pony gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 09:59

Dreamboy? Ken je de verkoper dan?

Kan ook per pb bericht.

Zoals ik aangaf heb toen ik een paard te koop had zo vaak penny biedingen gehad. Per pb.
Maar een fatsoenlijke eigenaar doet daar niks mee, sterker nog, kan er niet eens wat mee want je mag geen pony verkopen aan een minderjarige.

Storm

Re: pony gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 10:01

DuoPennoti,
Ik verwacht dat deze eigenaar de pony ook niet zal verkopen aan haar. Verkoper is erg open en eerlijk in de advertentie. Die gaat de pony echt niet aan dit onervaren meisje verkopen vermoed ik.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 10:11

Laat lekker doen, heeft ze weer een rede om een topic te openen: ik heb mijn nek gebroken en nu?

Iedereen raad het niet voor niets af maar ze weet het echt beter.
Zielig voor de pony dat ze in zulke onervaren betweterige handen valt.

Blijkbaar kan je met de Shetlanders geen grondwerk en wandelingen maken.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 10:11

Amado schreef:
Jongens we zijn allemaal jong geweest, het mag wel wat liever naar TS toe.

We zijn toch lief voor haar? We proberen haar te behoeden voor een grote teleurstelling. Als dat ook al niet meer mag....

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 10:14

Ach jo, de ouders van TS zijn er ook nog. Als die de advertentie lezen, zullen ze snel afhaken. Ik neem aan dat ze liever hebben dat hun dochter haar nek de komende weken niet breekt en dat ouders liever geen zieke kapotte pony aan huis hebben :+ . En de verkopers komen me over als nette mensen die waarschijnlijk geen gevaarlijke pony aan een 12-jarig meisje gaan verkopen. En anders, dan hebben we gewaarschuwd :')

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 10:21

Mando schreef:
Laat lekker doen, heeft ze weer een rede om een topic te openen: ik heb mijn nek gebroken en nu?

Iedereen raad het niet voor niets af maar ze weet het echt beter.
Zielig voor de pony dat ze in zulke onervaren betweterige handen valt.

Blijkbaar kan je met de Shetlanders geen grondwerk en wandelingen maken.

nou echt dat.
In het geweldige bezit van 2 pony's en het is nog niet genoeg.

Hoeveel meisje zouden daar al niet van dromen?
Nou ik wel op die leeftijd hoor :j

Amado schreef:
Jongens we zijn allemaal jong geweest, het mag wel wat liever naar TS toe.

Ja wel jong, maar niet dit soort rare gedachtes.
Als er werd gezegd dat een eigen pony niet mogelijk was baalde je maar nam je dat aan.

Als 11 jarige heb ik wel gevraagd hoe duur een hectare grond was om een paard op te houden.
1 ton werd met toen gezegd.
En daar ben ik toen voor gaan sparen, serieus sparen. :D

Tot ik 22 was en we gingen samen wonen.... maar hey had echt serieus een knappe inleg van eigen geld toen :D

Overigens ook met 22 mijn eerste eigen paard gekocht.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 10:40

Dreamboy schreef:
MARAAAA schreef:
jongens jullie gaan me echt haten nu maar heb toch een bod uitgebracht! nu wachten wat de eigenaar zegt en natuurlijk nog naar de dierenarts of het een verstandige keuse is

We hebben hier duidelijk te maken met iemand die zuch verveelt of een pennymeisje met te veel fantasie. Er is namelijk helemaak geen bod gedaan op de pony.

Je kunt ook een bod sturen via een berichtje natuurlijk.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 10:42

_Karlijn schreef:
Dreamboy schreef:

jongens jullie gaan me echt haten nu maar heb toch een bod uitgebracht! nu wachten wat de eigenaar zegt en natuurlijk nog naar de dierenarts of het een verstandige keuse is

We hebben hier duidelijk te maken met iemand die zuch verveelt of een pennymeisje met te veel fantasie. Er is namelijk helemaak geen bod gedaan op de pony.

Je kunt ook een bod sturen via een berichtje natuurlijk.[/quote]
Dat zou inderdaad kunnen maar het hele verhaal blijft ongeloofwaardig.

MARAAAA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-25 10:56

ten eerste verveel ik me niet ik ben sirieus opzoek naar een pony en het bod is via de berichten gedaan waarbij ik dingen over me zelf heb verteld <3

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 11:01

Succes ermee dan...

En waarom ga je niet fijn met je shetjes aan de gang?

MARAAAA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-25 11:08

doe ik ook! met de shetlanders doe ik menlessen

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 11:11

Mooi.
Geniet daar van :j

Geniet van de manege lessen op grote pony's.
Zoveel mensen hebben dat allemaal niet.

En gedraag je niet als een verwende princes op de erwt en laat grote pony's even uit je hoofd. ;)

Met dat bedrag koop je alleen maar ellende en dat betekent heel veel zorgen en verdriet.

Ga op zoek naar een verzorgpony als je meer wilt dan op de manege rijden.
Zo doen zoveel mensen dat.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 11:42

Hoe ga je de pony vervoeren van a naar B?Heb je een trailer en auto die de trailer kan trekken?

elineAbby123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 11:43

Oh oh oh ik hoop echt dat dit een grote satire is....

En inderdaad wat iedereen hierboven zegt: NIET doen! Mijn paard is gezond gekocht en heeft nu een vervelende blessure waardoor ik al 1000,- per maand kwijt ben aan haar. Laat staan als je een paard koopt die al tig blessures en problemen heeft... Dit is gedoemd om te mislukken en met name voor het dier...

