Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Change3x schreef:Ik vind de reacties hier ook wel heel erg extreem negatief en onaardig. TS stelt alleen maar een VRAAG. De woordkeuzes die een aantal hier gebruiken zijn echt onnodig en continu in herhaling vallen is dat ook.
Je hebt het netjes afgerond zo TS lijkt me!
NoGo schreef:Change3x schreef:Ik vind de reacties hier ook wel heel erg extreem negatief en onaardig. TS stelt alleen maar een VRAAG. De woordkeuzes die een aantal hier gebruiken zijn echt onnodig en continu in herhaling vallen is dat ook.
Je hebt het netjes afgerond zo TS lijkt me!
Hier wil ik wel even op reageren want ja ze stelt een vraag die naar mijn mening in zo een context geplaatst word alsof ze niet lijkt te willen betalen.
Het een na laatste bericht van TS onderschrijft dit nog eens op het moment dat zij schrijft hoe ze het denkt te gaan aanpakken.
Dit maakt dat voor mij het overkomt alsof de insteek is ik wil en ga niet betalen.
Laat ik duidelijk zijn dat het niet mijn bedoeling is geweest TS een rotgevoel te geven en ben ik blij dat ze dit uiteindelijk zo (netjes) heeft aangepakt waardoor de keuze bij de pensionklant lag en niet bij haar.
GabberGill schreef:Dit is waarschijnlijk ook waarom het paard de 23e weggaat. Dit is namelijk 2 weken na het opzeggen en de stalklanten zijn zich hier dus (ga ik vanuit) bewust van.
VillaNeusjes schreef:Het antwoord zit hem al in de reactie van moeder en dochter : "je hebt er altijd goed voor gezorgd"
Die informatie hebben bokkers niet bij de afweging van hun antwoord opgenomen. Want ze kennen de specifieke situatie niet.
Citaat:Wees zelf dus ook niet te hard in je oordeel. Je vraagt een reactie op een zakelijk vraagstuk. Het zakelijke antwoord heb je gekregen. Het sociale aspect echter kan niemand voorspellen.
hwn schreef:Ik schrik toch wel van de reacties hier. Ik hoor al heel mijn leven dat ik veel te braaf, meegaand en goedkoop ben in geldzaken, en nu lijk ik hier door één bericht in één klap een heel ander imago te krijgen. Weet niet of dit een verschil is tussen Nederland en België, of waarom dit zo gek lijkt. Ik bedoel: ze hebben betaald tot eind de maand, dan hadden ze toch ook kunnen blijven tot eind van de maand?
Ik heb hen trouwens net gesproken, ik vroeg nog eens naar de exacte datum van vertrek: de 24ste zeiden ze. Ik zei: "Dan stort ik jullie nog een weekje stalgeld terug". Moeder en dochter direct unaniem: "Nee hoor, we betalen tot eind van de maand, je hebt er altijd goed voor gezorgd". Zelfs dat ik de hoefsmid zou betalen vrijdag, wilden ze niet van horen.
Dus moraal van het verhaal: volgende keer gewoon rechtstreeks vragen ipv op Bokt
Shadow0 schreef:VillaNeusjes schreef:Het antwoord zit hem al in de reactie van moeder en dochter : "je hebt er altijd goed voor gezorgd"
Die informatie hebben bokkers niet bij de afweging van hun antwoord opgenomen. Want ze kennen de specifieke situatie niet.
Mwah, sommige Bokkers houden gewoon heel erg van uitgaan van het ergste, en bij het beginnen bij regels en wantrouwen in plaats van proberen te beginnen bij redelijkheid en medewerking. Iemand die een topic opent op Bokt krijgt dan ook bijna nooit het voordeel van de twijfel, en het idee dat je iets eerst in onderling overleg zou kunnen oplossen in plaats van met de regels te zwaaien is sommigen vreemd.
(Ik weet niet precies waarom, want het lijkt me dat je daarmee veel vaker conflicten en frustraties tegenkomt, maar het is best een consistent patroon.)Citaat:Wees zelf dus ook niet te hard in je oordeel. Je vraagt een reactie op een zakelijk vraagstuk. Het zakelijke antwoord heb je gekregen. Het sociale aspect echter kan niemand voorspellen.
