Floko schreef:Iets om mijn monobeugelriemen goed op te steken.
Zijn die stijgbeugel hoezen van Edix niks voor je? Steek je ze zo in. Een goedkopere dubbele ovenhandschoen schijnt ook goed te werken.
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Onali schreef:Jennyj01 schreef:
Dat het voor jou niet nodig is maakt het nog geen slecht idee. Ik ken genoeg mensen die door het bos de bomen niet meer zien. En mensen die wel eens wat anders willen. Het idee is er al. De administratieve rompslomp heb je nu ook. Die moet je nu ook voeren. En dat de ontwikkelaar er een graantje uit mee pikt is toch ook geen schande. Tenslotte is hun platform ook jou platform om nieuwe klanten te werven.
Maar wat is het dan?
Ik plan zelf afspraken met TA (wordt altijd een jaar vooruit gepland) zij ent ook. Ik plan samen met mn bekapper, ik zit op een ander schema dan haar andere klanten.
En de DA bel ik wanneer nodig.
Lesgeefster geeft in het najaar een heel jaaroverzicht door.
En dan zet ik het in mn agenda.
Ik snap niet zo goed waar die app voor nodig is. Op de DA na whatsapp ik gewoon met de anderen. En sturen ze een tikkie.
Ik snap niet zo goed waarom daar een aparte app voor moet zijn
Bielsje schreef:Onali schreef:
Maar wat is het dan?
Ik plan zelf afspraken met TA (wordt altijd een jaar vooruit gepland) zij ent ook. Ik plan samen met mn bekapper, ik zit op een ander schema dan haar andere klanten.
Ik snap niet zo goed waar die app voor nodig is. Op de DA na whatsapp ik gewoon met de anderen. En sturen ze een tikkie.
Er zijn ook mensen die voor het eerst een paard kopen en nog geen hoefsmid, tandarts etc hebben. Of je eigen valt morgen om en heeft geen vervanger, moet je ineens op zoek...
Als die app zou bestaan kun jij gewoon nog appen en vooruit plannen, niemand die zegt dat je ergens gebruik van moet maken toch? Wil niet zeggen dat het voor andere mensen geen goed idee is.
Bielsje schreef:Onali schreef:
Maar wat is het dan?
Er zijn ook mensen die voor het eerst een paard kopen en nog geen hoefsmid, tandarts etc hebben. Of je eigen valt morgen om en heeft geen vervanger, moet je ineens op zoek...
Als die app zou bestaan kun jij gewoon nog appen en vooruit plannen, niemand die zegt dat je ergens gebruik van moet maken toch? Wil niet zeggen dat het voor andere mensen geen goed idee is.
Onali schreef:Bielsje schreef:
Klinkt mij meer als mensen willen geen moeite meer doen.
Ik kies zelf een behandelaar uit en ja soms ga ik mee met de rest op stal omdat de persoon goed overkomt en goed werk verricht, andere keer niet.
Kritisch denken is er niet meer bij en vooral meegaan met de massa lees ik alleen maar hier.
Valt mijn bekapper om dan vraag ik aan vriendin het telefoonnummer van haar bekapper.
Miss_Mii21 schreef:kiki1976 schreef:Verplichte minimale vrije beweging, ook met de winter periode.
En ook dat er in die periode vrije toegang moet zijn op water en ruwvoer.
Exact dit. Minimale ruimte jaarrond, niet met 4 paarden op 10x10 en uren zonder eten.
Minimale ruimte en maximaal hooi, nooit zonder hooi en genoeg ren-ruimte jaarrond. Minstens 8 uur buiten, niet 2 uur buiten en 22 uur op stal. Verder vooral veel bemoeinis, de macht van stalhouders die het denken goed te doen terwijl je aan de lopende band medische kosten hebt want 'ze doen maar wat'. Dierenartsadvies nemen ze niet serieus. Ga je het gesprek aan? Enkeltje er uit.
Maar ook bemoeinis, je vraagt een mening, krijgt 10 verschillende antwoorden, en ook nog berg gezeik als je advies niet opvolgt omdat je een eigen visie hebt. Lees: mijn volbloed was te mager, wilde hem niet volproppen met suikerrijk graanrijk rommelvoeding. Kreeg flink wat naar mijn hoofd. Voer hem nu met coolstance copra + luzerne + esparcette bij in de (lees maagzweergevoelig, de wetenschap zegt om granen/suikers te vermijden dan) winter, heb een rustig paard die heel prima op gewicht is. Dus het kan zeker. Maar wat ik naar mijn hoofd kreeg, wil je niet weten. En dit advies heb ik pas jaren later via via gekregen, op dat moment kreeg ik niet advies waar ik iets mee kon.
