Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
manzano schreef:Ben benieuwd of TS nog terug komt om het eigen topic te lezen
Maar los daarvan... een paar jaartjes manege-ervaring is wel echt heel wat anders dan een eigen paard. Je wil weer bezig zijn met paarden en wilde kennelijk naar de manege terug, maar kennelijk is dat wat lastiger te vinden. Maar een eigen paard is wel totaal andere league. Wil je ook élke dag bezig zijn met een paard? Er véél meer geld aan besteden (kunnen en willen zijn 2 dingen) waardoor je andere dingen moet laten. Als je paard wat mankeert, is het dan ook nog leuk dat je er voor moet zorgen? Of wil je gewoon lekker 1/2x per week een beetje rijden en wat verzorgen? Wel de lusten, veel minder lasten?
Dat is niet erg, maar is wel even echt een serieuze overweging.
Omdat je niet meteen een geschikte manege kan vinden 1 kopen kan, maar het is wel even totaal wat anders. Los van de vraag of je dan wel een fijne stalling kan vinden.
Je zou ook een manege wat verder weg kunnen zoeken. De extra reistijd zal in het niet vallen bij de tijd van een eigen paard.
ikke schreef:manzano schreef:Ben benieuwd of TS nog terug komt om het eigen topic te lezen
Maar los daarvan... een paar jaartjes manege-ervaring is wel echt heel wat anders dan een eigen paard. Je wil weer bezig zijn met paarden en wilde kennelijk naar de manege terug, maar kennelijk is dat wat lastiger te vinden. Maar een eigen paard is wel totaal andere league. Wil je ook élke dag bezig zijn met een paard? Er véél meer geld aan besteden (kunnen en willen zijn 2 dingen) waardoor je andere dingen moet laten. Als je paard wat mankeert, is het dan ook nog leuk dat je er voor moet zorgen? Of wil je gewoon lekker 1/2x per week een beetje rijden en wat verzorgen? Wel de lusten, veel minder lasten?
Dat is niet erg, maar is wel even echt een serieuze overweging.
Omdat je niet meteen een geschikte manege kan vinden 1 kopen kan, maar het is wel even totaal wat anders. Los van de vraag of je dan wel een fijne stalling kan vinden.
Je zou ook een manege wat verder weg kunnen zoeken. De extra reistijd zal in het niet vallen bij de tijd van een eigen paard.
Dat eerste vraag ik me ook af.
Maar ook: wanneer heb je wel genoeg ervaring?
Het is heel simpel roepen maar vervolgens geeft niemand fatsoenlijke handvatten, in tegendeel, als iemand hier mee zou lezen zou die van de schrik geen paard meer durven kopen.
capopjekop schreef:Dat verschilt ook per persoon. Hoe opmerkzaam ben je en hoe snel leer je de gewoontes van je dier kennen.
Ik had afgezien van de verzorgpony alleen manege-ervaring en die verzorgponys hadden nooit iets. Dus dat was eigenlijk enkel poetsen, opzadelen, rijden en stal uit mesten. Maar bij m'n eigen pony had ik altijd meteen door als ze zich anders gedroeg ofzo. En bij twijfel belde ik de dierenarts of zocht ik het op in m'n boeken. Als de ts een ervaren paardenmens in haar omgeving heeft waar ze met dat soort vragen terecht komt dan ben je al een heel eind