Goede les te halen
Ik persoonlijk vind dat niet via tekst uit te leggen.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sentir schreef:DuoPenotti schreef:Een hele fijne update
En neem ook het rechtrichten mee.
Ze heeft zich nu verkeerd gecompenseerd dus haar nu recht krijgen is extra belangrijk.
Gaat enorm dom klinken.maar hoe doe je dat
Kinke schreef:ik heb dan weer zo m'n bedenkingen bij een veearts die zegt dat een paard 'lomp' is als ze haar evenwicht niet kan bewaren in een trailer.
Wat voor oefeningen doe je dan zoal in een les?
Kinke schreef:ik heb dan weer zo m'n bedenkingen bij een veearts die zegt dat een paard 'lomp' is als ze haar evenwicht niet kan bewaren in een trailer.
Popstra schreef:Reining rijden als je paard daar zo een pijn heeft zou ik voorlopig niet doen als ik jou was. Zeker niet als ze nog op ontstekings remmers staat.
Je bent nog geen gevorderde ruiter en stops zijn dan killing voor het paard als de ruiter op de rug deze nog niet goed kan uit zitten ( lees; butsen) en als een bodem daarvoor niet geschikt zou zijn. Ook niet vanuit een hand galopje!
Dat zou echt niet eerlijk zijn voor je paard.
Rizette schreef:Kinke schreef:ik heb dan weer zo m'n bedenkingen bij een veearts die zegt dat een paard 'lomp' is als ze haar evenwicht niet kan bewaren in een trailer.
Ik ook die heeft het meest voor de hand liggende van een paard in een tweepaardstrailer niet genoemd. Ws gewoon geen verstand van paarden vervoeren.
Sentir schreef:Dus ik zou haar ook nooit met 2 kunnen vervoeren? Omdat ze de plaats nodig heeft?
En aangezien ze dus idd spierpijn heeft, zou het helpen om in de winter een deken op te leggen om die spieren warm te houden? Opzich heeft ze geen deken nodig in de winter, maar vroeg me dat af omdat ik soms oude paarden zie die toch stijver in de winter dan zomer.
En ik weet dat solarium wel gebruikt worden en goed zijn naar die hebben we hier niet. Maar er bestaan wel van die infrarood dekens (eerder rug pads) alleen denk ik wel dat een solarium beter is aangezien dit lampen zijn?
Celebi schreef:Oefening baart kunst natuurlijk. Kleine stapjes. Sommige paarden vinden een tweepaards trailer inderdaad erg oncomfortabel of proberen hun buurman het licht uit de ogen te slaan en dat is wel gewoon lastig. Maar het meeste valt natuurlijk wel te oefenen en trainen. Het stukje balans houden en kracht hebben in de juiste spieren voor in de bochten valt te trainen. Maar mocht je paard inderdaad nu veel last hebben van iets waardoor die balans lastiger is kan dat ook meespelen.
Sentir schreef:Dus ik zou haar ook nooit met 2 kunnen vervoeren? Omdat ze de plaats nodig heeft?
En aangezien ze dus idd spierpijn heeft, zou het helpen om in de winter een deken op te leggen om die spieren warm te houden? Opzich heeft ze geen deken nodig in de winter, maar vroeg me dat af omdat ik soms oude paarden zie die toch stijver in de winter dan zomer.
En ik weet dat solarium wel gebruikt worden en goed zijn naar die hebben we hier niet. Maar er bestaan wel van die infrarood dekens (eerder rug pads) alleen denk ik wel dat een solarium beter is aangezien dit lampen zijn?
Little_Gift schreef:Een dierenarts die aanraadt om op ontstekingsremmers meer te gaan rijden?
Terwijl je de dierenarts net liet komen omdat het paard pijn toont?
Echt bijzonder gek...
Elisa2 schreef:Als het echt in de spieren/ fascia zit onder het zadel dan zou ik toch echt met klem willen aanraden om dit eerst los te laten maken voordat je gaat trainen en rechtrichten wat ze misschien wel helemaal niet kan als ze zo vast zit!