Met mijn handen in het haar: mijn paard past geen enkele deken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-25 07:46

haha1995 schreef:
AstridJ schreef:
Misschien dat je bij de Quarter Horse dekens kan kijken? Dat zijn doorgaans ook korte, brede paarden.
Zoals deze bijvoorbeeld:
https://westernstore.nl/index.php?dispa ... ct_id=3376

Ik denk dat dit idd wel eens een goed deken kan zijn..als ik naar je foto,s kijk ,en ik kan totaal fout zitten ,want het zijn maar fotos...zit bij jou paard het probleem bij een vrij hoge schoft..en de meeste dekens die bij jou paard niet lekker zitten komen net over die schoft en trekken daarom van voor...
Ik heb zelf een kruising fries...dikke nek lage hals aanzet .maar die heeft een lage gevulde schoft, daardoor passen bij haar dekens als de bucas irisch ,de buster en zo, heel goed...
Wat bij mijn paard niet paste waren de dekens van kramer...die waren weer allemaal te krap...zelfs een maat groter moest ik terug sturen...zo zie je maar hoe het scheelt per paard,per vorm...maar ik zou zeker eens naar die dekens vd westernshop kijken...ga ik zelf ook edns doen trouwens

Valt mee hoor! Ze heeft wel schoft maar niet echt heel hoog. Ze heeft wel echt een flinke schouderpartij.

De meeste dekens komen juist heel ver over de schoft, vrij ver op de hals.

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 08:11

Misschien eens kijken bij dekens voor quarters? Die zijn vaak ook erg breed in het front en daar wordt rekening mee gehouden.

deedee19

Re: Met mijn handen in het haar: mijn paard past geen enkele deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 10:14

Heb je de Master dekens van Hypostore al eens geprobeerd? Dat bleek bij mijn fjord de oplossing. Ik moest hem wel een maatje kleiner kopen dan normaal want ze vallen groot.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-25 18:40

De passessie van vandaag, van niet alles een foto omdat de maatjes 175 veelal gewoon echt niet dicht gingen aan de voorkant. Of ik gelijk al dacht 'dit wordt hem niet' en dan vergat een foto te maken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Toch lastig om op de foto het gevoel als in het echt te krijgen. De rhino zat best mooi maar haar buik kwam er wel onderuit, en daarvan heeft ze toch wel echt de v-sluiting nodig. En bij de meeste hing wel echt haar borst heel erg in de deken.

Ik heb heel lui niet overal de buiksingels van vast gemaakt. Maar de meeste heb ik even eroverheen gegooid, gekeken bij de voorkant (haar lastigste punt) en weer af.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-25 18:40

Deze passessie is overigens mede mogelijk gemaakt door een hele lieve bokker :D

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 19:15

Het kan aan mij liggen hoor; maar ik zie wel enkele dekens waarvan het vanaf de fotos best wel oke lijkt.
Als ik zo kritisch ga kijken dan liggen er weinig dekens goed, en kom je uit op zonder deken. Ook niet chill met trainen.

Dedikley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 19:23

:+ Rhino zit echt mooi

Dat waren nog eens Bokt! tijden. Ik word er nostalgisch van.

Beetje OT, maar deken zit toch?. Nu een advocaatje te nuttigen, om het te vieren? Ik schrijf nog steeds de "oude Bokt! taal".

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 19:35

Ik wilde zeggen ik heb precies die rhino deken voor je nog liggen.. Maar niet in die maat natuurlijk.

Vind die rhino ook mooi liggen. (Die blauw geruite)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 19:44

De dominik en back on track op de eerste pagina en de rhino delen op deze pagina lijken heel aardig te liggen? Bij de Dominik kun de gespen nog kruisen, waardoor meer ruimte ontstaat. Bij die dekens heb ik eigenlijk nog nooit schuurplekken op de schouders gezien (en alle 50 paarden hadden er 1) ook niet in de molen etc. Zelfde geldt voor Rambo.

Edit: je kan eventueel ook kiezen voor een goed passende staldeken (pasvorm is vaak veel beter) met een 0 grams regendeken in een maat groter eroverheen

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 19:51

Damelza schreef:
Matheno schreef:
Mijn barokke PRE met grote hals past alleen Kentucky dekens (die comfort pro versie met konijnenvacht erin). Alle andere dekens zitten te strak, of krijgt hij schuurplekken van.

Is dat die deken met de disc sluiting?

Nee leren gespen

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-25 20:04

Bernoe schreef:
Het kan aan mij liggen hoor; maar ik zie wel enkele dekens waarvan het vanaf de fotos best wel oke lijkt.
Als ik zo kritisch ga kijken dan liggen er weinig dekens goed, en kom je uit op zonder deken. Ook niet chill met trainen.

