Blijven hangen in stijgbeugels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pluisje88

Re: Blijven hangen in stijgbeugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 17:41

Ik heb meerdere beugels gehad waaronder de quick out, de versie met de elastieken en ik rij toch het liefst met m’n bow balance. Toch zit me dat blijven hangen toch niet helemaal lekker. Ik heb n.a.v. dit topic gisteren die clips besteld die hier genoemd worden. Moest toch een deken bestellen bij Agradi dus heb ze meteen meebesteld. Ik ben benieuwd of het werkt.

vierspan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 18:51

Ik heb naast de Lavarone beugels overigens altijd de clipjes van het zadel, waar de stijgbeugelriem in hangt, altijd open zodat er nog een kans is dat de hele riem los schiet van het zadel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 10:08

Ja en dan kan je weer hebben dat als paard een keer steigert, je springt of een flinke heuvel klimt....je stijgbeugelriem er uit glijdt. Ook niet iets waar je nou per-sé heel vrolijk van wordt :=

Maar als je dat risico klein acht dan is het zeker verstandig om dat palletje open te zetten of in ieder geval regelmatig te testen :j Want het wil ook wel eens vast gaan zitten.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 10:11

Ik heb mijn clipjes altijd open maar ik vertrouw er niet op dat dat ook maar iets gaat doen qua veiligheid. Zeker als er druk naar beneden is gaat die riem er niet zomaar uitglijden. Gaat erg stroef

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 18:55

Ik voelde me altijd helemaal veilig met mijn veiligheidsbeugels, maar na het zien van dit filmpje vraag ik me af of het de naam veiligheidsbeugel nog wel mag dragen? Je blijft alsnog aan de beugel hangen. Eén van mijn ergste nachtmerries.

Roodvos schreef:
pmarena schreef:

Ik heb ooit (op YouTube?) een filmpje gezien met onderzoek naar veiligheidsbeugels. Het werd gepost in een topic hier op Bokt over veiligheidsbeugels. Er werden diverse beugels getest mbv een rodeo stier ("kleine val" waaronder ook de swiss clips. In het hele rijtje waren die swiss clips toen de enige die los kwamen.

Ik kan het bewuste filmpje niet terug vinden, maar hier een soortgelijke test:
[ Video ]

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 15:31

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 15:59

:j Wow in de reacties staat letterlijk dit:

"Accavallo geeft wel aan dat het geen veiligheidsbeugels zijn en niet verkocht mogen worden als veiligheidsbeugels"

Op de officiële site staat ook nergens "safety stirrup" vermeld.

Hier ook altijd beugelriemhaken open maar ik denk nie dat het echt werkt. Heb bij elk zadel al moeite beugelriemen eromheen of er vanaf te krijgen.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 17:15

Dan weet je ook gelijk bij wie je niet moet zijn als bedrijf. Ipv foto's te vragen, verhaal in detail over wat er is gebeurd. Zodat ze hun volgende product nog beter kunnen maken. Inovatie ofzo heet dat. Juist je handen er vanaf trekken showt alleen maar dat het hun niet om onze veiligheid en levens gaat.

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 17:18

Herkenbaar probleem met deze beugels. Ik ben daarom overgestapt naar Ophena. In de afgelopen 4 jaar nog geen dag spijt van gehad

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 20:16

Whoef die laars :oo