Boom of boomloos

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 22:01

Hm ik heb best wat Barefoot zadels gehad/getest en ze lagen gewoon allemaal goed. :)

Het is natuurlijk wel de vraag of jij ze ook fijn vind. Je hebt nu natuurlijk een zadel wat al lekker zacht en ingereden is en uit ervaring weet ik dat die toch veel fijner zijn dan een hagel nieuwe. :)

Heb je je andere zadel al verkocht?

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 22:05

Ik heb jarenlang met een western Barefoot gereden en die bleef over het algemeen prima liggen, behalve de eerste keer. Ik heb er 1 met vps erin, dat loopt een beetje rond. Ik had daaronder een pad met inlages, die liepen ook een beetje rond, maar dan de andere kant op. Voeg dat op een pony die ook een beetje rond was (weer de andere kant op) en schoftloos, en het geheel had geen grip dus schoof het zadel naar beneden bij mijn eerste galopje.
(Voor het beeld: in 45 graden op de zijkant van de buik, dus geen redden meer aan. Ik kon alleen nog verder naar beneden. :D). Mijn brave pony voelde dat het niet goed ging en stopte, zodat ik verder naar beneden kon glijden en op mijn pootjes terecht kwam.

Moraal van het verhaal: een Barefoot westernzadel is prima en kan prima blijven liggen, maar dan moet je wel aandacht besteden aan de juiste pad. Ik heb met die Barefoot jaren met een Reinsmanpad eronder gereden, dat lag als een huis.

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-24 22:42

Petrichor schreef:
Hm ik heb best wat Barefoot zadels gehad/getest en ze lagen gewoon allemaal goed. :)

Het is natuurlijk wel de vraag of jij ze ook fijn vind. Je hebt nu natuurlijk een zadel wat al lekker zacht en ingereden is en uit ervaring weet ik dat die toch veel fijner zijn dan een hagel nieuwe. :)

Heb je je andere zadel al verkocht?

Nee het ander zadel is nog niet verkocht.

Het zou weer een 2dehandse zijn. Daar heb ik tot nu toe minder problemen mee dan een nieuwe te kopen :))

pmarena

Re: Boom of boomloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 07:59

Wat fijn dat het Barefootje zo goed bevalt +:)+

Tja je weet het alleen als je het probeert :)

Overigens bedoel je nou dat de beugelophanging los kwam...? Dat kan ik me nauwelijks voorstellen joh, die zit echt zo belachelijk stevig vast - als alles goed zit. Het is al bijna niet te doen om hem te verwisselen :=

Oef Maflinger..... :(:) Gelukkig braaf paard. Nieuw zadel is altijd even tricky, van elk merk. Altijd beter even rustig aan de boel een beetje inrijden. Het moet toch allemaal nog een beetje inzakken, inklinken, er goed omheen gaan zitten.

Maflinger_S

Re: Boom of boomloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 09:47

@pmarena: het was geen nieuw zadel … ja, voor mij wel. En inderdaad, de pony was heel braaf.

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-24 14:11

Yep die beugel ophanging kwam los. Maar dat kwam denk ik omdat ik bleef steken in de beugels en eigenlijk in de nek van mn paard vloog. Maar voor de rest bleef het goed zitten hoor :o