Koukleumen te paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

salamaleque

Re: Koukleumen te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 10:21

Ik heb verschillende jassen en een rijrok van Uhip. Een lange regenjas met daarin een losse wollen lange liner. En een donsachtige korte jas met bijpassende rijrok. Wel opletten dat niet alle jassen even waterdicht zijn, dat staat wel goed op de site vermeld. Ook te koop bij Atorka (niet de hele collectie).

Ik ben nog wel op zoek naar een warme soepel zittende rijbroek of legging ZONDER grip. Ik vind een winterlegging onder een gewone rijbroek nooit zo’n succes.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 10:34

Naar aanleiding van de tips in dit topic heb ik zitten kijken naar grotere laarzen.. helaas heb ik al maat 42, en 44 in een damesmodel is schaars en duur.
Maar ik heb nu dunne thermosokken gekocht om te proberen. mss is dat iets. want omg.. die koude voeten.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 10:49

De mountain horse snowy river lace gaan tot en met maat 46 :).

lletam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 10:51

Gaat zo'n extra lange rijrok niet enorm flapperen of zit dat ook met een staart bandje oid vast?
Ik zoek iets wat mij/ons een beetje droog houdt juist ook bij trainen in de bak.
https://www.loesdau.com/nl/black-forest ... ABEALw_wcB

Die eerder genoemde covaliero lijkt me ook wel wat, dan blijft ik iig enigszins droog ;)

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 10:55

lletam schreef:
Gaat zo'n extra lange rijrok niet enorm flapperen of zit dat ook met een staart bandje oid vast?
Ik zoek iets wat mij/ons een beetje droog houdt juist ook bij trainen in de bak.
https://www.loesdau.com/nl/black-forest ... ABEALw_wcB

Die eerder genoemde covaliero lijkt me ook wel wat, dan blijft ik iig enigszins droog ;)

Hangt ervan af, die van covaliero hebben denk ik zo ´n bandje. Die die ik zelf gemaakt heb flappert voorlopig niet omdat die heel zwaar is

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 11:00

Er zit inderdaad een bandje onder je voeten wat het geheel goed vast houdt. Plus het is een rok die voor en achter korter is waardoor deze niet over je paard komt te liggen. Daardoor klappert het ook nauwelijks. Mijn grote rok van wolmix is net te licht en die klappert wel een beetje als er flinke wind staat. Maar goed met zoveel wind rijden in de polder hier is toch niet perse aangenaam dus daar had ik me bij neergelegd. En dan kan ik altijd nog die Covalliero pakken.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 08:01

Ineke2 schreef:
lletam schreef:

Dus de rijrok an sich is niet waterdicht? Ik heb met rijden liefst een korte jas en dan evt de rijrok om de benen droog te houden.
Opwaaien is dus niet aan de orde, da's prettig.

Heerlijk hoor nu een binnenbak!

Hij is waterafstotend, een flinke bui kan die hebben. Dat maakt dat hij wel ademt en je minder snel gaat zweten. Echt waterdichte kleding ademt niet en dan wordt je alsnog nat van je eigen zweet.

En ik neem aan dat je hem ook nog extra met wolvet kunt vetten net zoals met wollen luieroverbroekjes om ze water dichter te maken.

lletam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 17:00

Ik twijfel nog tussen het korte model ( a la covalliero) of een lange (loesdau, elt). Wat te doen?!

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 17:28

Als het onder de 5 graden is zweer ik bij deze rijbroek:

https://www.horze.nl/dames-thermo-rijbr ... 36058.html

Heerlijk warm, en rijdt ook heerlijk. Het is een soort skibroek, maar valt niet lomp of groot. Gevoerde laarzen er bij, skijack, en uren het bos in. Heeft ook siliconen aan de binnenkant, zit echt lekker om mee te rijden.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 20:45

lletam schreef:
Ik twijfel nog tussen het korte model ( a la covalliero) of een lange (loesdau, elt). Wat te doen?!

