Paard rent weg in wei

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:22

Forcalquier schreef:
Je geeft aan dat de paarden na een paar uur weidegang naar binnen gaan. Hoe worden ze binnengehaald? Als het dan wel lukt om een hele kudde van de weide te krijgen, wellicht kun je eens meekijken hoe de stal dat aanpakt?

Dat is toch anders.
Paarden weten rond welke tijd ze binnen mogen en dan gaat het allemaal makkelijker.

Hier staan meerdere pony's die zich moeilijk laten vangen als ze pas op de wei staan, maar op hun vaste tijd bij het hek staan.

Het kan voor TS inderdaad wel leuk zijn om te helpen met binnenhalen. Dan win je wel een stukje zelfvertrouwen terug.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 32 min geleden

Kimmie25501 schreef:
Nee totaal niet. Ik ben echt aan het overleven momenteel. Ik heb geen seconde rust omdat ik continu aan het werk ben (of voor m’n baan of voor m’n studie). Ik dwing mezelf nu wel echt om wat meer ontspanning te plannen en hou de optie open om volgend jaar af te studeren, hoewel ik er wel voor ga strijden. Ik wilde eigenlijk meteen gaan promoveren, maar ik denk dat ik minimaal een jaar pauze neem en alleen ga werken := Daarnaast momenteel ook nog stress omdat ik moet solliciteren omdat ik nog niet weet of er op m’n huidige werk plek is komend jaar, dus allemaal nogal buh.

Buiten dat had ik vandaag best een lekkere dag op stal, genoten van het weer, dus hopelijk hou ik dat vast

Als ik dit lees vraag ik mij af of jouw paard je niet een spiegel voorhoudt. Misschien moet je daar eens in kijken en voor jezelf besluiten wat je allemaal wel en niet moet. Je hoeft het hier niet te zetten, maar bekijk voor jezelf eens goed hoe lang deze periode nog gaat duren met werk en opleiding en doe met de training van je paard een stapje terug. Ga naar stal voor je ontspanning, niet omdat je voor jouw gevoel jouw paard moet trainen. Wordt ze dan te heet? Dan kan je het voerbeleid aanpassen: minder krachtvoer en evt. een rustgevend supplement. En vermijd voorlopig even de frustratie van het wegrennen als je haar wil ophalen om te gaan rijden. Plan als ze al op stal staat als dat kan qua tijd.
Als je steeds maar alle ballen in de lucht probeert te halen ben je uitgeblust tegen de tijd dat je de eindstreep haalt. Dat kan volgens mij niet de bedoeling zijn?

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20 min geleden

Dat is ook precies het gevaar van deze maatschappij. Als je niet uitkijkt moet je zoveel dat je er gek van wordt, of op zn minst doodongelukkig. Vandaar dat ik met mijn universitaire diploma in een fabriek sta. Beetje kiwi's schillen, bakjes in kratjes stoppen, rondjes rijden op een pallettruck. En reken maar dat meer mensen dit doen. Ik heb een kunstenaar als directe collega, en sinds kort hebben we er een behoorlijk virtuoze muzikante bij. Een andere directe collega studeert momenteel aan de universiteit. Ik was dus precies de situatie die de TS omschrijft spuugzat. Ik dacht ik MOET verd.... vanaf nu helemaal niks meer behalve gelukkig zijn
Heb maar heel kort voor de klas gestaan en toen dacht ik stik er allemaal in :+ Beste keuze ooit