Situatie met stalhouder

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamboy

Re: Situatie met stalhouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 14:09

Misschien stel ik een vraag die je al beantwoord hebt, sorry daarvoor, maar dan heb ik er vast over heen gelezen. Je hebt nog een paard toch? Staat die op dezelfde locatie? Kunnen die dan niet samen op stal?

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 19:08

Is het geen mogelijkheid dat je paard een klein afgezet stuk van de wei krijgt,dan kan ze iig zich niet compleet over de flos rennen en ziet ze toch haar maatjes nog.
Of zou ze alsnog in paniek door de draad schieten?
Wat vervelend zeg.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 19:13

Chicken01 schreef:
Ladygiroc schreef:
Daar wordt niet op ingegaan.

Sommige mensen hebben werk waardoor ze niet 24/7 kunnen reageren, sorry daarvoor

Er wordt van begin van dit topic al gevraagd wat je stalhouder zei op de vraag waarom je paard alleen binnen stond.
Dus heeft niks met werk te maken en juist die stalhouder is de enige die in deze casus de oplossing bied.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 19:45

Eh, het begin van het topic was gisteravond en niet vorige week ofzo? Ze zegt vandaag om 2 uur dat ze hem vandaag wel heeft gesproken.

Die tijdlijn is helemaal niet zo gek als het gisteren is gebeurd, ze even ging ventileren en het vandaag heeft besproken?

Chicken01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-24 06:30

Citaat:
Eh, het begin van het topic was gisteravond en niet vorige week ofzo? Ze zegt vandaag om 2 uur dat ze hem vandaag wel heeft gesproken.

Die tijdlijn is helemaal niet zo gek als het gisteren is gebeurd, ze even ging ventileren en het vandaag heeft besproken?

Klopt, dat is de tijdlijn.
Het is niet zo dat zowel de stalhouder als ik de hele dag in de stallen rond hangen.
We hebben ook allebei een baan, huis/gezin etc.
Dus sinds ook dagen dat we elkaar niet treffen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 06:57

Chicken01 schreef:
c_alsemgeest schreef:
Maar heb je gevraagd waarom hij haar alleen binnen heeft gezet?
Die vraag is hier al een paar keer gesteld.
Want waarschijnlijk is het gewoon een stukje miscommunicatie.

Dat heb ik gepost, hij was er op dat moment niet.
Dat heb ik dus vandaag gevraagd.
Zijn antwoord: ze staat heel rustig, kan best.

Nou, dat is teleurstellend, als jij zelf dikke paniek ziet... -O-

Wat nu....?

Zo'n verschil in inzicht zou voor mij reden genoeg zijn om op zoek te gaan naar andere stalling.
Tenzij het verder een goed gesprek was met een goede afspraak dat paard-niet-alleen het belangrijkste is, en ze al snel weer in de nachten naar binnen zullen gaan....?

(zelf zou ik geen paard meer opgesloten op stal willen, maar daar gaat het niet om verder)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 12:45

Soms is het ook echt zo hé, dat ik iets doe met een paard: niks aan de hand. Eigenaar is er: paard over de zeik. Geen idee of dat hier zo is, maar ik maak het echt mee :o

Dat gezegd hebbende, voor mij is het belangrijkste: vertrouwen. Vertrouwen in elkaar, dat zowel pensionstalhouder als eigenaar het beste willen voor een paard. Ik schat ook wel eens iets verkeerd in, het is fijn als je dan nog voelt dat een klant dat vertrouwen heeft. Ik denk dat eigenlijk niet meer te lezen TS? Ik denk dat het dan echt het moment is om op zoek te gaan naar een andere stal :o

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 12:59

Maar dat is het hem: als TS inderdaad een paar keer heeft aangegeven dat ze het dier echt niet alleen op stal wil (wat helemaal zo vreemd niet is) dan is het wel vervelend als je het toch alleen op stal aantreft, helemaal als het dan ook zeiknat van de stress is, precies waarom je het niet wilde.....

Ik kan me overigens ook goed voorstellen dat het wellicht niet zo handig was met die vraag op dat bord van welke paarden er nog buiten mochten blijven.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 13:06

Ja, eens. Enerzijds: je moet als stalhouder gewoon nakomen wat je afspreekt.

Anderzijds: ik app wel eens iemand in de ochtend met: ik heb hem binnen gehouden/ gezet want:

Nouja, verzin van alles. Soms spreek je A af, maar blijkt A in de praktijk niet het beste voor het paard. Dan voel ik graag het vertrouwen om B te doen.

Maargoed, in 9 van de 10 gevallen app ik dat. En ik pas ook niet het grote management aan zonder termijn vooraf, want als paarden niet bij je stalbeleid passen is dat voor niemand leuk :o

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 20:29

Ts heb je nog een update voor ons?