Waar is Gylana!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Waar is Gylana!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 19:59

Maar blijkbaar mag die manege dan wel handelen als je zegt het geld te hebben.
Van wie hij dan ook is.

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 20:00

Prima toch en dan bel je de eigenaar van de manege op vrijdag avond en vast gewend aan de grote emoties van paarden vrouwtjes !,,En je rijd er heen spreekt iedereen aan die je ziet hangt een briefje aan die box en kijkt hoe ze erbij staat !

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 20:02

Nog even je crowdfunding text nagelezen.
Kan het niet zo zijn: dat het paard bij een handelaar staat die paarden verzameld voor de slacht. En sommige paarden (mooie nog niet oude rijpaarden) toch probeert te verhandelen bijv naar maneges. Maar nu dat bij deze niet bleek te lukken ivm blessure, het paard straks alsnog in de slachtpaarden groep terechtkomt en ergens in de komende tijd dan dus geslacht wordt?
In laten slapen of slachten is voor sommigen hetzelfde (die laatste eigenaresse die het inslapen noemde maar het blijkt om slacht te gaan, beide met als doel, uit lijden verlossen).

Ik weet niet wat een slachtpaard momenteel waard is maar in de handel is geld toch vaak wel leidend. Dus als jij meer bied dan de slachtprijs dan zal de handelaar (via de tussenpersoon) toch wel akkoord gaan?
Als het paard nog niet weg is tenminste.

Ik vind de klachten trouwens wel echt heftig klinken hoor. Een been vol vocht en kon niet meer lopen? Zo zou een paard toch ook niet meer op transport moeten mogen..
Wel apart trouwens dat de handelaar of manege nog een wond heeft laten behandelen? Kost ook weer geld.

Een klassiek voorbeeld van het ondankbare gedoe dat een paard doormaakt die na een succesvol leven in de handel terechtkomt..

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 20:02

Eerste stap is toch weten waar ze is en dat is blijkbaar op de manege... Dan ga je daarheen en klampt iedereen aan of bivakkeert voor haar stal desnoods...

Dat zou ik toch doen als het me werkelijk zo belangrijk was hoor!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 20:05

De persoon op de manege waar je contact mee hebt heeft toch wel het telefoonnummer van de tussenpersoon?

Ik zou nu e1500,- bieden en dan direct ophalen. Dat geeft de meeste slagingskans.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 20:13

Jeetje wat een verwijten allemaal in dit topic, niet te geloven. Je weet toch helemaal niets van haar situatie? TS ik zou dit topic laten voor wat het is en een andere manier zoeken om er achter te komen waar het paard is. Hier ben je alleen maar bezig om je zelf te verdedigen dat schiet ook niet op. Succes!

sexysusie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-24 20:16

Als ik nu zeg dat ik geld heb dan krijg ik waarschijnlijk adres van de manege waar ze nu staat. En niet van de eigenaar. Ik ben al hele tijd bezig om dat te krijgen maar krijg het niet. Ook geen telefoonnummer.[/quote]

Waarom krijg je dat niet?[/quote]

Wist ik dat maar.

sexysusie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-24 20:18

DuoPenotti schreef:
Van wie hij dan ook is.

Nee is niet de manege zelf waar ik contact mee heb. Heb contact met diegene die gylana aangeboden kreeg voor haar de klant de manege. Zij heeft contact met tussenpersoon die dan weer contact heeft met de eigenaar.

sexysusie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-24 20:19

Little_Gift schreef:
Eerste stap is toch weten waar ze is en dat is blijkbaar op de manege... Dan ga je daarheen en klampt iedereen aan of bivakkeert voor haar stal desnoods...

Dat zou ik toch doen als het me werkelijk zo belangrijk was hoor!

Moet je wel weten welke manege.

sexysusie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-24 20:23

office schreef:
Je verwacht geen kosten maar het paard had een been vol vocht waar ze door heen zakte ?
Ik weet het niet schat …maar ik krijg het idee dat je zin heb om lekker op vakantie te gaan en daar graag een ander voor wil laten betalen.
En daarom heb ik een hekel aan die bedel acties op internet.
Zo moeilijk doen om 1500 euro maar wel een paar paarden hebben ? Sorry…

Ik had er veel meer, heb alleen mijn jonge paard (zoon van gylana) en 1 pony voor kinderen gehouden. Kinderen hadden allebeide 1, maar moeten nu 1 delen.

Het gaat om €2500,- en ja daar doe ik nu moeilijk over. Weet je precies wat mijn situatie is??? Ik verkoop al dingen om aan extra geld te komen.

We hebben genoeg weiland, oogsten ons eigen hooi, bekap de paarden zelf dus die kosten zijn er nauwelijks.

sexysusie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-24 20:25

Ik ga stoppen met iedereen antwoord geven, ik hoop dat mensen het in de gaten willen houden of ze haar ergens zien dat ze aangeboden wordt.

