Maatvoering Muck boot, of andere winter laars?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 09:44

Mando schreef:
Ik heb nu deze weer besteld bij de anwb.

De vorige 5 jaar mee gedaan die waren nu wel op.
Ik ben er nooit zuinig op geweest maar eigenlijk waren ze nog goed alleen de binnenvoering niet meer.

Zo blij mee.

https://www.anwb.nl/webwinkel/p/93924/p ... 83&cat=679

Op de een of andere manier kom ik via je link bij sandalen. Ik moest wel heel erg lachen..

Ik heb ook de anwb laarzen. Heerlijke laarzen om mee te lopen en lekker warm. Enige nadeel dat ik heb is een hoge wreef waardoor ik ze soms lastig uit krijg. Helemaal als de binnenvoering wat los begint te laten.

Klikte op jouw link omdat ik eigenlijk wel weer nieuwe verdien vind ik <<)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 10:17

Uh...haha.

Nu wel?
Ledenprijs scheelde echt veel.

Nee dus, kom ik nu weer bij die sloffen uit.

Edit.
Even zoeken op deze woorden

poeldam-laarzen-dames-human-nature
Laatst bijgewerkt door Mando op 03-01-26 10:18, in het totaal 1 keer bewerkt

SjonnieZ

Re: Maatvoering Muck boot, of andere winter laars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 10:18

Ik krijg dan een melding over session fraud, mando.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 10:20

Nou ben lekker bezig hè.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 14:37

Mando schreef:
Uh...haha.

Nu wel?
Ledenprijs scheelde echt veel.

Nee dus, kom ik nu weer bij die sloffen uit.

Edit.
Even zoeken op deze woorden

poeldam-laarzen-dames-human-nature

Googlen met de woorden lukte wel! Deze zijn met rits, dat is denk ik wel perfect voor mn uittrekprobleem.. maar zijn ze dan nog voldoende waterdicht?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 15:03

Ja hoor ik loop met mijn oude nog steeds door modder en plassen heen.
Ja je moet niet tot je enkels in de drek gaan staan dat vind de rits niet leuk.

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 17:17

Ik kwam net dit topic tegen en misschien kunnen jullie mij wel helpen :o
Nu met de sneeuw en kou ben ik toch maar eens aan het kijken voor een midden hoge laars, die dan ook nog een waterdicht is en lekker warm. Ik ben postbode en zijn de muck boots ook geschikt om veel te lopen in bijv de sneeuw? En welke zouden jullie dan aanraden?
Alvast bedankt.

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 17:58

Hier vorig jaar ook Muckboots aangeschaft, echt heerlijk warm, alleen binnen 2 maanden ging de binnen voering al stuk en ging het schuren bij mijn hakken.
Retour gestuurd, omdat ik hoopte dat dit onder garantie zou valle maar krijg niks vergoed.
Helaas voor mij maar ik kan ze niet meer gebruiken omdat ik er nu blaren van krijg
Dus; fijne laarzen maar gaan bij mij geen 10 jaar mee en service bagger

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 18:02

Ik vraag mij af of de artic boots niet te warm zijn. Ik heb snel warme tenen. Loop nu bijvoorbeeld buiten met -4, met simpele kaplaarzen en thermo sokken, totaal geen koude tenen.

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 18:10

Ik heb op dit moment de Muck Boot Arctic Sport II Mid en de Muck Boot Arctic Weekend Zwart op het oog. Hebben jullie daar ervaring mee? :o

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 18:17

Ik heb blackfox laarzen besteld, ik heb kindermaat.. dus schoenen kopen is soms best lastig.
Liep er toevallig nu tegen aan bij een tuincentrum, helaas was mijn maat uitverkocht dus die heb ik maar besteld.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 19:34

Muze schreef:
Ik heb m’n mucks mee naar de sneeuw genomen… lopen fijn, enige minpuntje vind ik de naad aan de achterkant die bij mij ietsjes irriteert aan de hiel. Maar verder super warm en veel grip.

Ja klopt, van die naad heb ik ook last. Bij mijn vorige Muck laarzen was dat minder.

Ik heb ook de Arctic en ik vind ze niet te warm, soms zelfs te koud haha. Maar ligt misschien meer aan mijn doorbloeding ofzo :D

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 20:47

Maris_ bij mij was de voering na 4 (!!) weken al stuk. Had dat gemeld en nog niks over gehoord maar ben niet hoopvol nu. Zo snel zou dat toch niet moeten mogen, heb ze niet de hele dag aan.

Dus ik raad ze niet perse aan, al zijn ze verder heel fijn. Veel te snel kapot. Ik heb de Arctic Sport II Mid.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 21:11

Ik draag al jaren muckboots .
Nog nooit snel heel snel stuk gegaan.
Heb arctic weekend en arctic sport II.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 21:13

Ik vind ze voor korte stukken wandelen prima maar lang niet en wil nog een paar warme laarzen erbij…
Kijk beetje naar merken als dubarry, Travelin, anwb en heb brede kuiten.. zijn daar wat goede ervaringen mee?