Ik denk ook niet dat deze eigenaar aan dit meisje zal verkopen, maar wat mij vooral zorgen baart is als er een gezonder paardje is die wel aan haar verkocht wordt, dat een hele treurige afloop krijgt door gebrek aan kennis op alle vlakken.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 11:49

Ts, je zegt verliefd te zijn op deze pony, maar je hebt haar nog niet eens in het echt gezien. Dat kan heel anders uitpakken dan op een foto. De tweede Marktplaatspony waar je het over hebt, daar staat geen prijs bij. In de advertentie wordt niet over medische problemen gerept en de pony is jong. Dat zal waarschijnlijk betekenen dat die een heel stuk duurder is dan jouw momentane budget.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 11:56

Je zou bijna die verkoper attenderen op dit topic maar ach misschien is dit een ludieke actie om betreffende pony onder de aandacht te brengen voor vlotte verkoop??
Sommige kinderen hebben maar grote dromen....op die leeftijd deed ik al onwijs veel met honden. Ik had er 1 en geen 10 maar liep vrijwel altijd met 4 tm 6 honden. Gewoon de buurt leeg plukken qua honden van mensen die ze zelf niet altijd genoeg beweging en uitdaging konden geven. Uiteraard was het ook regelmatig maar 1 of 2 honden maar op die leeftijd wil je gezellige goedzakken van een honden en geen heftige karakter honden. Ging prima! Veel lol en geen financiële ellende qua verzorging en dierenarts kosten want die waren voor de eigenaren. Zoek gewoon een leuke bij rijdt pony en geniet zonder zorgen

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 13:08

MARAAAA schreef:
ten eerste verveel ik me niet ik ben sirieus opzoek naar een pony en het bod is via de berichten gedaan waarbij ik dingen over me zelf heb verteld <3

Hoewel ik het topic liever links laat liggen voel ik me toch geroepen om iets te schrijven,

Lieve ts ik snap dat je heel graag een grote pony wilt. Maar je hebt twee shetlanders waar je veel mee kunt doen. De pony die je zo graag wilt hebben is ziek, heeft zeer waarschijnlijk altijd pijn en is eigenlijk beter af met geen verkoop maar uit het lijden verlossen. Een pony die je niet zou moeten willen hebben. En wandelen en vrijheidsdressuur met een pony die pijn heeft kan ook niet echt. :n

De verkoper is blij met jouw geld en blij dat hij of zij van een kapotte pony af is die anders gewoon onverkoopbaar is. Dan zit je met een pony die pijn heeft, veel heel dure dierenarts kosten gaat kosten. Je mogelijk niet eens goed kwijt kunt op het stukje grond. Je weet niet of deze samen kan staan met je twee shetlanders, en iedere dag kost een extra pony veel geld en extra tijd.

Ik zou je geld stoppen in extra lessen op de manege en met je shetlanders dingen gaan doen. Je krijgt dadelijk meer huiswerk, meer werk voor school. Hoewel je graag wilt gebruik je verstand en houdt het bij je twee kleine ponys en koop er geen bij. Voor dat geld koop je alleen afval van anderen, :n

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 13:51

MARAAAA schreef:
thanks mika laat mij lekker door dromen en bemoei je met je eigen zaken ik heb genoeg evaring! hebben jullie me ooit zien rijden? dacht het al doei!

Waarom open je dan een draadje op een forum?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 14:02

MARAAAA schreef:

Een bod uitgebracht...12 jaar was je toch!? :')

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 14:17

DuoPenotti schreef:

Kan ook per pb bericht.

Zoals ik aangaf heb toen ik een paard te koop had zo vaak penny biedingen gehad. Per pb.
Maar een fatsoenlijke eigenaar doet daar niks mee, sterker nog, kan er niet eens wat mee want je mag geen pony verkopen aan een minderjarige.

Nee, maar dat suggereer ik toch ook nergens?

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 14:18

MARAAAA schreef:
thanks mika laat mij lekker door dromen en bemoei je met je eigen zaken ik heb genoeg evaring! hebben jullie me ooit zien rijden? dacht het al doei!

Je hebt genoeg ervaring zeg je, ook met probleempaarden. Maar een shetlander met "gedragsproblemen" wilde je tot voor kort nog in laten slapen?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 14:22

Dreamboy schreef:
DuoPenotti schreef:

Kan ook per pb bericht.

Nee, maar dat suggereer ik toch ook nergens?

Je zegt letterlijk er is helemaal geen bod gedaan.
Dat kun je niet weten of het is je eigen pony of je hebt de eigenaar gesproken.

Dreamboy schreef:
MARAAAA schreef:

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 14:24

Duo Penotti, als je kijkt op MP zie je dat er geen bod is gedaan. Maar zoals later gezegd werd kan dat natuurlijk wel via een privebericht gedaan zijn. Foutje van mij dus. Ik zag net pas dat je die vraag stelde aan mij, had daar blijkbaar overheen gelezen dus vond het wel zo netjes om nog even te reageren. Neem me vooral niet kwalijk.
Laatst bijgewerkt door Dreamboy op 13-04-25 14:28, in het totaal 2 keer bewerkt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 14:25

Ik heb het toch ook al over pb?

Snap daarom niet dat je mij nog quote met je opmerking erbij...
Dan had je ook kunnen zeggen dat zou kunnen. Zoals bij een ander bericht.

Maar het zal wel :)

Zie nu je Edit pas.
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 13-04-25 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 14:27

DuoPenotti schreef:
Ik heb het toch ook al over pb?

Snap daarom niet dat je mij nog quote met je opmerking erbij...

Maar het zal wel :)

Ja sorry hoor! Ik dacht dat je bedoelde dat ik jou per pb kon laten weten of ik de verkoper kende. Ik ben duidelijk niet helemaal helder vandaag.