Als ik weer meer info heb zal ik het delen. Bedankt voor diegene die mij helpen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 20:25

sexysusie schreef:
DuoPenotti schreef:
Van wie hij dan ook is.

Nee is niet de manege zelf waar ik contact mee heb. Heb contact met diegene die gylana aangeboden kreeg voor haar de klant de manege. Zij heeft contact met tussenpersoon die dan weer contact heeft met de eigenaar.

maakt niet uit, die persoon mag dus met jou handelen.

Want als je zou zeggen ik hebt het geld mag die dus blijkbaar verkopen en krijg je een wel gegevens.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 20:29

TS is het geen optie dat die tussenpersoon die contact had even doet alsof zij het paard echt wil kopen en het bod doen met ‘vandaag opgehaald’?
En dan neem jij haar van haar over?
Ik zeg maar wat, maar er is wel vertrouwen voor nodig natuurlijk…

Verder vind ik dat je veel onterecht wordt aangevallen. Ik vind je verhaal wél duidelijk en wat een 2e koper na jou met haar doet, kan niet in jouw schoenen geschoven worden.
Die persoon kan haar zelfs inderdaad voor de slacht verkocht hebben maar dat degene die haar opgehaald heeft ze toch nog heeft doorverkocht. (Daarom best zelf rijden)

En dat je niet zomaar even een bedrag kan neerleggen vind ik ook niet meer dan normaal. Niemand kan in jouw situatie kijken en dus daar ook niet over oordelen.
Het is niet omdat je meerdere paarden hebt, dat je ‘even’ €2000 neer kan leggen. Juist daarom vaak net niet.

Het moet frustrerend zijn iets te willen doen en dan zo vast te geraken.

Ik zou proberen de tussenpersoon in te schakelen als “koper”.

Gombal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 20:31

Ik hoop op recht voor ts dat ze het adres met eigenaar van het paard vind en kan ophalen en het geld bij elkaar kan sprokkelen.
Vind t alleen heel apart dat je vast een crowdfunding start , als je dus nog niet weet waar t paard is . Wat als je t geld bij elkaar hebt en t paard is inmiddels al verkocht aan een ander ?
Zou dan misschien toch van je apart gezette geld dat o zo belangrijke paard ophalen. En het dan aanvullen met wat je via de funding krijgt .

Maar misschien heb ik het verkeerd gelezen/begrepen

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 20:32

Je spreekt jezelf continu tegen als er rechtstreekse kritische vragen komen. Je zegt eerst erheen te rijden en enkel de tussenpersoon te zullen zien, dan zeg je dat ze op de manege staat, dan zeg je dat je niet weet welke manege het is, en dan opeens is de manege de klant van nog een ander die het paard aangeboden kreeg van de tussenpersoon...

Een tip: zorg dat je je verhaal zelf goed kent alvorens er iets mee te willen

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 20:49

Little_Gift schreef:
Je spreekt jezelf continu tegen als er rechtstreekse kritische vragen komen. Je zegt eerst erheen te rijden en enkel de tussenpersoon te zullen zien, dan zeg je dat ze op de manege staat, dan zeg je dat je niet weet welke manege het is, en dan opeens is de manege de klant van nog een ander die het paard aangeboden kreeg van de tussenpersoon...

Een tip: zorg dat je je verhaal zelf goed kent alvorens er iets mee te willen
Buiten dat een hoop bokkers vanalles roepen en TS in de mond leggen, vind ik TS best duidelijk in deze latere berichten.

Volgens mij is er gewoon Handelaar A, tussenpersoon B en manege C. En heeft tussenpersoon B het paard aangeboden bij manege C waar die nu op proef staat. Medewerker van manege C heeft contact met TS opgenomen na het zien van haar berichten online, maar wil niet vertelen om welke manege/locatie het gaat (mogelijk omdat ze geen zin hebben op TS over de vloer omdat ze zich er verder buiten willen houden of bang zijn in teveel gedoe. Daarbij is het paard nog eigendom van handelaar A dus als TS zomaar langskomt kan daar weinig uit komen tenzij ze het paard juridisch gezien steelt).

Manege C heeft geen rechten eindbeslissing te maken over het paard, tussenpersoon B waarschijnlijk beperkt of niet. En tussenpersoon B en handelaar A zijn waarschijnlijk bewust niet netjes bezig en gaan dus geen gegevens geven tenzij er geld is. Waarschijnlijk is tussenpersoon B er juist bijgehaald omdat TS zo actief zoekt en ze dat proberen te omzijlen. Op deze manier kan TS namelijk niet bij de juridische eigenaar uitkomen.

