Is het reëel een bijrijdersvergoeding te vragen? -casus-

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 21:12

s6801881 schreef:
Haar redenering is dat mijn dagbesteding ook geld krijgt om mij te laten werken. En dat ik bij haar dus het plezier met het verzorgen van de paarden heb. Maar ik voel mij nu wel gesteund in mijn gevoel.

En ik rijd inderdaad niet meer. Al jaren niet, ook niet met eigen paarden, ik werd te zwaar. Ik vind grondwerken en wandelen, als daar tijd voor is, ook heerlijk.

Say whuuuut. Graapt onderkaak van de grond.
Wat een misselijke beredenering. Gauw wegrennen daar.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 21:13

s6801881 schreef:
Helaas heb ik het prachtige Groningen verruild voor Salland. Ik pas het gelijk aan :-)

Waar ligt Salland, Google maps kent het niet (wel sallandstraat etc)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 21:13

BrankaZ schreef:
. Mensen die gewoon lekker bij de paarden willen zijn en helpen bij de verzorging zonder meteen te willen rijden zie je niet veel.

Ik denk dat die er best veel zijn eigenlijk - maar ik dat je dan ben je eerder op je plek bent bij vrijwilligersplekken: de ezelsocieteit, de paardenopvang, dierenasiels, kinderboerderijen, maneges voor mensen met een beperking, allemaal plekken waar dat soort klusjes ook goed passen. Vergis je niet hoe ontzettend veel mensen daar rondlopen die allerhande klusjes doen om niet.

Maar particulier is dat lastiger, omdat de wederzijdse verwachtingen veel sneller in onbalans raken.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 21:17

Sosha schreef:
s6801881 schreef:
Helaas heb ik het prachtige Groningen verruild voor Salland. Ik pas het gelijk aan :-)

Waar ligt Salland, Google maps kent het niet (wel sallandstraat etc)

Salland is een deel van Overijssel

Sosha

Re: Is het reëel een bijrijdersvergoeding te vragen? -casus-

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 21:18

Weer wat geleerd !

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 21:26

Jeetje... dat klinkt als makkelijk verdienen voor deze eigenaar... jij doet alle achtergrond kluswerk en zijn heeft tijd voor haar eigen paarden en jij zou daarvoor betalen...
Kun je rijden? Zou je willen rijden? Of lekker wandelen, werken aan de hand en tutten...
Ik denk dat je heel hartelijk welkom bent hier bij mijn kleine paddock paradijs in Dalfsen...

Esplen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 21:36

s6801881 schreef:
Haar redenering is dat mijn dagbesteding ook geld krijgt om mij te laten werken. En dat ik bij haar dus het plezier met het verzorgen van de paarden heb. Maar ik voel mij nu wel gesteund in mijn gevoel.

En ik rijd inderdaad niet meer. Al jaren niet, ook niet met eigen paarden, ik werd te zwaar. Ik vind grondwerken en wandelen, als daar tijd voor is, ook heerlijk.

Ik lees met open mond dit topic. Een dagbesteding krijgt betaald om iemand de juiste begeleiding te bieden. Zo te lezen doe je zelfstandig alle klussen dus die vergelijking gaat niet op. Naast dat het heel laag is om jou zo uit te buiten en om geld te durven vragen met deze reden.

Je hebt MS. Ik zou goed nadenken hoe je je tijd wil indelen en waar je je fysiek nog voor wilt en kunt inzetten. Genoeg adressen waar je met de paarden bezig kunt zijn zonder klussen te hoeven doen of te hoeven betalen. Ik zou aangeven dat je per direct stopt. Laat je alsjeblieft niet gebruiken door zo’n figuur.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 22:04

Ik dacht eerst: ja voor een bijrijdpaard kun je prima een vergoeding vragen. Of klusjes ipv geld.

En toen ging ik lezen.

Nee, hier hoef jij geen geld voor te betalen ts. Ik zou ook plek voor je hebben en hoef je niet te betalen :+

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 22:30

Ik zeg een ding, stoppen en hard weg rennen.

Dit kan echt niet waar zijn.

Ik heb geen paarden meer maar anders was je hier meer dan welkom. Als paarden bezitter zijn juist deze mensen goud waard..

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 22:41

Ik zou heel gauw weg wezen hier. Zoals ik het lees wordt er een beetje gebruik van je gemaakt. Ze zouden juist blij moeten zijn met iemand die aandacht geeft aan de paarden en ook nog eens wil helpen in de verzorging. Dan ook nog betalen? Ik zou opzoek gaan naar iets anders.

Het is dat je het weg woont. Je had gratis, zonder klusjes met mijn paard mogen wandelen, senioren ritjes mogen maken op een stal met alle faciliteiten.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 22:44

Poeh ik heb 1 pony en een verzorgster die mij 1 ochtend meehelpt met mestdienst.
Ik geef haar af en toe wat daarvoor. Moet er niet aan denken geld te vragen omdat zij mij helpt...

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 22:51

Ik heb het topic doorgescrolld en heb er eigenlijk weinig aan toe te voegen... Die is niet helemaal bij haar volle verstand. Wat een misselijk mens.

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 22:59

Ik dacht dat je dan op een andere dag zou rijden of iets mocht doen. Dat is dus niet zo? Wegwezen zou ik zeggen, gewoon bellen ik kom niet meer doei

Weet je hoe moeilijk het is om iemand te vinden die alleen wil komen om ponies te poetsen of te wandelen.. je kunt vast op veel plekken terecht

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 23:04

Die is gek..