Zoals ik al aangaf zie je in het echt het vaak beter als op de foto :D De meeste zaten echt strak bij de borst. De eerder gepaste back on track was ook echt een latex pakje. Het moet natuurlijk ook geen soepjurk zijn maar het is wel fijn als ze kan bewegen

De rhino zat inderdaad best mooi! Maar daar heeft ze dan wel een v-sluiting nodig om haar hoofd goed naar de grond te kunnen brengen.

Rocco_Love12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 22:27

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 05:45

https://equoiq.se/nl
Misschien het proberen waard? Sluitingen zitten bij de schouders waardoor de hals heel erg verstelbaar is in grote.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 07:27

Daphneeeej schreef:
Misschien het proberen waard? Sluitingen zitten bij de schouders waardoor de hals heel erg verstelbaar is in grote.

Heb je daar zelf ervaring mee?

Ik heb een vliegendeken van presteq en die ligt mooi bij opleggen.
Maar na een half uur aan is hij helemaal schreef gezakt door de gespen.

Presteq Vliegendeken Big Neck - DocHorse https://share.google/uG1AuHMOIf9jt0xQ7

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 08:48

DuoPenotti schreef:
Daphneeeej schreef:

Heb je daar zelf ervaring mee?

Ik heb een vliegendeken van presteq en die ligt mooi bij opleggen.
Maar na een half uur aan is hij helemaal schreef gezakt door de gespen.

Presteq Vliegendeken Big Neck - DocHorse https://share.google/uG1AuHMOIf9jt0xQ7

Nee niet zelf ervaring mee. Heb gelukkig geen dekens nodig. (en anders pastte bucas hier gelukkig goed, maar dat gled niet voor alle paarden)

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 08:49

Ik zie dat bij de ene website er aan beide kanten gespen zitten, is bij de vliegendeken volgensmij niet zo

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 09:16

Ah das wel mooi aan 2 kanten, dat had ik niet gezien. Dan kan het in evenwicht hangen.
Dat is bij de vliegendeken idd niet.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 11:42

TS, goed dat je op zoek bent naar een werkelijk goed passende delen voor je paard. Ik zie genoeg paarden waarvan ik mij afvraag of er werkelijk is gekeken wat het paard nodig heeft, terwijl ze vaak de hele dag de deken op hebben.
B.t.w Dat er een stukje buik of bil bloot is, is minder erg dan zo'n onhandige soepjurk die gemakkelijk gaat schuiven.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 13:34

Stukje bil bloot is wel lastig als ze veel buiten staan in de winter. Paarden gaan meestal met hun kont naar de wind/regen toe staan en als de deken te kort is wordt het echt heel nat er onder.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 15:52

Temeraire schreef:
Ik zeg ook de perfect fit van kramer.
Verder zou ik me richten op de juiste lengte, en dan eventueel met borstverbreders werken.

Zoals je al merkte gaan te lange dekens trekken en schuren. Dan liever een borstverbreder ertussen, al is dat ook niet ideaal.

Ik sluit me ook aan in het rijtje Perfect Fit. Dat elastiek aan de zijkanten is geweldig. Robuuste en goed waterdichte dekens, ik heb ze in alle diktes voor paard dat 24u/7 buiten staat.

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 17:59

Hier ook de bucas in 191 gepast maar was te lang / bij de borst te klein.
Daarom 183 big neck geprobeerd en deze zit als gegoten. wel een schoft beschermer er bij. (Kwpn’er, iets breder gebouwd).

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-25 19:00

De passessie van vandaag

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 19:13

Ben je niet veel te kritisch? Ik zie zo 10 dekens die vanaf de foto prima lijken te passen, zo niet. Dan ben ik bang dat m’n eigen ook wel in de kliko kunnen :=

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-25 19:26

Denk dat het soms vanaf de foto ook lastig te zien is hoe strak ze bij de borst zitten. De meeste dekens gaan echt net aan dicht en dan staat ze stil.

Kan me voorstellen dat de back on track bijvoorbeeld er vanaf de foto heel netjes uit ziet, maar die kraakte enorm met bewegen en zat echt onwijs strak om haar lijf heen.

Haar moeilijke punten zijn haar borst en dat veel dekens op stand goed lijken totdat ze haar hoofd naar beneden probeert te doen.

Ik ga de rhino met v hals weer proberen. Deze rhino zat ook echt al heel netjes

Maar denk inderdaad dat er veel geweest zullen zijn die haar met een semi passende deken weg hadden gezet.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 20:32

Heb je al eens gezocht met bijv. engelstalige zoektermen? Dan komen er soms weer andere merken en info naar boven.