Stalgeld 2025

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 14:27

Cioccolato schreef:
Ik zie het in elk topic voorbij komen dat over t financiële plaatje gaat. Vandaar.
Nogmaals; super als t goedkoop, goedkoper, goedkoopst kan. Maar het is gewoon geen weerspiegeling van de realiteit.

niet jou realiteit, wel realiteit van mij...
En zeker weten ook van de pensionstallen waar hier door sommige bokkers beweerd word dat ze noooooit uit kunnen komen....
Die gaan echt niet gek zijn om voor de giftige mensen geld erbij in te schieten hoor...

Ik zie genoeg huizen in het centrum staan met dezelfde prijzen. Of hoger...
Dat zijn dan vaak wel luxere huizen dan de onze.
Maar dat is net wat is je luxe? Dat mooie huis van binnen of is je luxe de stal en de wei? :)*

Maar als die een paard op pension hebben staan vraagt men niet, wat is je hypotheek, die moet je optellen. Want je had ook goedkoper kunnen wonen.

Pension ik ook even gedaan, 160 euro stalgeld, nee als ik elk uur ging tellen kwam ik er niet aan uit, maar als je er zelf al 3 hebt, heb je toch al werk, wat dan precies die van jezelf is of van de ander?
Ik kon daar mijn vlas en hooi kosten in die tijd ruim van betalen... En dat was mij voldoende.
Hoefde bijvoorbeeld nooit te pinnen om de vlasboer te betalen. En ook het extra bakslepen oid was betaald. Ik hoefde er geen loon uit, kon ook niet natuurlijk met te weinig paarden.

Er waren hele fijne mensen, gezellig, samen buitenrijden enz. En ja daar deed ik het voor.
Maar na ook van die giftige jaloerse mensen was ik klaar met mijn privacy opgeven.... jee wat sommige mensen kunnen opmerken.... voor nog geen 1000 in de maand dat ik nog een pensionner wil...

Wil je gemiddelde prijzen dan heb je de hele hoge zoals die van 900 maar ook lage.
En dat maakt mijn inziens een gemiddelde.
En ja kan slecht zeggen in een topic dat ik duur uitben om mensen te plezieren _O-

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 14:59

callippo schreef:
Op horse in mind kwam een interessante podcast voorbij over de kosten van een pensionstal: https://music.youtube.com/watch?v=kAjHc ... b8jZRbzc0e

Interessante maar wel enigszins wat zure podcast.

Maar ze hebben een punt. Er stoppen veel pensionhouders. Omdat het te weinig oplevert, maar ook omdat de pensiongasten (te) veel eisen. Voor mij is dat ook de reden om geen paarden in pension te willen hebben.

Dus...eigenlijk....wees vooral wel gewoon dankbaar dat je paard ergens mag staan en betaal gewoon wat dat kost.

Aan huis hebben staan lijkt absoluut goedkoper en dan kun je helemaal los op tig dekenwissels per dag. Maar dan moet je echt wel al het werk doen. Iedere dag opnieuw.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 15:06

Charaz schreef:
Euh ja als ik in een topic reageer beschrijf ik toch ook mijn situatie?

Hoe meer mensen er reageren hoe beter dat de realiteit weer geeft, wat wil je dan? Dat DP er bijschrijft dat zij een grote uitzondering is en mazzel heeft dat zij goedkoop uit is.

Toevallig dat ik deze maand ook geluk had, er kwam iemand langs die graag een aanhanger mest mee wilde nemen voor de moestuin en gisteren kwam hij vragen of het goed was als ze nog meer kwamen halen.
Super fijn natuurlijk want dan hoef ik niet te betalen voor het afvoeren ervan (of er tijd in te steken om het op een aanhanger te scheppen en te gaan wegbrengen).

Dat is het natuurlijk vaak, niet alles kost geld, maar soms wel een hoop werk.

Als ik dat doe pleeg ik een economisch delict. Ik huur dus voor vele duizenden euro's een adviesbureau in wat precies berekend hoeveel mest ik mag aanvoeren en afvoeren. Ik moet van elke afvoer aangeven waar het heen gaat.

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 16:04

Betaal nu 265 vol pension, nog niets gehoord over verhoging.

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 16:35

Wij gaan van €285,- naar €300,- volpension.
Waardeloze bak maar wel goede uitrijmogelijkheden en de paarden staat in kleine koppels in de zomer op het land en in de winter relatief lang, voor de Randstad, buiten.

horsii

Re: Stalgeld 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 16:41

Ik vind het geen gekke prijzen hoor. Ben voor twee paarden al 275 euro kwijt aan hooi.
Grote onverpakte balen.

carineken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 16:53

ik kwam van 315 en betaal nu 345, all-inclusive.

Tuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 17:01

Volpension, €45 erbij deze maand (mogelijk wordt dit nog meer), van 480 naar 525 euro.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 17:15

Ik ben wel benieuwd in welke regio's iedereen zit.
Als zullen de hogere prijzen voornamelijk in de randstad zijn vermoed ik.

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 17:27

Ik betaal voor full service gemiddeld 865 euro per paard en net geen 600 voor een normale pensionbox.
Heb nog niks van een verhoging gehoord.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 17:46

Maandagavond doet Tuig & Leer een live uitzending over de btw verhoging met een accountant. Mogelijk interessant voor sommige.

