: "iets sluiten, iets aktiever maken, eerst wat stelling vragen, etc.etc.") en de takt hierin. Ik tel dus hardop in gedachten zodat ik het ritme kan vasthouden. Soms heb ik zelfs een liedje in mijn hoofd die op dit ritme meegaat. Haha!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 13:56

Uhhhh, verschilt per keer Tong uitsteken
1 keer zat er namelijk een wesp op mn gezicht en het enige wat ik kon denken was:
Help! Steekt ie mij?! Gaat ie weg!? Zal ik de teugels in 1 hand doen en hem wegslaan??? Of wordt ie dan boos?!
Knipoog
Ik heb gewoon mn proefje afgemaakt, en natuurlijk, bij het groeten vloog hij weg. T was niet echt een wereldproef :p
Maar dat had ik ook niet verwacht...

-xxx- Maanmeisje

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 14:03

Vaak iets van:
Waarom doe ik mezelf dit aan?
Wat is hier nu leuk aan?
Binnen de bordjes blijven!
Niet over de buitenschouder laten weglopen!
Niet tegen juryauto aan rijden!

Bloos Haha!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 15:33

Ik heb een keer gedacht: binnen de hekjes blijven, niet de jury in de nek springen, dat kost punten Haha!.

Mara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 22:42

bij mij laatste wedstrijd reed mn vriendin en instructrice naast mij indezelfde ring. Zij Z2, ik B, kvond het heel grappig om te horen. A afwenden C rechterhand, Zij A afwenden en appyeren enzo. haha, en wat bleek we hebben allebei evenveel punten gereden > 159 punten. Voor mij heel goed, mn 2e wedstrijd met mn nieuwe, haar 2e wedstrijd in de Z2, maar met wel erg slechte punten!

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 10:11

Ik denk tijdens de proeven dat ik per onderdeel moet rijden. Iedere punt kan een winstpunt of plaats uit maken. Ook al is een onderdeel mislukt. Als ik dat onderdeel een 3 of 4 haal, en voor iets anders een 8, haal je het toch weer op. Ik zeg het steeds tegen mezelf. Natuurlijk denk ik ook aan m'n oefeningen, hoe ik ze moet rijden! Haha!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 22:53

Nistria schreef:
Geen idee.............
Ik ben zo geconcentreerd dat je op je kop kunt gaan staan en dat ik je nog niet zie..
Mn moeder zegt vaak op belangrijke wedstrijden; "geniet ervan" maar dat kan ik echt niet tijdens een proef.
Als ik de ring in kom lijkt het alsof ik in een soort 'trans' ben, Nistria & ik worden 1 en alle dingen die ik doe gaan automatisch...

zo heb ik het dus ongeveer ook.. heel gek :d

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 23:07

Vandaag dacht ik onder mijn proef steeds 'hoooo, russsssstig'. Haha!

Was zowel voor mij als voor mijn beest bedoeld. Knipoog

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 09:19

En hier gaan we dit doen, tempo niet te hard, handen rechtop houden, beetje linkerstelling enz.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 17:19

Ik ben altijd zo in gedachten gezonken dat ik eigenlijk aan teveel dingen tegelijk denk. De proefjes die ik dan rij ken ik wel uit het hoofd alleen als ik eenmaal in de ring ben dan ben ik bang dat ik ineens niet meer weet wat ik moet doen, niet goed luister naar mijn voorlezer maar dan toch weer lachend uit de ring kom. Kennen jullie dat gevoel???

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 17:50

Ik ben bijna altijd goed geconcentreerd. Af en toe een wedstrijd niet, en die zijn dan ook meteen helemaal verknalt.

Ik let alleen op mijn eigen oefeningen, ik ken de proef uit mijn hoofd, de oefeningen heb ik al vaak geoefend. Het enige wat ik nog moet doen is de oefening op het juiste moment rijden, en zo goed rijden als Emeraldo ze kan.

Tijdens mijn proef kijk ik steeds naar de juri als ik langs kom. En spits mijn oortjes om punten op te vangen. Bloos Heb al regelmatig punten gehoord, als ze niet passen bij mijn gevoel wordt de rest van mijn proef ook niks, past het wel bij mijn gevoel, zit ik er niet ietsjes trotser op!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 20:18

Toch ook maar eens reageren:
Vroeger: oh help zometeen komt de galop.... even later, zo hehe die zit erop, nou de andere kant nog zien te overleven.... zo ook weer gebeurd.... op naar proef 2...

