Maakt een hoedje zoveel verschil in de L1.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 13:31

Ik heb vanaf de L met een hoedje gereden omdat ik dat gewoon mooier vond en dat toen ook mocht. Mijn knotje paste ook niet goed onder die cap.
Nu heb ik nieteens een cap meer dacht ik?? *zoekt ergens tussen de beschimmelde antieke paardenspullen* Haha!

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 16:35

Fitzroy schreef:
Dan denk ik dat die verenigingen nog maar weinig aanmeldingen zullen krijgen van Z-ruiters, patos.
Ik laat me zeker niet betuttelen door een RV. Dan ga ik wel ergens anders starten.

Daar heb je gelijk in, maar het ligt eraan hoeveel verenigingen die regel gaan invoeren, wie weet doen ze het binnenkort allemaal en dan valt er niets meer te kiezen.
Persoonlijk wilde ik eerst met een rijhelm blijven rijden nu ik Z mag starten, gewoon omdat ik het geld er niet voor heb. Nu krijg ik een hoedje van mijn ouders, maar ik ga eerst even informeren bij onze club.
Ik zou het erg jammer vinden als hoedjes zouden worden afgeschaft in de basissport, zo wordt de kloof met de proffesionele sport nog groter.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 16:38

patos schreef:
Ik zou het erg jammer vinden als hoedjes zouden worden afgeschaft in de basissport, zo wordt de kloof met de proffesionele sport nog groter.

Dan laten we Anky, Edward, Imke, Antoinette, Marlies, Sven, Tyrza en alle anderen toch ook met veiligheidscap rijden? Is dat probleem ook weer opgelost Haha! Tong uitsteken Haha! Tong uitsteken

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 16:55

Dat zou een mooi gezicht zijn Haha!, maar wel zo eerlijk. Net alsof anky minder kans heeft om van een paard te vallen dan een persoon die Z2 start.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 17:02

Inderdaad, zij is ook maar een mens Lachen, zie d'r beenbreuk van een tijd geleden.. Een ongeluk zit nog steeds in een klein hoekje!

SnelleMarz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 17:12

patos schreef:
Het dragen van cap zou niet verplicht worden vanuit de KNHS, maar vanuit de rijverenigingen na de nieuwe regels van 1 april 2004. Het heeft met verzekering te maken, waardoor sommige clubs besluiten dat al hun ruiters met cap moeten rijden.

Zoals de mijne Tong uitsteken

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 17:15

Inderdaad iedereen aan de veiligheidscap! Hoedjes de deur uit. Moeten de dames maar op de tribune gaan zitten met hoedjes. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 17:17

Voor de topicstarter: Als jij nou denkt dat een hoedje zoveel verschil maakt dan rij je toch lekker met hoed?

INkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 17:17

Tsja ik kan me ergens wel in de rijveringingen vinden...
Maar ik denk dat je toch het meest zelf verantwoordelijk bent voor wat je op je kop zet.
Ik rijd met zo'n rijhelmpje uit t jaar prik. Hij is nog zwart maar absoluut niet veilig Maar hij staat wel erg chique voor een cap *LOL*
Voor de zekerheid (als clubs gaan zeuren) heb ik mn moderne champion altijd bij me

SnelleMarz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 17:18

Het is hier in Den Haag, trouwens op elke manege waar de FNRS proefjes worden gehouden VERPLICHT om met cap te rijden. Met wedstrijden ligt het dus weer anders.
En we hebben hier al eerder een heel topic over gehad, over het hoedjes dragen.. Hele discussies..

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 18:51

INkie schreef:
Tsja ik kan me ergens wel in de rijveringingen vinden...
Maar ik denk dat je toch het meest zelf verantwoordelijk bent voor wat je op je kop zet.
Ik rijd met zo'n rijhelmpje uit t jaar prik. Hij is nog zwart maar absoluut niet veilig Maar hij staat wel erg chique voor een cap *LOL*
Voor de zekerheid (als clubs gaan zeuren) heb ik mn moderne champion altijd bij me

Even mierenne*ken hoor Haha! . Volgens de knhs mag zo'n engelse cap niet met de term rijhelm worden aangeduid. En andersom mag een goedgekeurde rijhelm niet meer met cap aan worden gegeven, om verwarring te voorkomen. Maar ik denk dat wanneer de rijhelmen worden verplicht, ook de engelse caps de deur maar uit moeten, veel veiliger dan zo'n hoedje zijn ze echt niet.

daan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 20:38

Nog even over dat verplicht stellen van de cap, ik was bij de regiovergadering van de KNHS en daar kwam het dus ter sprake. Daar werd door het regiobestuur gesteld dat de KNHS (dus NIET de verenigingen voor zich) de cap tot en met Z verplicht ging stellen voor het einde van dit jaar...En ontopic, ik geloof niet dat het voor je punten veel uitmaakt of je een cap of een hoedje opzet.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 21:12

Aha, dus het is echt geen roddel!!! Lachen
Goeie zaak vind ik!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 21:24

patos schreef:
Het dragen van cap zou niet verplicht worden vanuit de KNHS, maar vanuit de rijverenigingen na de nieuwe regels van 1 april 2004. Het heeft met verzekering te maken, waardoor sommige clubs besluiten dat al hun ruiters met cap moeten rijden.