Waar ik sta gaat de stalling ook omhoog per 1 januari ivm de btw verhoging.

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 18:00

Aatrox schreef:
Ik betaal voor full service gemiddeld 865 euro per paard en net geen 600 voor een normale pensionbox.

:wow: :wow: :wow:
Wat is dan precies die full service als ik vragen mag?

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 20:47

dollyspikkel schreef:
Aatrox schreef:

:wow: :wow: :wow:
Wat is dan precies die full service als ik vragen mag?

Mesten, voeren, 2x per dag naar buiten en binnen, lessen of evt longeren of paard wordt gereden, peeskappen om en af, hoefsmid, tandarts etc. Wordt geregeld en extra zorgen die je je kan bedenken.

Ik zou rustig 3 maanden niet kunnen komen en mijn paard ik perfecte conditie kunnen terug verwachten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 20:50

Waarom heb je dan eigenlijk een paard?

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 21:45

Omdat je soms op vakantie wilt in die 20 jaar?

Niet dat ik per se behoefte zou hebben aan peeskappen en 2x ff naar buiten ipv 24/7, maar volledige verzorging terwijl je weg bent is echt goud waard.

En het kan je paard zijn reet roesten wie er nou hoefsmid en tandarts belt.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 21:50

Momenteel €330 per maand all in. Enkel op zondag zelf buiten zetten en evt stal mesten als je dat wilt.

Wordt per 1 januari waarschijnlijk €360.

Hebben alles aan huis, enkel geen binnenbaan. Daar betaal ik €140 euro per jaar voor en die zit bij ons op het terrein. Ideaal!

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 21:54

Wij gaan denk ik ook wel omhoog, maar dat is nog niet zeker. Is nu 325 halfpension (als in, ze staan 24/7 buiten, hooi wordt onbeperkt geregeld, maar we moeten wel dagelijks komen mesten en eigen voer geven. En in de zomer heb je 2 tot 3 binnen of buitenzet diensten in de maand voor het weide seizoen). Buitenbak en cirkel qua faciliteiten.

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 21:58

Maar voor mij met een fulltime baan ideaal dat ik geen afspraak hoef te maken bij de hoefsmid of erbij hoef te zijn, het gaat ook in de kleine dingen zitten.

Ik heb nog nooit zon relaxed en fijn stalleven gehad na 10 jaar alles zelf te hebben gedaan.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 22:01

Aatrox schreef:
Maar voor mij met een fulltime baan ideaal dat ik geen afspraak hoef te maken bij de hoefsmid of erbij hoef te zijn, het gaat ook in de kleine dingen zitten.

Ik heb nog nooit zon relaxed en fijn stalleven gehad na 10 jaar alles zelf te hebben gedaan.

Hoef ik ook niet op mijn stal en ook niet bij de veearts.
Er is een lijst voor de smid en daar kun je ze op zetten, dan gaan ze vanzelf mee met de paarden die in de africhting staan. Smid is er ieder 2 weken.
Veearts kun je ook laten komen en dan zorgen zij dat het in orde komt als je er niet bij kunt zijn. Ik weet dat ook niet anders bij andere stallen waar ik ooit gestaan heb.

Daar zou ik dus echt geen 800+ euro voor betalen.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 22:03

Bij ons gaat het van 345 naar 360, excl. trailerstalling (15eu). Regio Midden-NL (randje Gooi), in het bos, 24/7 buiten in loopstal (zomer halve dag op de wei), binnenbak 20x40, buitenbak (wat kleiner en mindere kwaliteit), alles inbegrepen behalve krachtvoer. Als ik om me heen kijk in onze regio mag ik echt in mijn handjes knijpen met deze stal. De paarden hebben het er super en ik ook.

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 22:24

En ik denk dat jullie het stukje lessen vergeten om te rekenen :-).

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 22:28

Aatrox schreef:
En ik denk dat jullie het stukje lessen vergeten om te rekenen :-).

Dat is toch geen stalgeld?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 22:35

Dat zit wel bij Aatrox bij het stalgeld in begrijp ik

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 22:47

Ik betaal nu 335 en 10 euro er bij voor de trailer. Is ook all in, dus voeren mesten en buiten/binnen zetten. Regio Randstad, Groene Hart

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 23:36

Fly_high schreef:
Omdat je soms op vakantie wilt in die 20 jaar?

Niet dat ik per se behoefte zou hebben aan peeskappen en 2x ff naar buiten ipv 24/7, maar volledige verzorging terwijl je weg bent is echt goud waard.

En het kan je paard zijn reet roesten wie er nou hoefsmid en tandarts belt.

Ja maar ik begrijp dat het meer ‘continu’ is bij Aatrox niet om op vakantie te gaan?
Heb hier ook eentje staan van een vriendin. Die staat ‘tegen onkosten’. Als ze op vakantie gaat moet die zich ook niet druk maken…. Maar dit klinkt als een constante regeling?

Ik ben oprecht nieuwsgierig hoe dit dan werkt voor die persoon. Rijd je dan bv als je tijd hebt en stuur je dan gewoon even bv?