Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
meggiemeg schreef:Maar als eigenaar van een merrie kan je toch net zo goed verantwoording nemen? Niet alleen wijzen naar diegene met de dekkende ruin? Het is toch net zo goed jouw merrie die zich aanbiedt? Kijk dan naar een staleigenaar en vraag of er een ruinen- en een merriegroep kan komen.
germie schreef:Mijn merrie heeft wel in groepen gestaan waar ze zo enorm hengstig werd dat ze gewoon voor ruinen ging staan met de staart omhoog en zeggen 'spring dan spring dan'. Dus tja, als dan een ruin springt, is het dan de ruin of is het de merrie? Ik zou niet willen dat mijn merrie dan niet in zo'n groep mag. Het was ook niet elke keer dat ze hengstig was.
Maar het is dus niet altijd puur en alleen de ruin die springt. Het is bij mijn merrie wel zo dat ze dus zelf de ruin uitzocht die mocht springen, niet elke ruin was welkom. Zal toch wel met natuurlijke schifting van de juiste genen te maken hebben.
jolmer20 schreef:Het is vooral als de andere merrie door de eigenaar eruit gehaald wordt, dan gaan mijn ruin en de grotere merrie lopen klooien.
Alsof normaal gesproken die andere merrie het tegen houdt ofzo.
ikke schreef:jolmer20 schreef:Het is vooral als de andere merrie door de eigenaar eruit gehaald wordt, dan gaan mijn ruin en de grotere merrie lopen klooien.
Alsof normaal gesproken die andere merrie het tegen houdt ofzo.
Ja, daar is zomaar dikke kans op.
Bedenk ook dat als het niks met hormonen te maken heeft, hormonen ook weinig zullen doen.
Het is zeer waarschijnlijk een kunstje wat ie geleerd heeft en dan is de kans klein dat je het met middeltjes oplost…..