Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Popstra schreef:Een paard kan ook brutaler worden bij een nieuwe eigenaar omdat deze niet genoeg overwicht toont waar vorige eigenaren of ruiters strenger waren. Dat hoeft niet door meer voer en beter in het vel te komen..
Marigold schreef:Ik vind het een mooi en aansprekend paard.
Alleen verwacht ik wel dat er al een verhaal achter zit. Hij is namelijk mogelijk/waarschijnlijk met een reden van Ierland naar hier meegegaan de handel in. Doorgaans zijn niet de paarden die ze in Ierland wilden aanhouden. Met redenen neem ik aan..
ergens toch vreemd dat de historie van een paard niet goed tm helemaal niet te herleiden is.
Ik hoop voor het paard dat het verder niks beperkends is. Was je al van plan hem te laten keuren binnenkort? Wel spannend lijkt me want het is verder wel een mooi en lief dier, hij oogt alsof ie al veel heeft gedaan en gewend is.
*volg
anjali schreef:Vanaf de foto lijkt het me een mooi en braaf paard wat al flink gewerkt heeft. Wat me opvalt is de enigszins Franse stand van de voorbenen. Hij staat daar ook op ijzers en allerlei beschermingen om . Daar zou ik bij een keuring wel even naar laten kijken. Dit hoeft absoluut geen probleem te betekenen overigens, ik vermeld alleen wat ik slechts van de foto zie. Verder dus de vraag waarom hij vanuit Ierland weer teruggetransporteerd is naar hier. Ook dat kan een logische reden hebben. De vraag is verder of hij heel duur is, of betaalbaar zodat je eerder geneigd zou zijn om een risicico aan te gaan, wat je uiteindelijk bij elke aankoop van elk paard altijd hebt!
Mungbean schreef:Er zijn natuurlijk wel veel rode vlaggen. Een mooi type springpaard dat kipmak is en in de bloei van zijn leven zit kost ook in Ierland een goede duit.
Geen idee in welke prijsklasse deze zit, maar als hij in de normale prijsklasse zit en je trekt er de transportkosten af, dan hebben ze hem voor heel weinig geld meegenomen.
Met heel goed keuren, een waterdicht contract en in bezit van een rechtsbijstand verzekering zou ik het wellicht wel aandurven, zeker omdat het geen particuliere koop is.
Punz schreef:Vooral goed checken of hij in Ierland niet in een of enkele jachtseizoenen kapot gereden is en dus stuk weer terug gestuurd is.
Absoluut leuk dier verder, om zo te zien!
sharet schreef:Voor een jachtseizoen gaan ze echt geen paard uit België halen .
shaniasofia schreef:Mungbean schreef:Er zijn natuurlijk wel veel rode vlaggen. Een mooi type springpaard dat kipmak is en in de bloei van zijn leven zit kost ook in Ierland een goede duit.
Geen idee in welke prijsklasse deze zit, maar als hij in de normale prijsklasse zit en je trekt er de transportkosten af, dan hebben ze hem voor heel weinig geld meegenomen.
Met heel goed keuren, een waterdicht contract en in bezit van een rechtsbijstand verzekering zou ik het wellicht wel aandurven, zeker omdat het geen particuliere koop is.
Hij heeft trouwens een overbeet
Paardenfann4 schreef:Ik vind het een leuk paard en als hij verder braaf is dan zou ik hem laten keuren en als er geen gekke dingen uitkomen hem kopen. Soms heb je ook gewoon mazzel een leuk paard te vinden voor niet al teveel.
shaniasofia schreef:anjali schreef:Vanaf de foto lijkt het me een mooi en braaf paard wat al flink gewerkt heeft. Wat me opvalt is de enigszins Franse stand van de voorbenen. Hij staat daar ook op ijzers en allerlei beschermingen om . Daar zou ik bij een keuring wel even naar laten kijken. Dit hoeft absoluut geen probleem te betekenen overigens, ik vermeld alleen wat ik slechts van de foto zie. Verder dus de vraag waarom hij vanuit Ierland weer teruggetransporteerd is naar hier. Ook dat kan een logische reden hebben. De vraag is verder of hij heel duur is, of betaalbaar zodat je eerder geneigd zou zijn om een risicico aan te gaan, wat je uiteindelijk bij elke aankoop van elk paard altijd hebt!
Ik kan helaas geen video’s toevoegen…. Balen
sharet schreef:We weten veel over de overbeet, we hebben de tandarts en een andere tandarts gesproken , hij moet gewoon 2 keer per jaar naar de tandarts ipv 1 keer en elektr gevijld worden .
Hij maakt z’n eten anders dan een paard zonder overbeet . Dus slijt z’n tanden ook anders .