Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Loe_Loe schreef:Maar Beemsterkaas (en sommige anderen): dat is de vraag uit de OP niet. De keuze is tussen inslapen enerzijds en weggeven/verkopen anderzijds.
Dus stel: je bent terminaal. Geef je je ex manegepaard weg (of verkoop) óf laat je hem inslapen.
Beemsterkaas schreef:Ibbel, natuurlijk bestaan er paarden die prima kunnen leven met een chronische aandoening. Gewoon niet meer mogen rijden.
Ik heb een ex-manegepaard staan. Vrijgekocht uit een manege.
Paard was stokkreupel, hoofdslaan tijdens rijden, opgebruikt.
Hoeven op foto gezet, DA zei dat het een wonder zou zijn als ze zonder pijnstilling op de wei oud zou kunnen worden. Er zat een erg pijnlijk, los fragment + artrose in een hoef.
Die kreupelheid heeft nog 2 jaar geduurd.
Inmiddels doet ze het super op de wei (zonder medicatie). Loopt geen pas kreupel, is gelukkig, gezonde vacht, heldere ogen, hinnikt de hele dag door naar me. Ze rolt mooi om, is nooit ziek of wat dan ook. Ik zie geen enkele reden om haar in te slapen. Dat ik niet kan rijden vind ik helemaal niet erg.
We hebben een bijzondere geschiedenis en bijzondere band. Ik ben blij dat ik haar uit die situatie heb kunnen halen, en zij is blij met haar nieuwe leven waar niemand wat van haar verwacht.
Inslapen is hopelijk nog lang niet aan de orde.
eigenlijk zou ík zure reacties moeten plaatsen op internet vanwege alle pijn en verdriet, en toch zit ik hier nu glimlachend en dankbaar bij de gedachte aan mijn mooie, lieve manegemerrie, mij te verantwoorden aan een idealistisch meisje dat vol vooroordelen over mij in de aanval gaat.
Marije112 schreef:Bokt op z'n best, niemand leest de vraag![]()
We hebben het hier toch niet over iedereen die land heeft, vrienden en kennissen in 'de branch', bergen geld enzovoorts? Dat is de vraag toch helemaal niet? En ook dat punt is al zo vaak aangehaald, het gaat erom dat je je paarden NIET KAN HOUDEN. Manmanman.
Beemsterkaas schreef:Ibbel, natuurlijk bestaan er paarden die prima kunnen leven met een chronische aandoening. Gewoon niet meer mogen rijden.
Ik heb een ex-manegepaard staan. Vrijgekocht uit een manege.
Paard was stokkreupel, hoofdslaan tijdens rijden, opgebruikt.
Hoeven op foto gezet, DA zei dat het een wonder zou zijn als ze zonder pijnstilling op de wei oud zou kunnen worden. Er zat een erg pijnlijk, los fragment + artrose in een hoef.
Die kreupelheid heeft nog 2 jaar geduurd.
Inmiddels doet ze het super op de wei (zonder medicatie). Loopt geen pas kreupel, is gelukkig, gezonde vacht, heldere ogen, hinnikt de hele dag door naar me. Ze rolt mooi om, is nooit ziek of wat dan ook. Ik zie geen enkele reden om haar in te slapen. Dat ik niet kan rijden vind ik helemaal niet erg.
We hebben een bijzondere geschiedenis en bijzondere band. Ik ben blij dat ik haar uit die situatie heb kunnen halen, en zij is blij met haar nieuwe leven waar niemand wat van haar verwacht.
Inslapen is hopelijk nog lang niet aan de orde.
Beemsterkaas schreef:Ik heb een bril nodig, dat weet ik. Maar in dit geval vind ik de woorden 'persoonlijke omstandigheden' echt niet terug in de vraagstelling.
Ik zou het touwtrekken graag stoppen, het is best vermoeiend. Ik heb alle punten toegelicht die ik wilde toelichten. Meer zit er niet in wat deze discussie betreft.
. Je kunt het paard niet houden (dat betekend niet 'niet willen houden' hè). Het paard niet willen houden is een hele andere discussie (die veel mensen hier toch proberen te voeren).