Die rijvereniging waar ik lid van ben kan dat misschien doen als ik ook bij hun start. Als ik ergens anders start, valt er natuurlijk niets te controleren.

Ik rijd overigens wel gewoon met een nette veiligheidscap mijn wedstrijden. Heb tot nu toe B gestart en ga eind deze maand L1 starten, dus vind ik het voorlopig nog geen tijd voor een hoedje...

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 10:45

daan schreef:
Nog even over dat verplicht stellen van de cap, ik was bij de regiovergadering van de KNHS en daar kwam het dus ter sprake. Daar werd door het regiobestuur gesteld dat de KNHS (dus NIET de verenigingen voor zich) de cap tot en met Z verplicht ging stellen voor het einde van dit jaar...En ontopic, ik geloof niet dat het voor je punten veel uitmaakt of je een cap of een hoedje opzet.

Welke regio was dat, want in principe weet je dus niet zeker of dat dit zelfde in alle regio's gaat gebeuren. Of begrijp ik dat verkeerd?

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 11:44

Nou, dat lijkt me voor alle regio's hetzelfde. En er staat ook dat de KNHS het gaat doen, dus dan zal het wel voor alle regio's gana gelden. Goeie zaak! OK dan!

Leone

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 11:50

Bij ons zie je de meeste in de M met een hoedje rijden maar daarvoor echt niet. Over het cijfer ik heb een keer een 9 gehad omdat ik als enige mijn witte handschoentjes wel aan had (was zo'n beetje 30 graden en iedereen had ze uitgedaan) maar dat was geluk ik kan niet zonder handschoentjes rijden

daan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 21:23

patos schreef:
Welke regio was dat, want in principe weet je dus niet zeker of dat dit zelfde in alle regio's gaat gebeuren. Of begrijp ik dat verkeerd?

Hoi, vergadering was in Wormerveer, moet zeggen dat ik niet precies weet welke regio of kring wij zijn, noordholland nog wat. Volgens mij waren wij van onze vereniging ook de enigen die dachten dat dit niet daadwerkelijk voor het eind van het jaar gerealiseerd zou worden maar bestuur daar was er zeer van overtuigd dat dat dus wel het geval zou zijn...

snepje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 18:20

Ik schrijf nog wel eens bij jury's en vaak wordt dat verzorgingscijfer een beetje aangepast aan het algehele beeld van de combinatie.
Het is logisch dat als een jury een ruiter ziet die bv. hard in de hand is of op een andere manier niet netjes overkomt een minder positief beeld heeft dan een andere ruiter die gewoon een heel rustig beeld geeft.
En echt, het zou niet mogen, maar vriendelijk lachen naar de jury en het spontaan aanmelden bij de jury doet wonderen Knipoog .

Ook heb ik het eens meegemaakt dat ik de punten had geteld en het was net geen winstpunt. Hij vondt de combinatie wel winstpuntwaardig en hij zei; doe dan maar een 9 voor de verzorging Cool . En dat paard had gewoon sokjes hoor. Dus dat verzorgingscijfer zou ik niet al te serieus nemen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 23:20

Nou snepje, dat ben ik niet met je eens. De verzorging mag nooit aangepast worden aan het algemene beeld en dat is ons op de jurycursus ook verteld.
Ik vind dat ook niet kloppen om door de verzorging winstpunten weg te geven. Pas dan een ander cijfer aan, waar je bv. toch al twijfelde tussen een 5 of 6.

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 23:23

Kan wel weer zeggen dat ik het met Fitzroy eens ben, maar dat is nu geen verrassing meer...Lachen

Sjef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 23:23

Fitzroy schreef:
Nou snepje, dat ben ik niet met je eens. De verzorging mag nooit aangepast worden aan het algemene beeld en dat is ons op de jurycursus ook verteld.
Ik vind dat ook niet kloppen om door de verzorging winstpunten weg te geven. Pas dan een ander cijfer aan, waar je bv. toch al twijfelde tussen een 5 of 6.

OK dan!

Frankinero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-04 08:36

Zep schreef:
Voor de topicstarter: Als jij nou denkt dat een hoedje zoveel verschil maakt dan rij je toch lekker met hoed?

Ik denk dat het verschil maakt ja maar ik ga geen duur hoedje kopen om meer punten te krijgen.

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 09:56

hahahah in ons twente land zie je niemand onder de klasse M met een hoedje rijden, vorig jaar reed ik ook in de M1 met mijn super fine pikeu helm en had ook wel een 8 voor verzorging..
vind hoedje best mooi staan, maar vind het bij beballde klasses horen ( een soort hoedje verdienen... ik dacht vorig jaar echt in almelo, sjonge wat een boel z ruiters... hahahahhaa

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 10:13

nameless schreef:
hahahah in ons twente land zie je niemand onder de klasse M met een hoedje rijden, vorig jaar reed ik ook in de M1 met mijn super fine pikeu helm en had ook wel een 8 voor verzorging..

In de M krijg je geen punten meer voor de verzorging Verward