Zoek ergens anders waar je paarden mag poetsen wandelen. Bezig mag zijn.

Jouw laten betalen haar "ding" vergelijken met dagbesteding vind ik echt wel heel beledigend.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 23:22

Wat jammer dat het zo gaat. Je fijne plek kwijtraken wil je ook niet.
Maar als de verstandhouding verslechtert, maakt dat de lol een stuk minder.
Het kan natuurlijk zijn dat de kosten voor de eigenaar boven de pet gaan. Alles wordt duurder. Maar het is laag om het zo te spelen.
Is er nog een goed gesprek mogelijk of zijn jullie dat stadium al voorbij?

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 23:27

Die dame zou jou juist moeten betalen voor alles wat je doet, ik heb juist een verzorger die ik betaal om m’n paard te verzorgen/ wandelen als ik krap in m’n tijd zit…. Omgekeerde wereld dit…ook hier zou je van harte welkom zijn om grondwerk/knuffelen/poetsen te doen. Hopelijk vind je snel een nieuwe leuke plek. Heeft die eigenaar nog een andere reden gegeven waarom ze de huidige afspraken wil wijzigen? Ik snap zo iemand echt niet….

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 00:24

Jeetje bizarre situatie. De happy ending voor dit topic zou eigenlijk zijn dat je een fijne nieuwe plek vind waar je gewaardeerd wordt en lekker wat tijd met de paarden kunt spenderen. Naast een MS diagnose ook met deze onzin moeten dealen is echt zonde van je kostbare energie.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 01:15

Ik heb al best veel idiote dingen gelezen over verzorgpaarden en vergoedingen, maar deze staat met stip bovenaan. Je hebt al een zeer nare ziekte, dan ga je ook nog klussen doen die je eigenlijk niet kunt en dan nu ook nog geld toe betalen? Ik zou geen seconde wachten en per direct opzeggen en daar nooit meer naartoe gaan! Beter voor jezelf opkomen hoor, dit is echt niet normaal dat je zo behandeld wordt!

Als je op de bokt markt een oproepje zet dat je graag paarden wil verzorgen en niet rijden dan is er vast iemand die jou dat helemaal gratis laat doen zonder tegenprestatie. Veel succes!

scrabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 01:47

Ik ga er van uit dat Beilen te ver is, anders zou je ook welkom zijn bij mij om te knuffelen, wandelen en grondwerken.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 08:08

Randje Salland zwaait naar je :wave:

Ik heb een verzorgster, zij helpt mij, dus zij betaald niet. Zo zou het toch moeten zijn.
Wat een rare beredenering zeg. Gelukkig woon je (beetje afhankelijk van waar in Salland) in een paardengebied. Zijn vast mensen die nog een fijne dame er bij kunnen gebruiken. Mocht je bij mij in de buurt wonen, dan PB maar, wil best met je meedenken.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 08:21

Woon je toevallig in de buurt van de Noordoostpolder? Want dan ben je hier gratis en voor niks altijd welkom om lekker met de paarden bezig te gaan zonder klusjes te doen en zonder financiële tegenprestatie.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 08:39

Ook al is de reden van dit topic heel treurig (die vrouw zou haar ogen uit haar hoofd moeten schamen), vind ik het zo mooi hoeveel mensen TS een plekje om met paarden te genieten aanbieden. Super fijn, Bokkers <3

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 08:44

Het is belachelijk dat je zou moeten betalen om klusjes te mogen doen. Het hoort andersom te zijn. Iemand die klusjes doet moet wat krijgen. Vaak mag die rijden als tegenprestatie maar ts wil niet rijden. Dat is zeldzaam en heel gezocht, een helper die niet zelf hoeft te rijden. Je kunt beslist een andere, betere plek vinden.

Hennos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 09:00

WOW wat een brutaliteit van die persoon.
Die persoon moet juist hartstikke dankbaar met je zijn en wat je allemaal voor die persoon doet zal die persoon jou eigenlijk moeten betalen.
Wel heel fijn om te lezen dat er veel bokkers een ander paard voor je aanbieden.
Jammer dat je bij mij te ver weg woont. Anders was je hier ook meer dan welkom geweest. Had je mogen kiezen uit 4 paarden.
ik heb ook wel bijrijders/verzorgers die helpen met klusjes doen zoals mesten. Maar ze moeten altijd eerst iets met het paard doen, en dan kijken hoeveel tijd en energie ze over hebben.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 09:02

F_T schreef:
Ho ff,

Dus je rijdt níet, doet allerlei klusjes zodat de eigenaar wél kan rijden,
Wandelt en poetst af en toe.

En daarvoor wil ze dat jíj gaat betalen?

Euh????

Staat er iets tegenover van haar kant? Krijg je gratis lessen, is het daadwerkelijk in plek van dagbesteding en moet zij als begeleider allerlei administratie en behandelplannen bijhouden?

Of is het gewoon een particulier met paarden, die de mazzel heeft iemand te hebben die klusjes wil doen,
En die ze ook nog een poot wil uitdraaien?

We hebben het over iemand met universitair werk- en denkniveau. Die waarschijnlijk iets minder mobiel is (maar wel klusjes kan doen) en zich soms wat ongelukkig uit (denk ik, op schrift komt TS duidelijk over). Ben benieuwd wat daar aan te begeleiden valt.