Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Marigold schreef:@verootjoo: ik begrijp juist wel waarom onze ouders vroeger geen doodsangsten hebben uitgestaan: ze waren er niet bij, en er niet van op de hoogte. Iedereen was om half zes weer thuis voor het eten, en verder…. Geen internet geen mobieltjes, en al helemaal geen vader of moeder die mee ging.
Nou is acht wel jong maar ik denk dat ik vanaf mn 10e ofzo toch wel al alleen de hort op ging hoor, naar verzorgpony’s etc. Het platteland was ook gelijk om de hoek.
Met vallen en opstaan wel veel geleerd.
Ik vind dat zelf wel een vrij groot contrast ten overstaande de angsten die TS nu uitstaat. Het is denk ik goed om de veiligheid van je kind in de gaten te houden. Maar gaandeweg ze groter worden zijn ze ook wat vrijheid nodig en de ruimte te leren van eigen fouten.
Daarbij denk ik uit het hele verhaal op te kunnen maken dat het waardevol zou zijn voor TS en dochter om meer te verdiepen in het dier ‘paard’ zodat je het goed gaat begrijpen en lezen. Rijden hoort m.i pas daarna te komen en niet op de eerste plaats te staan. (Maargoed dat is slechts mijn zienswijze).
(gelukkig maar, haha)
al dachten wij er natuurlijk anders over.
. En lag ze in eens op de grond om te rollen toen ik onderweg was naar de nakeuring.
. Die probeerde ook altijd te eten als t kon. Geweldig lief ding, maar gaf je haar 1 vinger dan pakte ze je hele hand en probeerde ze je uit.Marigold schreef:@verootjoo: ik begrijp juist wel waarom onze ouders vroeger geen doodsangsten hebben uitgestaan: ze waren er niet bij, en er niet van op de hoogte. Iedereen was om half zes weer thuis voor het eten, en verder…. Geen internet geen mobieltjes, en al helemaal geen vader of moeder die mee ging.
Nou is acht wel jong maar ik denk dat ik vanaf mn 10e ofzo toch wel al alleen de hort op ging hoor, naar verzorgpony’s etc. Het platteland was ook gelijk om de hoek.
Met vallen en opstaan wel veel geleerd.
Dennis schreef:Deze pony doet het op eigen wijze, zoals alle shetten doen. Hij maakt gebruik van de mogelijkheden die hij krijgt, en 26 jaar is een lange tijd om ruime ervaring in het vinden van (on)mogelijkheden.
knip