Die ELT en Covalliero zijn vrijwel identiek toch? Allebei lange modellen alleen niet volledig rond waardoor ze niet over je paard maar vooral over je benen vallen.

lletam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 16:24

Die elt vertekend dan misschien een beetje op de foto inderdaad en houdt vooral de ruiter droog. De loesdau valt wel helemaal over de achterhand. Maar ik kan me zo voorstellen dat dat niet zo prettig is voor je paard?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 16:29

Dat ligt aan je paard en ook zijn vacht.
Mijn huidige paard heeft nauwelijks wintervacht, daar waar je bij mijn andere paarden je hand kon verstoppen in de vacht.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-24 14:23

Heeft iemand tips voor een fijne thermolegging?
Ik wil het liefst merinowol want dat schijnt toch echt beste te zijn maar wat ik nu voorbij zie komen is > 50€ , of die van de Decathlon maar die heeft erg slechte reviews.

Moet dus onder een (rij) broek kunnen.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 18:45

Ik vind die van Icebreaker heel fijn. <3 Ik draag ze nooit onder een rijbroek, maar wel onder mijn rijoverall.

Ik wil iig met Black Friday weer een paar shirtjes kopen van Icebreaker.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 18:49

Nyaleti schreef:
Ik wil het liefst merinowol want dat schijnt toch echt beste te zijn maar wat ik nu voorbij zie komen is > 50€ , of die van de Decathlon maar die heeft erg slechte reviews.

Even op vinted kijken? Ik doe een ski thermolegging eronder.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 19:40

Ik gebruik wel echt thermoleggings van een ruitersportmerk onder rijbroeken. Gewone skileggings werken voor mij niet vanwege de naden. Maar die zijn geen merinowol helaas, maar ik vind degene die ik heb geweldig. Bij Hypostore vandaan. Draag ze in de winter elke dag, ook onder normale kleding dus heb er een aantal :')

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 19:44

Ik heb meerdere zonder naden! Die zijn er zeker wel. Die van hypostore vind ik niet warm.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 19:46

Ik heb de teddy winter rijlegging van ZacZess, super qlekker warm!
Vanaf 6 oktober, morgen dus, met 15 % korting met de code zilver15

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 19:47

Ik heb ze onder winterrijbroeken aan := dus speel wel vals en de mijne zijn warmer als de skileggings die ik heb. Maar ik ga vinted afspeuren want heb echt zonder naden nodig. Dank je voor de tip!

(Binnenbak is ook geïsoleerd hier en heb hele lange dikke jas die er buiten overheen zit :') )

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 21:14

Nyaleti schreef:

Ik draag zelf heel graag de thermowave merino xtreme.

https://sportbay.nl/nl/pr/ThermobroekDa ... treme/1332

Heb ook die van Decathlon, icebreaker en aclima maar vind de thermowave tot nu toe het fijnste. Het shirt ervan is ook heerlijk (ik heb ze met rits maar die is nu uitverkocht)

https://sportbay.nl/nl/pr/Thermokleding ... ames-/1359

Sportbay heeft ze vaak spotgoedkoop.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 17:43

Nyaleti schreef:

Ik had altijd die van de action. Maar sinds 2 jaar hebben ze het model veranderd, waardoor ik zelf met een maat 4x groter er niet meer in pas. Dus ben ook op zoek. Heb jij al wat gevonden

Ik ben niet opzoek naar wol, dat kriebelt mij echt te veel :') iets ket fleece is goed

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 18:36

blokfluit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 18:50

De Muckboorts arctic tegen koude voeten.

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 19:49

Meestal bevries ik gewoon op paard omdat ik het warm heb tijdens het poetsen en alles dan uit laat.

Maar ik had de thermo handschoenen van Epplejeck die zn werk deden. Alleen maar 1 winter kunnen gebruiken ze vallen nu uiteen :')

Voor de rest gewoon lekker dikke trui, winter jas aan, dikke sokken of die winter rij botten.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 19:51

Cchanny schreef:
Nyaleti schreef:

Ik had altijd die van de action. Maar sinds 2 jaar hebben ze het model veranderd, waardoor ik zelf met een maat 4x groter er niet meer in pas. Dus ben ook op zoek. Heb jij al wat gevonden

Ik ben niet opzoek naar wol, dat kriebelt mij echt te veel :') iets ket fleece is goed

Ik heb er 1 van hypostore. Voordeel daarvan boven die van de action is geen vervelende naden waar he met rijden last van hebt. En nog veel fijner qua materiaal en warmte