Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
nevica schreef:Gizeppie schreef:Ik snap dat je hier over nadenkt. En ik snap dat je baalt dat je een paard niet kan inzetten, zoals je dat zou willen. Echter heeft dit paard zich waarschijnlijk jaren voor jou als baas ingezet..
Ik heb hetzelfde, paard met artrose/niet inzetbaar meer voor mijn doelen (alleen nog stap/draf ritjes rechtuit). Ik sta op een super de luxe stal en geef bakken met geld uit in de maand aan een paard die ik niet meer inzet zoals ik dat zou willen, maar te koop zetten no way. Zo n paard komt nooit goed terecht. Mijn paard heeft zich jaren ingezet voor mij, dan neem ik ook mijn verantwoordelijkheid om ook die laatste jaren goed voor hem te zorgen. Dat heeft hij verdiend.
Je zou eventueel zelf naar een bijrijdpaard kunnen kijken. Dit heb ik ook gedaan. Ik rijd nu 2 paarden, waarbii ik wel mijn doelen kan nastreven. Ondertussen geniet mijn lieve pensionado van een seniorenritje.
Wat een super beslissing en oplossing zo zeg!
Dorine92 schreef:SjonnieZ schreef:TS je krijgt deze reacties omdat een paard met deze problemen verkopen niet het beste voor dat paard is.
TS krijgt deze reacties omdat mensen na 1 woordje gelezen te hebben, meteen een waas voor hun ogen krijgen, zelf allerlei conclusies trekken die helemaal niet aan de orde zijn, en dan gaan lopen inhakken op de TS met allerlei theorieën en preken die helemaal niet relevant zijn omdat TS hele andere plannen heeft
Fly_high schreef:Denk dat Dorine ons allemaal mag inlichten hoezo een "paard verkopen of niet?" topic met TS die best letterlijk schrijft over het verkopen of anders afstand doen van haar paard toch een hele andere betekenis hoort te hebben
office schreef:Met jou eens ..of het argument dat het paard niet gelukkig is als hij niet meer getraind kan worden en dan beter dood kan zijn.
Alsof je zelf liever dood zou zijn als werkeloos …
L_Ruiter schreef:Achterom schreef:Nu ga ik even heel hard zijn: het is niet ingewikkeld, het is heel simpel. Jij wilt hem niet meer, hebt er geen zin meer in. Wilt er geen tijd meer voor maken.
Dat is helemaal niet erg, dat kan gebeuren. Maar is niet ingewikkeld.
Je kan zeggen wat je wil, maar zo simpel is het zeer zeker niet. Bedankt voor je reactie, die niet van toegevoegde waarde is.
office schreef:Met jou eens ..of het argument dat het paard niet gelukkig is als hij niet meer getraind kan worden en dan beter dood kan zijn.
Ibbel schreef:Fly_high schreef:Denk dat Dorine ons allemaal mag inlichten hoezo een "paard verkopen of niet?" topic met TS die best letterlijk schrijft over het verkopen of anders afstand doen van haar paard toch een hele andere betekenis hoort te hebben
Misschien omdat TS ergens op pagina 2 allang heeft geconcludeerd dat de in de titel gestelde vraag niet met 'verkopen' maar met 'of niet' wordt beantwoord, en dat ze nu aan het kijken is naar een goede 24/7 buiten pensioenplek, al dan niet in Frankrijk?
Iedereen lijkt te stoppen met lezen bij de titel en de OP.