Paardentrailer en auto... tips gevraagd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 09:55

Ik heb veel geleerd met m'n BE rijbewijs, en ook nog wel wat handigheidjes waar ik nu wel veel aan heb!
Rustig rijden alsof er een paard in zit, was niet één van die handigheidjes. Ik moest namelijk gewoon lekker rijden, verkeer niet hinderen en niet te afwachtend zijn. Dus neit als een oma door bochten en rotondes (wat ik met een paard wel doe!), en vlot optrekken waar mogelijk. Natuurlijk wel veilig alles, maar tussen veilig en rijden met en paard in de trailer zit qua snelheden een wereld van verschil. Sterker nog, ik heb soms het gevoel dat ik met trailer (en paard) soms juist mensen heel erg erger, omdat ze vinden dat ik te langzaam rijd... Gok niet dat ik op die manier geslaagd was.

Edit: en voor TS, wij hebben een Volvo V40 voor de trailer, mag 1500kg trekken. Ook de ardennen en Eiffel mee in geweest, met pony (400/450kg) er in. We vinden het een hele fijne combinatie, de auto (benzine) is niet te groot en duur in het dagelijks leven, redelijk zuinig, maar heeft geen problemen met een trailer trekken.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 10:27

Bowo schreef:
BarbaraNova schreef:
Mee eens ja , als je af en toe ziet hoe mensen met paarden in de trailer rijden is triest, dan vinden ze het vreemd dat hun paard niet wil laden...

Een BE rijbewijs is nou niet bepaald een aanvulling op paardvriendelijk rijden. Ik hoorde van mijn instructeur voornamelijk dat ik nu niet moest gaan rijden alsof er een paard achterin stond (wat hij veel zag gebeuren bij paardeneigenaren), maar vooral een beetje door moest rijden. Voor het CBR moet je ook het verkeer niet meer ophouden dan nodig, dus dat betekent ook gewoon fanatiek optrekken en dergelijke. Absoluut niet wat je met een paard zou doen.

Tip: als je eenmaal je rijbewijs hebt hoef je niet meer te rijden alsof de instructeur naast je zit. :D

Bowo

Re: Paardentrailer en auto... tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 10:44

Ja dat snap ik ook wel. Het ging mij meer om de reactie daarboven dat mensen zonder BE triest rijden met hun paarden en dat paarden daardoor niet meer willen laden. Ik denk niet dat BE daar nou niet zoveel aan toevoegt.
LoveBodin heeft het wel nog wat beter omschreven dan ik.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 19:36

Je wilt niet weten hoe ik rij met lege trailer en je ergert je dood hoe ik rij met geladen trailer.

Maar mijn paarden waren altijd tevreden en gingen graag mee en dat vond ik belangrijker dan wat anderen van mij vonden.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:07

Muronia schreef:
Iemand raadde hier de Ford Kuga af? Die had ik nu juist uitgezocht als mijn volgende auto als mn peugeot 407 uit 2011 af is vanwege de hoge instap en groot trekvermogen :oo

Hier nu een nieuwe Ford Kuga voor de trailer. 2.5 plug in hybrid. Trekt fantastisch. Dus zeker niet voor laten staan.
Maar die past niet binnen budget van TS :D

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:07