Her is nu 1 week sinds gekapt geweest trouwens.
Morgen ga ik zowiezo nog eens passen om zeker te zijn.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
MarjanB schreef:Ik twijfel of dit zo is ??.. Als je bijvoorbeeld een zooltje er in stopt dan wordt ie eigenlijk een halve maat kleiner omdat de voet hoger in de schoen komt.
DubbelFun schreef:MarjanB schreef:Ik twijfel of dit zo is ??.. Als je bijvoorbeeld een zooltje er in stopt dan wordt ie eigenlijk een halve maat kleiner omdat de voet hoger in de schoen komt.
De voet komt idd hoger in de schoen, maar wordt niet langer. Hooguit dat ie van boven iets strakker komt te zitten.
Overigens kan ik de foto's in die link niet openen, moet me aanmelden oid.
MarjanB schreef:Zie nu je topic, zou je foto’s ook even naar ze appen. Ze denken enorm fijn mee! Als je bijvoorbeeld een zooltje er in stopt dan wordt ie eigenlijk een halve maat kleiner omdat de voet hoger in de schoen komt.
Hier scoots voor m’n fjord, na ons modder ritje vanmorgen
[ Afbeelding ]
Muronia schreef:Ik ben ook wel benieuwd of meer mensen ervaring hebben met hoof armor. Dat klinkt voor mij interessant omdat je dat 1 x per 6 (?) weken moet aanbrengen en verder niet. Ik ben rugpatient en hoeven krabben/optillen doet me behoorlijk zeer. Dus als ik niet elke keer hoefschoenen hoef aan of uit te doen zou dat wel veel schelen.
Sentir schreef:Morgen nog eens passen. Want ik denk toch dat scootboot 5 mss te krap is.
En dan de andere merken ook. Alleen die evo paste echt niet. Kreeg ik om de linkerhoef en eraf bijna niet ik heb echt moeten trekken.
Die ene volledige schoen pastte alleen vanvoor. De rest helemaal niet
Tilmar schreef:Sentir schreef:Morgen nog eens passen. Want ik denk toch dat scootboot 5 mss te krap is.
En dan de andere merken ook. Alleen die evo paste echt niet. Kreeg ik om de linkerhoef en eraf bijna niet ik heb echt moeten trekken.
Die ene volledige schoen pastte alleen vanvoor. De rest helemaal niet
Dat is wel balen..en nu? Mijn ervaring is ook dat het allemaal heel precies luistert. Het komt echt op millimeters.
Ook de hoef opmeten voor de maat is lastig. Je weet het pas als je ze echt aandoet. Er zijn maar weinig hoefschoen aanmeters, het is een hele investering om alle soorten in alle maten aan te schaffen. Dat heb je eigenlijk nodig om een goede keus te kunnen maken.
Pallatin schreef:Ik kom ook gezellig meelezen! Ik heb van de week iemand benaderd die op stal kan komen om te passen. Ik ben totaal niet bekend met hoefschoenen maar heb een paard wat zeker de eerste weken na het bekappen wat gevoelig kan lopen op het harde of eigenlijk op de losse steentjes op het harde. Ik zal ze dus alleen op buitenrit gebruiken en moet dus ook over soms modderige paden. Ik wil ze eigenlijk alleen voor de voorbenen. En hopelijk vinden we een passend stel wat makkelijk aan en uit te trekken is (ik heb last van m’n rug). Wat is de reden om ze rondom te nemen? Hoe verloopt dat inlopen? Ik heb vanmorgen foto’s gemaakt en geappt naar de hoefschoenen-dame…