Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
henshem schreef:Hij heeft nu zweren. Dus het gaat niet om een voorgeschiedenis van zweren.
pateeke schreef:pol013 schreef:Ts: dat wroeten in het verleden heeft niet zo heel veel zin vrees ik. Ik lees gaan heel gekke dingen waarom deze pony weg gegaan is bij de vorige eigenaar. Te klein/zelf geen mogelijkheden door een gebroken voet om er extra werk in te steken zijn geen zaken waar je echt meer verder geholpen bent.
Dat terug kijken gaat niet ongedaan maken dat je nu moet bekijken of je het ziet zitten om aan de slag te gaan met deze pony.
Waar het denk ik om gaat is niet zozeer dat het een "vreemde" / "verkeerde" reden is volgens TS, maar eerder dat er aanvankelijk een andere reden gegeven werd voor verkoop dan de vorige eigenaar nu geeft.
Het verhaal is ook anders. Als jij denkt: ik koop een topbrave 3,5 jarige die alleen helaas te klein is voor de verkoper in kwestie, dan stap je er helemaal anders in dan wanneer je weet dat het gaat om een pony die angstig is, defensief kan reageren, begeleiding etc nodig heeft en weggaat omdat de verkoper dat om één of andere reden niet kan bieden aan het dier.
BloemBloem schreef:Sinterklaas bestaat helaas ook niet ..... Je kan niemand op zijn of haar mooie bruin/blauwe ogen
geloven
pol013 schreef:Maar ze heeft nu contact met de eigenaar van vóór de verkoper waar ze hem zelf van gekocht heeft. Dus dat ze daar nu 2 kanten (mogelijk van gewoon hetzelfde verhaal) van hoort doet er niet zo veel toe.
Daarbij is de pony blijkbaar ook een hele tijd best braaf geweest dus nóg minder relevant.
BloemBloem schreef:Pateeke, maar dan komen we toch terug bij een cliché die helaas vaak waarheid is, groen en groen is bont en blauw![]()
Mijn eigen dochter is 13, kan een aardig stukje sturen, maar ik zou nooit een 3,5 jarige voor haar kopen.
TS, mijn woorden zijn wellicht hard, zo bedoel ik ze overigens niet, maar ik denk oprecht dat je er beter aan doet haar een fijn doorgereden beestje te gunnen. Sterkte met alles.
Veluwse80 schreef:BloemBloem schreef:Pateeke, maar dan komen we toch terug bij een cliché die helaas vaak waarheid is, groen en groen is bont en blauw![]()
Mijn eigen dochter is 13, kan een aardig stukje sturen, maar ik zou nooit een 3,5 jarige voor haar kopen.
TS, mijn woorden zijn wellicht hard, zo bedoel ik ze overigens niet, maar ik denk oprecht dat je er beter aan doet haar een fijn doorgereden beestje te gunnen. Sterkte met alles.
Maar onder het zadel is helemaal het probleem niet. De pony was echt blanco en ze kan er nu zeker een B mee starten als ze zou willen.
Heeft ze helemaal zelf gedaan.
Keldeo schreef:Ik heb inmiddels het hele topic gelezen en weinig meer toe te voegen behalve dat ik een plek in de buurt van Harderwijk weet waar hij in de groep zou kunnen of als het niet gaat een individuele uitloop stal met paddock zou kunnen krijgen, afhankelijk wat voor hem past kan je ook kiezen voor overdag groep en in de avond eigen stal + paddock (direct naast andere paarden waar hij contact mee kan hebben).
Veluwse80 schreef:mce schreef:TS, hoop oprecht dat je daar een plekje vind en het alles ten goede komt.
We gaan er in elk geval wel voor. Dankjewel. We zijn op zoek naar andere stal. Mijn dochter wil ook geen andere pony. Ze wil echt groeien met hem. Ik vind haar cool en dapper en ik ga er in mee
Keldeo schreef:Ik heb inmiddels het hele topic gelezen en weinig meer toe te voegen behalve dat ik een plek in de buurt van Harderwijk weet waar hij in de groep zou kunnen of als het niet gaat een individuele uitloop stal met paddock zou kunnen krijgen, afhankelijk wat voor hem past kan je ook kiezen voor overdag groep en in de avond eigen stal + paddock (direct naast andere paarden waar hij contact mee kan hebben).