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 21:17

Ik heb al jaren Mick boots maar na 2 jaar echt helemaal op en lek. Toch zweer ik er bij. Lekker warm en n zitten fantastisch. Draag ze vanaf medio oktober t/m eind maart dagelijks. Regelmatig ook hele dagen. Woon er als het ware in.

haha1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 09:10

Phrono schreef:
Ik heb de HKM softopreen laarzen, nu voor de derde winter. Draag ze dagelijks. Vorig jaar tijdens black friday muckboots besteld voor als de HKM stuk zouden gaan, maar ze houden maar vol haha dus die zitten nog nieuw in de doos. Ik heb er een echt schapenvacht zooltje in en dat is echt heerlijk! Ik heb een brede voet en vind beide merken goed op maat vallen, wel breed, maar ik heb een brede voet en hoge wreef dus dat is perfect.

Langs het voetbalveld in de winter heb ik ugg adirondacks aan, ook fantastisch warme laarzen. Voor een mooi prijsje op vinted gescoord.

Hoe zitten de Hkm,s qua voetbed? Ik ben me aan het ergeren dat van mijn muckboots nu de zool aan het l8skomen is terwijl die krengen net een jaar oud zijn ...en ik dit jaar er weinig opgelopen heb ivm de droge zomer en najaar...en ik had ze voor het eerst ook nog eens onderhouden zoals ze aanbevelen...

Die HKM,s lijken er op en zijn een stuk voordeliger

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 09:14

Paintlinger schreef:

Ik heb jaren dagelijks op de arctic werkend gelopen, de fijnste laarzen ooit. Maar... Hoewel er wat profiel onder de zolen zit, zijn ze toch erg glad. Ik durf ze alleen nog bij goed droog weer te dragen. En dat is een beetje paard achter de wagen spannen.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 13:24

haha1995 schreef:
Phrono schreef:
Ik heb de HKM softopreen laarzen, nu voor de derde winter. Draag ze dagelijks. Vorig jaar tijdens black friday muckboots besteld voor als de HKM stuk zouden gaan, maar ze houden maar vol haha dus die zitten nog nieuw in de doos. Ik heb er een echt schapenvacht zooltje in en dat is echt heerlijk! Ik heb een brede voet en vind beide merken goed op maat vallen, wel breed, maar ik heb een brede voet en hoge wreef dus dat is perfect.

Langs het voetbalveld in de winter heb ik ugg adirondacks aan, ook fantastisch warme laarzen. Voor een mooi prijsje op vinted gescoord.

Hoe zitten de Hkm,s qua voetbed? Ik ben me aan het ergeren dat van mijn muckboots nu de zool aan het l8skomen is terwijl die krengen net een jaar oud zijn ...en ik dit jaar er weinig opgelopen heb ivm de droge zomer en najaar...en ik had ze voor het eerst ook nog eens onderhouden zoals ze aanbevelen...

Die HKM,s lijken er op en zijn een stuk voordeliger

Ja heel goed eigenlijk! Het zooltje wat erin zit is wel flut. Heel dun en ging op een gegeven moment los en omvouwen enzo. Dus het is wel aan te raden een eigen zooltje erin te doen maar verder ben ik erg tevreden. De afgelopen dagen in de sneeuw geen koude voeten gehad en vind ze ook niet te lomp:

Afbeelding

PrairyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 13:38

Een vriendin heeft deze:

Thermolaarzen Dunlop Thermo+ LP8KL01 Fieldpro S5L SR

Heeft iemand hier ervaring mee?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 20:47

Coentjuh schreef:
Muze schreef:
Ik heb m’n mucks mee naar de sneeuw genomen… lopen fijn, enige minpuntje vind ik de naad aan de achterkant die bij mij ietsjes irriteert aan de hiel. Maar verder super warm en veel grip.

Ja klopt, van die naad heb ik ook last. Bij mijn vorige Muck laarzen was dat minder.

Ik heb ook de Arctic en ik vind ze niet te warm, soms zelfs te koud haha. Maar ligt misschien meer aan mijn doorbloeding ofzo :D

Ik heb ze nu met de sneeuw al de hele week aan, dus ook tijdens de lange sneeuwwandelingen met de hond. Ik heb sinds gisteren uit voorzorg maar pleisters geplakt want voelde inderdaad irritatie aan beide hielen.

Ik heb ook nog Ariat outdoorlaarzen maar die zijn niet zo lekker warm.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 20:48

Balen hè? Ik zoek de warmte van muck en dan iets meer comfort..

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 21:54

Ja klopt ze zijn te glad voor nat weer/winter.
Dan draag ik de arctic sport II

Maar ik draag ze jaarrond omdat ze heerlijk zitten.

mysa schreef:
Paintlinger schreef:

Ik heb jaren dagelijks op de arctic werkend gelopen, de fijnste laarzen ooit. Maar... Hoewel er wat profiel onder de zolen zit, zijn ze toch erg glad. Ik durf ze alleen nog bij goed droog weer te dragen. En dat is een beetje paard achter de wagen spannen.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 00:52

meniekske schreef:
Ik heb op dit moment de Muck Boot Arctic Sport II Mid en de Muck Boot Arctic Weekend Zwart op het oog. Hebben jullie daar ervaring mee? :o

Ik heb beide gehad. De artic weekend is fijn als je vaak even snel de laarzen aan en uit wil doen omdat die iets losser zitten bij de kuit. Nadeel is wel dat daar dus ook wel strotjes en hooitjes in komen als je aan het voeren bent. De sport sluit beter aan en heeft iets beter profiel heb ik het idee? Loop daar nu mee op het ijs ook en geven goed grip.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 10:47

Ik ben helemaal happy met mn muckies in de sneeuw <3
Warme voeten en aardig grip, dat is toch leuk honden uitlaten zo