Blacky94 schreef:Als je even teruggelezen had, dan had je gezien dat TS hem door die handelaar op heeft laten halen omdat bekenden van haar bekend zijn met de handelaar en dus de verwachting er was dat paard snel een nieuw huisje zou vinden. Wat wil je dan nog meer? Over elke handelaar, dierenarts, chirurg, you name it, zijn wel positieve en negatieve ervaringen te vinden. Als mensen in je kring hem kennen en positief zijn, dan snap ik wel dat je niet heel Bokt nog af gaat zoeken.
____
Ergens vraag ik me af wat iedereen die hier roept dat TS het paard terug moet halen, let om dan dat dier zelf niet op te gaan halen. Als je antwoord "kan niet ivm tijd/geld/plaats" is, ben je wat mij betreft af. Wees dan ook niet zo veroordelend naar een ander.
Voor ie bij de handelaar luchtzuigen ontdekte had ie voor door verkoop best een plek kunnen krijgen bij mij maar ongeacht of ie het net ontdekt heeft. Van luchtzuigen is bekend dat paarden rondom het vaak overnemen dus ik ga niet riskeren dat pensionklanten plots met een luchtzuiger zitten. 
Dat gezegd zijnde is het paard in de 1e plaats niet die bokkers hun verantwoordelijkheid (geweest) maar die van TS.
Weet niet waar ie staat en wat voor paard het is en vooral: wat er voor gevraagd wordt maar voor een kleine prijs wil ik de gok nog wel wagen om m door te verkopen ondanks de markt. Maar met luchtzuigen in het spel en zonder te weten wat voor dier het is, is ie momenteel niet veel waard. (Let wel: met de huidige info is ie niet veel waard. Als ie daadwerkelijk kan lopen, goed in elkaar zit verder en/of interessante papier heeft veranderd het nog wel e.e.a. Als het dier het risico ‘waard’ is zijn er oplossingen te bedenken voor mij om te kijken of het luchtzuigen weg gaat met het juiste management. Maar op dit moment is er te weinig bekend over het paard en de situatie (prijs, bouw, potentieel, karakter bij TS) om te weten of je alleen miserie op je nek haalt of een kans.
Heb al vaak genoeg andermans miserie een kans gegeven en dat kost meestal alleen maar. Er komt een punt dat een ander het een keer mag doen.
óf dat er ergens tegemoet gekomen moet worden. Iemand helpen betekent niet dat je die persoon geheel van de verantwoordelijkheid moet ontdoen IMO.