Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
GabberGill schreef:Haar opgeblazen buikje heeft ons doen besluiten haar te ontwormen. Dit deden wij op 10 November 2025. 14 November kwamen er nog steeds levende wormen uit Pasha. 15 November 2e kuur erin en werd Pasha met een dik been gevonden.
ruitje schreef:Hi,
Ik zou je graag het topic van Gracia willen tippen. Die heeft een aantal van dezelfde klachten gehad en alle mogelijke diagnoses zijn in dat topic langs gekomen, misschien is het niet hetzelfde maar heb je er wel wat aan
ruitje @ [PP] Gracia: Van jaarling naar koersdraver, het begin!
GDG schreef:Wat een narigheid en zorgen, hopelijk komt ze er bovenop.GabberGill schreef:Haar opgeblazen buikje heeft ons doen besluiten haar te ontwormen. Dit deden wij op 10 November 2025. 14 November kwamen er nog steeds levende wormen uit Pasha. 15 November 2e kuur erin en werd Pasha met een dik been gevonden.
Hebben jullie dit op advies van de DA gedaan? Twee keer zo kort op elkaar ontwormen (normale dosis gegeven?) kan een te grote belasting voor het systeem zijn.
GDG schreef:Wat een narigheid en zorgen, hopelijk komt ze er bovenop.GabberGill schreef:Haar opgeblazen buikje heeft ons doen besluiten haar te ontwormen. Dit deden wij op 10 November 2025. 14 November kwamen er nog steeds levende wormen uit Pasha. 15 November 2e kuur erin en werd Pasha met een dik been gevonden.
Hebben jullie dit op advies van de DA gedaan? Twee keer zo kort op elkaar ontwormen (normale dosis gegeven?) kan een te grote belasting voor het systeem zijn.
Cayenne schreef:Ik weet niet meer precies wat ze bij paarden adviseren, maar bij huisdieren adviseert onze dierenarts om bij wormbesmetting eerst een halve dosering te geven, omdat bij een volledige dosering er soms zoveel dode wormen tegelijk uitkomen dat er een verstopping kan optreden, met alle nare gevolgen van dien.
De tweede keer kun je dan wel een normale dosering geven.
Bieden schreef:Even advocaat voor de duivel spelen…
Je koopt een leuk uitziend veulen voor (denk ik ) niet een astronomische bedrag.Heb het niet laten keuren door een arts.
En bij jullie zijn die wondjes ontstaan.
Ik zie niet wat de verkoper daar mee te maken heeft ?
Als je het verhaal omdraait van uit de verkoper.
Een hobby veulen verkopen is op deze manier ook niet leuk meer voor de fokker.
Getup schreef:Ze beschuldigt ook niemand volgens mij. Maar is toch normaal, dat je de verkoper Even navraagt over hoe en wat in de hoop Meer duidelijkheid te krijgen of dingen te kunnen uitsluiten. Misschien is hun achteraf gezien wat opgevallen.
En dan komt het raar over als ze geblokkeerd wordt ( er vanuit gaand dat de communicatie gewoon normaal was)
TS: ik wil jullie veel sterkte wensen en hoop , dat de kleine er gauw bovenop komt

Fly_high schreef:1500, zo jong ook nog en dat deze conditie zou wel alarmbellen moeten doen rinkelen maar goed, achteraf gezien is het makkelijk praten uiteraard
Heel veel sterkte en beterschap voor het veulen, duimen dat die het redt!
Wat sneu dat die zo verwaarloosd is
Juridisch gezien denk ik dat jullie weinig kans maken tbh
GabberGill schreef:Het wordt vanuit hun niks waarschijnlijk. Ze hebben mijn zusje nu volledig geblokkeerd terwijl mijn zusje een heel gemoedelijk bericht heeft gestuurd met vragen. Hierin ook aangegeven dat ze alleen openheid in zaken wilt omtrent pasha haar welzijn.
XladyX schreef:Nee klopt, maar de openings post en titel zijn wel met die insteek. Wat ik zeg ik zou ook niet meteen iemand blokkeren maar misschien speelt dit topic er wel een rol in.
XladyX schreef:Er wordt duidelijk gesproken over "bewijs verzamelen" en "verkopende partij" al in de eerste berichten. Begrippen die je niet gebruikt als je alleen de intentie hebt om een volgtopic te openen toch? Ik zeg er verder ook niet mee dat het zo is, maar een idee waarom de zus van TS misschien geblokkeerd is. Maar als ik de enige ben met dat idee dan heb ik niks gezegd verder hoor, ook goed