Niemand? Sommige mensen gaven het ook in dit topic al aan hoor.
hwn schreef:Sinds dik een jaar heb ik hier weer 2 pensionklanten.
Ik verhuur met contract (heb nog BTW-nr van toen ik nog meer stallen verhuurde, en heb nog andere BTW-plichtige activiteiten) en daarin had ik een opzegtermijn gezet van 2 weken.
Nu verhuist het ene pensionpaard binnenkort, omwille van de afstand (kregen aanbod bij een stal op 5 min reistijd van bij huis, nu hebben ze 25 min enkele reis, moeilijk te combineren met studies van de dochter). Rond 6 of 8 augustus of zo hebben ze het gemeld, en paard verhuist de 23ste.
In theorie hebben ze dus tijdig opgezegd, maar ze hebben wel al de volle maand augustus betaald. Dus eigenlijk zou ik dan nog een week moeten terugbetalen? Ze hebben er zelf nog niet naar gevraagd en ik denk ook niet dat ze het zullen doen, maar ik zit zo een beetje in tweestrijd. Anderzijds, had ik een [b]opzegtermijn van een maand gehanteerd, had ik hen ook niet gevraagd om nog bij te betalen voor de volgende maand.
[/b]
Er zijn verder totaal geen problemen of meningsverschillen geweest, klanten zeiden zelf dat ze super tevreden waren en dat afstand de enige reden was.
Ik weet dat 2 weken een abnormaal korte opzegtermijn is, die heb ik zelf ooit ingevoerd omdat ik nog klanten gehad heb die ik echt geen maand meer op mijn erf kon verdragen (ben wel iets minder lichtgeraakt nu ik wat ouder ben).
Change3x schreef:Wintu schreef:Dat de vraag uberhaupt in je op komt is al triest genoeg.
Reageer gewoon niet als je niet aardig kunt zijn. Lekker in herhaling vallen en je bereikt er precies niks mee want het is al opgelost.
CharleyT schreef:Oorspronkelijke reactie verwijderd, alles is goed afgehandeld, Top. En misschien tip: vraag niet te snel advies op Bokt, beter voor je gemoedsrust.
Change3x schreef:Wintu, je mening is niet meer relevant want als je gelezen zou hebben, wist je dat het probleem is opgelost. Daarnaast zou een onderbouwde mening wellicht wel waarde hebben, zo’n enkele zin met een sneer erin heeft niemand wat aan.
Wintu schreef:Change3x schreef:Reageer gewoon niet als je niet aardig kunt zijn. Lekker in herhaling vallen en je bereikt er precies niks mee want het is al opgelost.
Zover ik weet, mag je gewoon je mening geven? Als een stalhouder in beginsel in tweestrijd staat om teveel betaald stalgeld terug te storten, dan vind ik dat triest. Mag je mij uitleggen waarom dat niet aardig van mij is en waarom ik daar niet wat van mag vinden. Dat jij het niet leuk vind, dat is dan jammer.
imaudy schreef:Tweestrijd
Citaat:In theorie hebben ze dus tijdig opgezegd, maar ze hebben wel al de volle maand augustus betaald. Dus eigenlijk zou ik dan nog een week moeten terugbetalen? Ze hebben er zelf nog niet naar gevraagd en ik denk ook niet dat ze het zullen doen, maar ik zit zo een beetje in tweestrijd. Anderzijds, had ik een opzegtermijn van een maand gehanteerd, had ik hen ook niet gevraagd om nog bij te betalen voor de volgende maand.
Wintu schreef:Change3x schreef:Wintu, je mening is niet meer relevant want als je gelezen zou hebben, wist je dat het probleem is opgelost. Daarnaast zou een onderbouwde mening wellicht wel waarde hebben, zo’n enkele zin met een sneer erin heeft niemand wat aan.
Nou dat jij het niet relevant vind of er een sneer in leest, dat maakt me niet zo veel uit eigenlijk, is jouw probleem ook eigenlijk. Ik reageer iig ontopic, enige wat jij in dit topic doet is een ander op de vingers tikken. Topic is gewoon open verder, dus het staat een ieder vrij te reageren of wat jij daar verder ook van vind. Ik ga verder ook niet meer op je reageren, fijne avond verder.