Nu: voorbereidende hulpen voor de volgende wending of oefening, oeps dit ging niet helemaal goed sjips, en hupsakee kontje om... en ga zo maar door.......

Vroeger zat ik me dus helemaal op te vreten over de oefeningen die nog niet helemaal super gingen, nu denk ik daar veel makkelijker over en probeer ik meer naar de dingen te kijken die wel goed gaan, dan volgt de rest vanzelf wel...

Tis maar goed dat er geen microfoontje in mn hoofd zit als ik ana het rijden ben, denk dat het publiek niet meer bijkomt, hihihii

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 21:36

Tyrza schreef:
Soms heb ik zelfs een liedje in mijn hoofd die op dit ritme meegaat. Haha!

Dat heb ik inderdaad ook vaak Haha!.
Vooral voor de middengalop, dan hoor ik al dat liedje van Anky-Salinero. Vaak luister ik voor een wedstrijd zelfs nog even dat soort muziek. Erg hè Knipoog.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 21:40

Heel verschillend, soms denk ik aan de figuren die komen en waar ik op moet letten, de andere keer dnek ik: hier kan ik punten op pakken, hier verlies ik punten op etc.
Het liefst heb ik dat ik gewoon denk aan de figuren die komen en waar ik op moet letten, maar helaas lukt dat niet altijd!

AnneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 14:47

Ik denk vaak helemaal nergens aan! Knipoog
Ik ben meestal overgeconcentreerd, daardoor kan het ook wel eens voorkomen dat ik degene die voorleest eigenlijk niet eens hoor Lachen Als ik klaar ben met de proef denk ik natuurlijk wel: dat ging goed of slecht...

monalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:08

het gaat goed het gaat goed NEE het gaat niet goed
blijfen ademhalen Tong uitsteken
nee zo dacht iik vroeger nu vind iik het niet meer zo spanend

¡!Ellen!¡

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:21

Ik denk aan wat mijn instructrice altijd zegt als ik de oefening rij waar ik op dat moment mee bezig ben Haha!
Ik heb ook heel vaak een liedje in mijn hoofd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 16:31

Tyrza"]
Ik denk aan mijn onderdeel (voorbereiding: "iets sluiten, iets aktiever maken, eerst wat stelling vragen, etc.etc.")
[/quote]

dat doe ik dus ook. Tellen doe ik niet.

Ik rijd mijn proeven ook 'droog' in mijn hoofd, waarbij ik ook precies denk aan de hulpen die ik moet geven en mogelijke problemen waar ik tegenaan loop. Is een goede concentratieoefening trouwens, als je niet gefocust bent dwalen je gedachten nog voor het stapgedeelte af naar de dagelijkse beslommeringen. Als je ze een paar keer in je hoofd gereden hebt is het ook makkelijker om in de proef die je rijdt geconcentreerd te blijven tot het einde.

[quote="horselover21 schreef:
winst winst winst winst winst winst winst winst.. dat denk ik dan!!

Dit is dus zinloos, want jij hebt geen directe invloed op wat de jury je voor je punten gaat geven, dat beslist die man zelf. Je kunt je alleen op je eigen rijden concentreren en zorgen dat dat goed is. Op dezelfde manier kun je jezelf aanleren om niet te gaan zitten balen als er iets mis gaat. Dat kun je achteraf nog wel even doen maar niet tijdens je proef.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 10:29

Als mijn proefje niet zo goed gaat, of laten we zeggen: heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel slecht Tong uitsteken
dan durf ik niet meer naar de jury te kijken en denk ik de hele tijd: owneej wat zal iedereen wel niet van mij denken?! ow help, ik kan gewoon niet rijden, ik hoop dat die jury vergeet wie ik ben, ik hoop dat ik die jury nooooit meer zie :p enzovoorts...
En als vervolg gaat het proefje nog slechter dan dat het al ging
ghehehehe

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 11:48

Recht op zitten!!!!!!!!!!! ~~}> Clown