TanteJulia schreef:Warum ik de keuring niet heb doorgezet:
Mij werd verzekerd, dat dit paard de „dierenarts alleen maar kent van het inenten“, op navraag, mocht ik wel een aankoopkeuring doen, op mijn kosten. De kosten van deze keuring (große AKU) liggen bij 1.200 - 1.500€.
Wat we hebben gevoeld bij de pees, duidt op een peesblessure. Daarop heb ik de eigenaresse aangesproken. Toen kwam „oja, hij heeft een keer vastgelegen in de box, maar daar hebben we de dierenarts niet bijgehad. Hij was ook niet kreupel“.
Ik kan, zonder toestemming van de eigenaar, geen echo van de pees laten maken, omdat geschoren moet worden. Heel eerlijk, vind ik ook niet dat dat op mijn kosten moet, maargoed, op 1.200€+ maken dan 200€ ook niks meer uit
Zo te lezen woon je in Duitsland, weet niet hoe de kosten daar liggen, maar 1200-1500 euro voor een aankoopkeuring is bizar. In NL ben je inclusief Rö klaar voor de helft. Een klinische keuring (dus zonder foto's) is ronde de 200 euro.
Mocht je nu toch nog eens tegen zo'n paard aanlopen dat je denkt, hmm, daar zit iets, dan is het hier in NL heel gebruikelijk om die keuring aan te gaan met de vraag: kijk eerst even naar linksachter (of wat dan ook). Komt daar wat uit, dan hoeft de rest van de keuring uiteraard niet meer en betaal je alleen dat onderzoek aan dat ene been.