Bokkers in het buitenland met paard?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ingeborgx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 09:49

Intussen 21 jaar in Duitsland ook net over de grens bij TerApel (Gr) Heb destijds 2 paarden meegenomen. Beide dieren laten keuren, en met keuringsrapport etc. geïmporteerd naar Duitsland. Hier weer geregistreerd (Tierseuchenkasse) zodat we een TSK-Nr nummer hebben. Geen stamboek wijziging etc. Later nog een paard gekocht in Nederland en deze ook weer geïmporteerd naar Duitsland. Mijn dierenarts is weer intussen uit Nederland (praktijk met meerdere dierenartsen die ook s'avonds komen, wat op een gegeven moment moeilijk was voor mijn hele goede Duitse dierenarts ivm haar gezondheid), ook maak ik gebruik van de Nederlandse klinieken. Zijn dichterbij en hebben een goede naam. En net als Lucia88 veel ruimte, alles wat een penny "meisje" maar wensen kan {:}

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 16:01

Sansa schreef:
Ik woon alweer 10 jaar in Denemarken en heb hier 3 paarden. Inderdaad de rust, natuur en ruimte vergeleken met randstad living in NL was echt een opluchting. Ik heb het wel lastig om de taal te leren: ik kan het wel lezen en verstaan, maar niemand kan mij verstaan omdat ik een accent heb.

Kan iemand Deens verstaan? Met of zonder accent? Haha :D Wij Zweden maken daar natuurlijk meer dan genoeg grapjes over :+ Ik spreek onderhand prima Zweeds (na 6/7 jaar in zweden) maar ik werk nu iets meer dan twee jaar voor een Deens bedrijf en ik versta er nog steeds niks van :))

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 18:10

Toevallig heb recent een stukje gezien/gehoord waarin Sønderjysk werd gesproken, dat is goed te verstaan als je Zweeds spreekt. :))
Maar gewoon Deens klinkt voor mij alsof ze alle klinkers inslikken.

Die foto's uit Nieuw Zeeland, prachtig!