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 20:53

Een soort logigram is het dan geworden :D
Misschien doe ik ook wel hatelijk maar ik
Voelde het gewoon zo .

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 21:00

sexysusie schreef:
office schreef:
Je verwacht geen kosten maar het paard had een been vol vocht waar ze door heen zakte ?
Ik weet het niet schat …maar ik krijg het idee dat je zin heb om lekker op vakantie te gaan en daar graag een ander voor wil laten betalen.
En daarom heb ik een hekel aan die bedel acties op internet.
Zo moeilijk doen om 1500 euro maar wel een paar paarden hebben ? Sorry…

Ik had er veel meer, heb alleen mijn jonge paard (zoon van gylana) en 1 pony voor kinderen gehouden. Kinderen hadden allebeide 1, maar moeten nu 1 delen.

Het gaat om €2500,- en ja daar doe ik nu moeilijk over. Weet je precies wat mijn situatie is??? Ik verkoop al dingen om aan extra geld te komen.

We hebben genoeg weiland, oogsten ons eigen hooi, bekap de paarden zelf dus die kosten zijn er nauwelijks.

Ik lees dit zo als dat TS het paard voor 2500 euro mag kopen.

Mijn vraag is totaal offtopic maar ik probeer het topic goed te volgen...
Dus mijn vraag is serieus!
Ik wil die 2500 euro op waarde inschatten.
Kan iemand mij vertellen wat een paard bij de slager op zou leveren?

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 21:06

Ik las een euro per kg toch maar of dat met bot en al gewogen wordt weet ik niet.
Ik zou persoonlijk het hele idee maar uit m’n hoofd zetten de slacht is misschien zo slecht nog niet.
Ts heeft ook kinderen zegt ze om voor te zorgen en wie weet wat dit diertje nog gaat kosten en stress gaat bezorgen.
Of Met een beetje geluk komt ze bij iemand terecht met een geld boompje en wordt ze heel oud heel gelukkig daar.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 21:16

Ik hoop dat het je lukt om het paard terug te kopen. Er moet toch een manier zijn om erachter te komen waar ze staat?

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 21:18

Het is zo jammer dat het nog niet mogelijk is om medische gegevens op te slaan op de chip .Dan zou iedereen af kunnen lezen welk medische verleden een dier heeft.Dat zou zo veel leed kunnen voorkomen.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 22:15

Ik heb jaren terug mijn 1e pony verkocht. Ben er nog geweest en alles was top. Diertje was een gezelschapspony geworden. Ineens kreeg ik een berichtje omtrent koliek en het dier ingeslapen was en ga zo maar door en toen ineens geslacht maar durfde ze niet te vertellen om vervolgens erachter te komen dat het dier 5 jaar later nog net niet om de hoek stond bij me.

Opzich eerst geen vraagtekens want ze stond daar top. Ik werd op de hoogte gehouden en ze zag er goed uit. Pony is uiteraard naar een handelaar verkocht en er is grof geld voor een pony betaald die artrose in der hals had en alleen nog voor de kar kon.

Hele sportcarrière achter de rug met een hoop verzet en gezeur.

Als je me toen had verteld dat ze dit met opzet deed en een ander haar der in had geluisd had ik het ergens geloofd. Ik kon niet geloven dat zij dit met mijn pony met de omschrijving die ik gaf dit aandeed.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat je heel secuur kan zoeken en een goed gevoel bij de slechtste mensen kan hebben.

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 22:22

Zeg dat ja.Hoe beter sociaal vaardig gedrag iemand vertoont hoe makkelijker ze je om de tuin leiden inderdaad.Die lompe norse boer is vaak nog de meest oprechte.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 23:49

Ja dat zeker en mensen gaan over lijken he. Over het algemeen worden dieren met gebreken al met een andere gedachte gekocht dan paarden die voor een bepaald doeleinde gebruikt worden zoals rijden of een wedstrijdcarriere.

Die blessure kwam er bij dit paard in en het dier moest weg. Eerlijk is eerlijk ik heb een groot gezelschapspaard nooit gesnapt. Voor een prikkie koop je een Shetlander namelijk en in onderhoud kost die je minder. Waarom zou je dan een paard met zulke mankementen voor je 29 jarige merrie kopen.

Mijn gedachte is dus altijd dat mensen goede paarden met een gebrek altijd met een sprankje hoop tot herstel kopen en mag dit niet lukken dan doen ze ze weg. Want een Shetlander eten geven of een groot paard zit een aanzienlijk verschil in. Ik neem dus aan dat de koper wel degelijk hoopte dat het paard beter was dan gezegd is.

Het is dat de TS zo positief over de koper aan een handelaar verkocht heeft.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 00:05

Vreemd verhaal…