JPitty schreef:Waar ik tegenaan loop, is dat er in bijna elke stad wel een manege is waar je kunt leren paardrijden (dressuur, springen, met een beetje geluk ook eventing, buitenrijden, western en/of voltige), maar dat je eigenlijk bijna nergens een manege hebt waar je menlessen kunt volgen met manegepaarden. Ik mag niet meer paardrijden, vanwege medische redenen. Mennen mag ik nog wel en zou ik best willen proberen. Maar ik heb geen eigen/verzorg/leasepaard of wagen. Om uit te zoeken of het iets voor mij is en ik het ook leuk vind, ben ik dus aangewezen op paarden en materiaal van een manege/lesgever. In mijn regio (Zwolle) is echter geen manege te vinden waar je menlessen kunt nemen. De enige maneges waar dat volgens de KNHS kan, zitten in Noord Holland, Zuid Holland, Zeeland, Noord Brabant en omstreken. Van de FNRS zit er eentje dichterbij, maar daarvoor moet ik ook eerst 50 minuten in de auto zitten. Voor een wekelijkse menles is dat niet praktisch. Laagdrempelig kennismaken met de mensport is blijkbaar niet mogelijk en dat vind ik oprecht jammer.
joyce B schreef:Je hoeft niet op zo'n plek te blijven staan hè...
En als zo'n plek met 4 paarden op 10 bij 10 de maat van de paddocks aan moet passen naar 20 bij 40 voor 4 paarden, betekent dat wel dat het aantal uren paddock enorm daalt, of er per 800m2 paddock, 28 paarden een andere stal moeten zoeken...
Weet niet of die eigenaren dat zo fijn vinden. Of jijzelf, als jij daar bij hoort.
Ook gaat het stalgeld dan flink omhoog omdat de lasten en het loon van de stalhouder over veel minder paarden/stalplekken verdeeld kan worden.
Zulk soort regels hebben echt consequenties en daar is niet iedereen zich bewust van volgens mij.
Wat niet wil zeggen dat ik paarden geen grote uitloop gun in de winter. Met voldoende ruwvoer, ook als ze buiten staan.
Hier thuis heb ik dat in mijn ogen netjes voor elkaar. Al is die ruimte ook beperkter nu ze opgesplitst staan in groepje van 3 en mijn eigen 2 apart.
Lieser schreef:Dat vind ik zo'n dooddoener, dat regels geen zin hebben omdat er niet genoeg gehandhaafd zou worden. Dan zouden we dus allemaal massaal door rood rijden bij de verkeerslichten zonder flitser. Flauwekul natuurlijk.
DuoPenotti schreef:Nee, maar zonder regels kan er ook nooit gehandhaafd worden, ook niet na een melding oid.
Wat dat betreft is er in paardenland niets geregeld.
Zet jij je paard de hele dag op stand mag dat nog steeds als je hem eten en drinken geeft en zijn stront weg schept.
ikke schreef:Lieser schreef:Dat vind ik zo'n dooddoener, dat regels geen zin hebben omdat er niet genoeg gehandhaafd zou worden. Dan zouden we dus allemaal massaal door rood rijden bij de verkeerslichten zonder flitser. Flauwekul natuurlijk.
De regels bestaan al, die hoeven niet meer gemaakt te worden maar zelfs dat besef is er niet.DuoPenotti schreef:Nee, maar zonder regels kan er ook nooit gehandhaafd worden, ook niet na een melding oid.
Wat dat betreft is er in paardenland niets geregeld.
Zet jij je paard de hele dag op stand mag dat nog steeds als je hem eten en drinken geeft en zijn stront weg schept.
Nope, mag al jaren niet meer.
Marigold schreef:Het individualisme zit heel diep verweven in onze samenleving. Het zal dan ook wel veel omdenken vergen tot meer samenwerking te komen. Maar met het einde van de groei in ruimte, tijd die mensen beschikbaar hebben, en mogelijk op termijn ook materialen lijkt het mij goed die denkwijze wat meer aandacht ruimte en vorm te geven. Misschien is dit wat te filosofisch of out of the box voor dit topic.

.