Paard trekt alle dekens kapot... wat nu?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 11:49

Nadia schreef:
minouesmee schreef:
De gehele deken was aan de binnenkant zijk en zijk nat, de naad op de rug is helaas niet goed waterdicht denk ik.

Welke deken heb je uiteindelijk besteld?
Bij mij heeft een waterdichte deken nooit een naad op de rug gehad, staldekens wel.

Wilde dit net typen inderdaad, mijn outdoor dekens hebben inderdaad geen naden op de rug, eigenlijk sowieso vrijwel geen naden.

pillow

Re: Paard trekt alle dekens kapot... wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 23:30

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 00:08

Jarenlang tevreden geweest met renko!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 08:40

wahahaha : denkt jouw paard dat zijn deken speelgoed is.
Zoooo herkenbaar.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 08:46

pillow schreef:

Blijft deze ook liggen met rollen e.d.?
Vind hem er zo wiebelig uit zien :')
En de losse flappen erg aanlokkend voor dekenslopers.
Deken kan ws niet kapot, maar vraag me af hoe het blijft liggen als er door een ander paard aan getrokken wordt.

Bieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 10:42

Ik heb ook twijfels over die deken.De borst regent in , dat schoft bontje blijft nat en gaat dan smetten.En inderdaad de ligging vind ik twijfelachtig.. ik zou mijn paard niet dag en nacht met deze deken durven laten staan.
Maar een onverwoestbare deken zou ik zeker wel graag kopen…

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 18:18

minouesmee schreef:
Ik hoef over de stalling verder geen commentaar, ik heb mijn uiterste best gedaan om voor hem een pensioenplek te vinden in onze regio. :o

Ik wil me niet zozeer vervoegen bij het commentaar om commentaar te geven, maar houd wel rekening met je eigen gemoedsrust. Je paard gaat in de toekomst misschien meer individuele zorg nodig krijgen. Een niet-meedenkende staleigenaar kan dan echt stress geven op den duur.

Maar dat kan alleen jij inschatten natuurlijk. Als het een goede stalhouder is en dit nu toevallig het enige akkefietje is, dan is dat helemaal oké uiteraard. :)

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-25 22:14

Bora2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 22:49

Als het één paard is die dekens kapot bijt van andere paarden dan zou je kunnen vragen of de eigenaar dit paard een graasmasker op kan doen. Maar vaak, zoals bij ons in de wei, zijn het meerdere paarden die bij elkaar halsters en dekens kapot trekken. Ze lijken zich te vervelen nu er geen gras meer is en gaan dan dit gedrag vertonen, voornamelijk bij ruinen zo heb ik me laten vertellen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 16:22

Bora2013 schreef:
Als het één paard is die dekens kapot bijt van andere paarden dan zou je kunnen vragen of de eigenaar dit paard een graasmasker op kan doen. Maar vaak, zoals bij ons in de wei, zijn het meerdere paarden die bij elkaar halsters en dekens kapot trekken. Ze lijken zich te vervelen nu er geen gras meer is en gaan dan dit gedrag vertonen, voornamelijk bij ruinen zo heb ik me laten vertellen.

Staat al in het topic door ts beantwoord dat de eigenaar van het slopende paard daar niet voor open staat.

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 16:37

Wat een vervelende zaak zeg! Mijn paard staat ook 24/7 buiten met deken, nu zit er wel een dekensloper in de kudde maar gelukkig weeft mijn merrie ermee af en zijn haar dekens nog niet te grazen genomen. Mocht dit wel gebeuren en ik in hetzelfde circuit kom om iedere week nieuwe dekens te moeten kopen dan ga ik er wel voor zorgen dat ik óf de kosten kan verhalen op de andere eigenaar (want daar ben je toch voor verzekerd?) of dat er een draad tussen de mijne en dat paard komt. Hobby is al duur genoeg zonder dat je iedere week dekens koopt :')

Lotjeeuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-25 23:13

Ik had ook een hengst die alle dekens sloopte. Ik heb daarom contact opgenomen met Rambo. Uitgelegd dat ik van plan was om een Rambo deken aan te schaffen, maar dat ik wel zeker wilde weten of de stof echt zo sterk is, als zij beweerden. Ik heb de deken destijds gratis opgestuurd gekregen. Als hij 6 weken ongedeerd zou blijven, dan zou ik een factuur ontvangen. De deken was onverwoestbaar.